Stalregels mbt gebruik algemene wasmachine

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cecil

Stalregels mbt gebruik algemene wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 16:40

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar creatieve bokkers
Wii hebben op onze kleinschalige pensionstal een wasmachine voor algemeen gebruik staan.
Nu lopen we er tegenaan dat er wel heel makkelijk mee om wordt gegaan, lees thuis zal dit ook niet gebeuren.
Zo worden vliegendekens die 1 nachtje op hebben gelegen op stal (totaal schoon) gewassen, wasmachine wordt om 1 klein dingetje aan gezet, wasmachine wordt stukgedraaid op peesbeschermers etc.
Nu is de wasmachine voor de zo veelste keer defect.
Er komt binnenkort een nieuwe, maar nu willen we graag wat regels op stellen zodat het vrijblijvende er iets vanaf gaat.

Zo dachten we bv aan een symbolische bijdrage ( al is het maar €1) per was.
Regels dat geen schone dekens om de dag gewassen worden, peesjes met de hand reinigen, geen volle wasprogramma om 1 klein dingetje etc.

Daar regels etc nogal hier gevoelig liggen op stal, lees men voelt zich gelijk aangesproken.....
Wilden we even een "leuk" A4 opstellen waar de regels op een "leuke" manier (lees rijm etc) worden gepresenteerd.

Wie heeft er creatieve ideeën om bovenstaande kort maar krachtig weg te zetten☺️

Anoniem

Re: Stalregels mbt gebruik algemene wasmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:41

Op pensionstal waar ik vroeger stond betaalde je €2 voor een wasbeurt. Peesjes enzo zou niet inzien waarom die er niet in kunnen?

Leg er een kussensloop neer waar ze in moeten en klaar.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 16:44

Yvank_ schreef:
Op pensionstal waar ik vroeger stond betaalde je €2 voor een wasbeurt. Peesjes enzo zou niet inzien waarom die er niet in kunnen?

Leg er een kussensloop neer waar ze in moeten en klaar.

Gaat er meer om dat de wasmachine op een programma wordt gezet van 2uur, om 1setje peesjes te wassen.
Die er met een laag modder en al in worden gegooid.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:48

Kan je de wasjes zelf niet draaien? En dan per "stuk" een prijs bepalen? Ik zeg maar wat peesjes 0.5 euro, deken 1 euro.
En dat je het zelf draait als de machine vol zit?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:49

Misschien een idee om een wasmachinehandleiding te schrijven?
Bijvoorbeeld: Peesjes op programma 30 graden - kort , dekens op programma 40 graden, etc. En inderdaad een bijdrage van €1,00 lijkt mij geen gek plan! Als de machine dan toch wordt aangezet voor de kleinste dingen, kan je dat geld mooi gebruiken als er iets gerepareerd moet worden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:50

Ik weet niet hoe groot de stal is, maar is het een optie om zelf te wassen? Dat je een wasmand of kist oid klaar zet waar mensen hun spullen in kunnen leggen en dat jullie er dan voor zorgen dat het binnen 3-5 dagen gewassen is ofzo? En dan gewoon heel consequent, niet schoongespoeld = niet in de was en een eenmalig gedragen deken word ook niet gedaan. Willen ze dat toch, neem maar mee naar huis. Dan voorkom je ook gelijk dat er veel te lange programma's gedraaid worden, er teveel zeep word gebruikt etc etc. Ik denk dat vooral het voorkomen dat er gewassen word met een bijna leeg machine anders heel lastig is. Op het moment dat iemand bedenkt dat zijn spul gewassen moet worden gaat diegene waarschijnlijk niet eerst rondvragen wat er nog meer bij kan om de machine vol te krijgen, ze gooien het er gewoon in.

Edit, ik zou dat zoals al genoemd ook niet voor niks doen trouwens. Wasmachine thuis draait ook niet gratis en het is best een luxe als mensen gewoon op stal kunnen wassen (en thuis niet met het haar zitten naderhand enzo).

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:54

Slot op wasmachine en 1 x per week alles wat ze gewassen willen hebben zelf wassen. Afgespoeld aangeleverd dan wel.
Commercieel laten wassen van een deken kost minstens 10 euro dus voor 2 euro per persoon per wassing zijn ze nog steeds heel goedkoop uit.

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:55

Een regel in het algemeen. Was dingen samen niet alleen.
Op peesbeschermers bijt ik mij stuk . Je gunt me toch wat meer geluk? Wil je ze toch wassen is er hoop, stop ze in een kussensloop.
Echt vieze dingen maak ik weer fris en schoon, maar is iets nog netjes wacht dan gewoon.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 16:59

Wauw, bedankt allemaal voor jullie reacties!
Echt top! :D

Dimmelin, je bent super! _/-\o_

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:03

Wasmand/bak neerzetten waar ze de spullen in kunnen gooien, en dan 1 à 2 dagen per week voorzien als 'wasdag' en inderdaad gewoon zelf wassen. Is misschien iets meer werk, maar een defecte wasmachine is ook geen pretje. En aangezien je aangeeft dat een aantal niet zo gesteld zijn op regeltjes...

