Karmozijnbes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yutah

Karmozijnbes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 23:42

*\o/*
Vorig jaar stond er in de weide een raar onkruid , dit jaar staat van de onkruid opvallend veel , dus het is iets wat zich snel vermenigvuldigt . Ik heb een foto op fb geplaatst en naar het schijnt zou het een karmozijnbes zijn ... het lijkt er idd wel op . Kent er iemand dit en het zou ook giftig zijn voor mens en dier .. dat boezemt mij toch wat angst in .
Heeft er iemand meer informatie hieromtrent want ik vindt er niet veel van ?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 01-09-17 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmaak titel (capslock) verwijderd

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: KARMOZIJNBES

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:52

Is geen Karmozijnbes volgens mij. Hebben mijn ouders in de tuin en die ziet er in deze tijd van het jaar heeeel anders uit. Zou het Japanse Duizendknoop zijn? https://www.google.nl/search?q=japanse+ ... 66&bih=638 Is een exoot die lastig uit te roeien is, alleen geen idee of hij giftig is...

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:58

Afbeelding
Karmozijnbes ziet er op dit moment zo uit dus denk ook dat jij iets anders in je weide hebt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:55

Dat is een Amaranthus. Geen idee of die giftig is is voor paarden, in Mexico wordt het blad als groente gegeten. Het is een gewilde tuinplant. Komt voor in allerlei kleuren, ook donkerpaars bv. Jij lijkt de groene cultivar Green Thumb opgedoken te hebben.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:57

Het lijkt idd een Amaranthus soort te zijn, zéker géén karmozijnbes.

yutah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 08:55

Ibbel schreef:
Dat is een Amaranthus. Geen idee of die giftig is is voor paarden, in Mexico wordt het blad als groente gegeten. Het is een gewilde tuinplant. Komt voor in allerlei kleuren, ook donkerpaars bv. Jij lijkt de groene cultivar Green Thumb opgedoken te hebben.

Ik denk dat je gelijk hebt lijkt er idd heel veel op .. dank je wel :-)