Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beatje schreef:Mijn ervaring is dat voor een ongeschoren paard 200gram zelfs te warm is.Ik heb ze ook liggen nog vanuit de stal tijd, maar ze hebben ze nooit om.Meestal een 0 grams regendeken of bij erge kou en nat 100 gram.Bij 200 gram beginnen ze al snel te zweten
Evelijn schreef:Met schuilstal en als ze gewoon gezond zijn zou het prima moeten lukken.
Als je met dekens wil gaan werken zou ik trouwens wel meer verschillende halen... in 1x een 200 grams erop is best heftig... en dat gaat er dan ook weer in 1x af terwijl de temperatuur geleidelijker daalt en stijgt. Zou dus iets van 50 tot 100 gram zoeken.
Oh en zorgen dat er voldoende te eten is... dat betekend in de winter vaak hooi bijvoeren omdat dan het gras weinig oplevert.
Azmay schreef:beatje schreef:Mijn ervaring is dat voor een ongeschoren paard 200gram zelfs te warm is.Ik heb ze ook liggen nog vanuit de stal tijd, maar ze hebben ze nooit om.Meestal een 0 grams regendeken of bij erge kou en nat 100 gram.Bij 200 gram beginnen ze al snel te zweten
Kijk en ik heb er dan weer een die ongeschoren 600 gram nodig kan hebben![]()
Elk paard is anders, maar zonder dekens is nog altijd het fijnste.
Zorgen voor veel hooi en de rest komt zoals het komt