Zo gebeurt het bij ons op stal trouwens ook :j Alles netjes even afborstelen/uitspoelen en meegeven met de staleigenaresse! Ook helemaal gratis voor pensionklanten trouwens.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:08

Heel radicaal,maar als ze op zo'n manier omgaan met een wasmachine,geen meer plaatsen.
En aangesproken voelen,niets mis mee toch?als ze effectief een peesje in een 2u programma draaien en dekens na 1 dag lekker wassen,dan mag je je gerust aangesproken worden,thuis zullen ze dit ook niet doen lijkt me.

Ik zou of zelf wassen of dit niet meer aanbieden.
Zelfs met zo'n regels ligt de interpretatie hiervan bij iedereen anders.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:10

Nou voor 1€ zou ik mijn eigen was nog komen doen!
Gewoon afspreken dat er alleen een volle trommel gedraaid mag worden en dat alle van te voren eerst zand en haar vrij gemaakt moet worden.
Dan lijkt 2€ me heel schappelijk, 5€ ook nog wel.Dan gaan ze vanzelf een wasje delen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:15

Spullen voor het wassen vrij maken vol los vuil en haar (dat doe je tenslotte ook al je het thuis in de wasmachine gooit).
Dingen die bij elkaar kunnen bij elkaar doen om water en kosten te besparen.
Geen spullen wassen die nog niet vies zijn.
Voor elke wasbeurt een kleine bijdrage leveren wat gebruikt wordt voor reparatie van de wasmachine.

Lobke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:18

Bij ons gingen mensen al minder wassen nadat ze hun eigen wasmiddel moesten kopen, ik weet niet of dat nu al gebeurd?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:22

cecil schreef:
Daar regels etc nogal hier gevoelig liggen op stal, lees men voelt zich gelijk aangesproken.....
Wilden we even een "leuk" A4 opstellen waar de regels op een "leuke" manier (lees rijm etc) worden gepresenteerd.
Hier gaat het al fout. Hoezo fluwelen handschoentjes bij iets wat gewoon normaal moet zijn. Wat je al zegt, thuis zouden ze het nooit zo doen.

Duidelijke regels opstellen, graag of niet en anders maar lekker thuis je wasmachine vernaggelen.

CaroR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:22

Ik denk dat wanneer je gewoon een klein bedrag vraagt per wasje dat ze er wel beter mee gaan omgaan. Vraag mij dan wel af hoe je gaat controleren dat ze betalen?
Ik doe weekendwerk bij een bakker en nu we 0.10€(!) vragen voor een zakje hoeft het plots niet meer voor velen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:23

Ik zou het bedrag idd omhoog gooien of een wekelijkse wasdag organiseren.
1 euro vind ik echt veel te weinig en dat is geen trigger om eens na te denken voor er mini-wasjes gedraaid worden. Ik zou het opschroeven naar zeker 5 tot 7 euro. 10 euro vind ik ook nog geen raar bedrag.
CaroR, ik zou er dan een slot op zetten en tegen betaling van het bedrag mogen ze er gebruik van maken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:24

Waarom biedt je de service? Kost jou nu geld, water, stroom, wasmiddel, apparaat...
Moet minstens kosten neutral zijn even de ergenissen daargelaten.

Zie hier al aantal ideeen langskomen, daar combi van maken?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:25

Kan je de wasmachine niet op een muntautomaat aanschakelen? Is misschien wel 2dehands te vinden.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:42

Denise_Storm schreef:
Misschien een idee om een wasmachinehandleiding te schrijven?
Bijvoorbeeld: Peesjes op programma 30 graden - kort , dekens op programma 40 graden, etc. En inderdaad een bijdrage van €1,00 lijkt mij geen gek plan! Als de machine dan toch wordt aangezet voor de kleinste dingen, kan je dat geld mooi gebruiken als er iets gerepareerd moet worden.

Handleiding lijkt mij ook slim.
En aangeven dat alles afgeborsteld en eventueel voor gespoeld erin moet. Dekjes eerst goed borstelen zodat het meeste haar eruit is. Korte of niet warme programma's zo veel mogelijk gebruiken i.p.v. de lange en hete.

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:53

Ik was mijn dekjes bewust niet in een volle trommel. 1 of 2 (afhankelijk van de kleur) max per keer. Zo blijven ze prima vorm.

Soms heeft paard wel 5 (of meer keer zelfde dekje op en soms maar 1x. Hangt van het zweten af. No way dat een dekje met opgedroogd en hardgeworden zweet nog een keer gebruikt wordt. Vlekken op de buitenkant, daar zit ik dan weer niet mee. Op het wedstrijddekje na dan.

Dus verplicht volle trommels draaien, zou voor mij geen optie zijn.
Nu was ik dat gewoon thuis,

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:01

In mijn ogen is 2 dekjes ook de max.Dat is dan dus ook een volle trommel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:07

Ontharen jullie dan ook eerst de dekens en dekjes?
Want je moet ze eens de kost geven hoevaak er wel niet wasmachines op die manier stuk gaan.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:09

Is het niet mogelijk om zo'n wasmachine op muntjes systeem zoals op campings neer te zetten? Aan het begin van de maand iedereen bijv 2 muntjes geven, wil je meer wassen kan je muntjes kopen voor een x bedrag per muntje.
Dan kan iedereen wassen hoe ze zelf willen, hoef je niet te controleren en zit jij niet met de extra kosten bij onzuinig/veel gebruik.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:14

@mooney,maar dan heb je even vlug een stukke machine,want gooien ze alsnog modderdingen zomaar in de trommel.