Opzegtermijn geld voor beide partijen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Opzegtermijn geld voor beide partijen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 20:16

Even een korte vraag.

Ik zit met een opzegtermijn op mijn oude stal.

Paard is al verkocht en heb een maand opzegtermijn.
Helemaal prima wil ik best voor betalen .

Maar nu is het zo dat de stal van mijn paard al een week voor het einde van de opzegtermijn weer verhuurt is door de staleigenaar.

Moet ik nu die volledige week ook betalen?

Ik vind van niet want de stal is dan dubbel verhuurt en ik betaal er gewoon voor.
Dus ik hou me aan de maand dan moeten hun dat ook doen.

Staleigenaar vind van wel want ze had hem ook in een andere stal kunnen zetten dat komt op hetzelfde neer?

Om rellen en gezeik te voorkomen heb ik gewoon betaald uiteraard maar zit me niet lekker en vind het oneerlijk dat de stal dus dubbel verhuurt word ....

Anoniem

Re: Opzegtermijn geld voor beide partijen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:19

Ik vind van niet, je had er net zo goed je fiets in kunnen stallen voor die week.. Dan had ze hem maar mooi na die week in jouw stal gezet of eventueel in overleg.. Vind het niet netjes.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:20

Jij huurt de stal nog tot het einde van je huurtermijn, dus eigenlijk is het niet netjes van de staleigenaar nee. Jij hebt het recht van die stal gebruik te mogen maken, want daar betaal je voor. Al zou je er dekens in willen leggen.. :') Anderzijds snap ik de staleigenaar wel als de stal toch al leeg staat.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:28

Ik heb een soortgelijk situatie gehad. Ik moest nog een maand doorbetalen maar hoorde via via dat er de volgende dag al een ander paard in zou staan. Vervolgens laten weten dat ik al mijn spullen pas eind van de maand zou verhuizen aangezien ik die maand toch nog betaalde. Vervolgens hoefde ik die maand ineens niet meer te betalen als ik direct alles kon verhuizen...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 20:47

Ja precies en vind het echt oneerlijk op deze manier.
Had echt geen probleem geweest als er gewoon goed en eerlijk over gedaan was maar het ging gewoon niet eerlijk

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:04

Ja dat is lastig, het is inderdaad niet zo netjes dat de staleigenaar de stal alweer verhuurd.Maar ik zou er zelf niet zo'n groot punt van maken en het laten. De discussie die je dan wss krijgt is het niet waardt in mijn ogen.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:05

Heb je een eigen zadelkast? Anders kun je wellicht doen zoals gaucho zegt, je kast niet leeghalen. Je moet immers eerst je spullen nog verkopen en je betaalt er toch nog voor.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:07

Ik zou er eigenlijk pas inderdaad over nadenken wanneer een dergelijke verhuurder mij de deur uit zou werken om dubbele kosten te verdienen. Wanneer mijn paard, alle spullen en ik al weg zijn moet hij het zelf weten. Misschien niet netjes inderdaad, ik weet eigenlijk niet hoe dat juridisch geregeld is. Stel je zou terugkeren neem ik aan dat je nog tot einde termijn recht hebt op hetgeen je hebt opgezegd dus dan heeft de verhuurder een probleem. Of het strafbaar is weet ik niet.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:18

Het is een zakelijke overeenkomst. Jullie hebben een huurovereenkomst voor een box. Jij zegt op en heb een maand opzegtermijn volgens contract. In het contract zal vast niet de specifieke box zijn beschreven.
Dit is afgesproken.

Jij hebt zelf beslist geen gebruik te maken van de box tot einde huurcontract.

Nu staat de box leeg en gebruikt de stalhouder de box. Of hij er nu hooi in opslaat of een ander paard in stalt. Dat maakt niet uit. Mits jij nu een beroep doet op een box tot einde huurcontract. Hij kan je dan een willekeurige box ter beschikking stellen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:22

Eigenlijk vind ik niet dat je nog moet doorbetalen als je paard verkocht of dood is of zo.Wel als je uit eigen vrije wil verhuist naar een andere stal.Alhoewel dat dan niet zou hoeven als je het ruim van te voren aankondigt.

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:16

Het is logisch dat de box weer wordt gebruikt. Ze mag er doen en laten wat ze er mee wil. Moet ze de box dan leeg laten staan omdat er een paard is verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:20

Zijn er nog boxen vrij of is jou box de enige?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 17:40

Mijn box was de enigste paardenbox die vrij was.

