Wij hebben van de gemeente toestemming om onze plannen uit te voeren. En één van die plannen is om mijn eigen 24/7 buitenparadijsje te creëren. Maar om dit echt goed te doen, heb ik wel een beetje jullie hulp nodig. Ik zit namelijk nog met zoveel vragen. Hieronder is het plan zoals bedacht is:
Op het gele komen de paarden te lopen. Waar de bak komt is wel duidelijk. Al het overige gele is verhard en het is de bedoeling dat de paarden daarop komen te lopen. Bij goede weersomstandigheden kunnen ze naar achteren de weide op van ongeveer 1 hectare groot, dus ruimte zat. Wij zitten in een polder met zeer zware klei en liever willen we ze niet met nat weer op de wei hebben.
Wat met groen wordt aangegeven, daar willen we een dierenweitje van maken. Bedoeling is dat daar geitjes en kipjes komen te lopen, is in principe niet bedoeld voor de paarden.
Op dit moment hebben wij 3 shetlandpony's en 1 paard (1.68). Ik sluit niet dat er in de toekomst nog een grote pony of klein paard bij komt
Hoe groot zouden jullie de schuilstal maken? In welke windrichting zou de open zijde moeten komen? Zouden jullie hier ook de zadelkamer maken?
Ik had zelf bedacht om een schuilstal te maken met drie dichte zijden en één open zijde op de zuidzijde. Maar over de grootte heb ik geen idee. Het moet voldoende ruim zijn gezien mijn paard erg dominant is en ik wil dat de kleintjes ook de ruimte krijgen om binnen te staan.
Gezien de verharding en slijtage van de hoeven, was ik van plan de bak permanent toegankelijk te maken voor de paarden. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Wat wordt aangeraden qua zandsoort? Drainage is hier noodzakelijk gezien de zeer zware klei waar we op zitten.
Er komen vast nog veel meer vragen naar boven, ik zie door de bomen het bos niet zo goed meer
)