Mijn vraag,
Ik heb 2 fjorden ruinen van 15 & 16 jaar oud. Staan al hun hele leven voor zover ik weet 24/7 buiten en bij mij staan ze ook zo.
Het weiland waar ze op staan is ongeveer 1 hectare groot en we zijn al gras aan het sparen voor de winter.
Waarschijnlijk wordt er in de winter hooi bijgevoerd (dit moet ik even aankijken want in de zomer is er een overvloed aan gras en is bijvoeren niet nodig, maar ik weet niet hoe de situatie met gras in de winter is)
Nu is alleen mijn volgende vraag of ze een muesli of brok als krachtvoer bijgevoerd moeten worden, gezien het geen echte jonkies meer zijn. In het voorjaar en zomer krijgen ze alleen gras, geen hooi en/of krachtvoer (ze worden beide dik van lucht en hebben meer dan genoeg aan het gras)
Ik heb de paarden nog niet erg lang dus weet niet hoe ze het doen in de winter maar voor mijn gevoel is het fijner als ze een extra zetje krijgen.
Ik heb (nog) geen ervaring met het houden van paarden 24/7 buiten, altijd op een pensionstal gestaan met ander type paard.
Graag advies en visies over deze kwestie