Ik vind het een beetje naar dat er mensen zijn die dit topic verkeerd opvatten en of er op een rare manier op reageren.

Ik vraag alleen om meningen en dit is absoluut geen steek naar de stalling ik vraag alleen hoe dit op andere stallen gaat dat is alles.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:42

EAST schreef:
Het is logisch dat de box weer wordt gebruikt. Ze mag er doen en laten wat ze er mee wil. Moet ze de box dan leeg laten staan omdat er een paard is verkocht.

Als jij daarvoor moet betalen wel ja!
die box huur jij dan nog steeds, al zet je daar een fiets in.....

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 17:45

Nou laat ik het zo vergelijken.

Stel ik verhuis eerder uitt mijn huurwoning naar mijn koophuis.
Ik huur de woning nog tot 2 maanden daarna maar ik woon er niet meer.

Ondertussen verhuurt de verhuurder de woning aan een ander met mijn spullen er nog in .

Maar nogmaals dit is niet als steek naar de stalling bedoeld ;)

Dat is gewoon netjes afgehandeld en alle spullen waren netjes bewaard op een andere plek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:47

Ik vind het niet kunnen, helemaal als jij de enige lege box was/bent :=

Dat is gewoon dubbel vangen, je had je fiets er net zo goed in moeten zetten..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:49

Ik vind dat jij de week dat de stal al verhuurd is aan een ander terug hoort te krijgen, zo sta ik erin.
Ik verhuur zelf een paar stallen en zo zou ik het doen, wat je stal baas doet vind ik niet netjes, je hebt 't recht die stal te gebruiken tot het eind van je huurperiode, al zet je er konijnen in

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:50

Persoonlijk vind ik het niet netjes. Als je er nog voor betaald hebt, hoort de stal dus leeg te blijven (tenzij ze een noodgeval heeft). Mocht ze de stal willen/kunnen vullen, dan hoort ze dit te overleggen of jou die periode die nog rest van de maand kwijt te schelden cq terug te betalen. Zo zou het horen te gaan, helaas gebeurt dat heel vaak niet en heb je het maar te slikken, omdat je afhankelijk bent.....

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:53

Het lijkt misschien raar, maar ik denk dat je gewoon die opzegtermijn moet betalen. Stalbaas heeft geluk dat hij de stal 1 week voor de opzegtermijn eindigt al kan verhuren. Het had evengoed kunnen zijn dat de stal na het eind van de opzegtermijn nog een paar weken had leeggestaan, in dat geval had hij pech.
Maar in dat laatste geval zou jij ook niet moeten blijven betalen tot de stal terug verhuurd was.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:57

wat ik niet helemaal uit je verhaal op kan maken, is of jouw stal inmiddels verhuurt is, omdat dat de enige is die nog beschikbaar is, of dat er nog meerdere stallen beschikbaar zijn?

Als jouw stal de enige is die nog beschikbaar is, dan is het nog de hele maand jouw stal, dus mag je er mee doen wat je wilt, je hebt immers voor de dienst betaald.

Als er nog meerdere stallen beschikbaar zijn, en de nieuwe eigenaar (van het paard) graag jouw stal heeft om wat voor reden dan ook, dan kun je er weinig aan doen.

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:23

Had je nog spullen staan? Want dat wist ik uiteraard niet.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:28

Maar, de stal was gewoon leeg en jij had er niets in staan, noch was dat je intentie?

Dan vind ik persoonlijk dat je niet zo moeilijk moet doen. Een stal principieel leeg laten staan is toch onnodig? En jij hebt gewoon een maand opzegtermijn, dat staat gewoon in je contract. Als je er wel graag wat in had willen zetten dan had je dat met de stalbaas moeten overleggen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:33

Ik zou het de staleigenaar gewoon gunnen. :)

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:35

badeendje schreef:
Maar, de stal was gewoon leeg en jij had er niets in staan, noch was dat je intentie?

Dan vind ik persoonlijk dat je niet zo moeilijk moet doen. Een stal principieel leeg laten staan is toch onnodig? En jij hebt gewoon een maand opzegtermijn, dat staat gewoon in je contract. Als je er wel graag wat in had willen zetten dan had je dat met de stalbaas moeten overleggen.

Dit vind ik persoonlijk ook. Maand opzegtermijn staat nou eenmaal in het contract.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:37

Het zou netjes van de staleigenaar zijn wanneer hij/zij jou die week in mindering brengt. Blijkbaar komt dat niet bij ze op. Je zou dat kunnen aankaarten maar wanneer ze daar niet in meegaan zou ik het daarbij laten.