Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Djeradalover schreef:Een echte aanrader vind ik de magic brush ipv de roskam. Magic brush is de merknaam maar o.a. epplejeck verkoopt de 'neppe'.
Nies_ schreef:Djeradalover schreef:Een echte aanrader vind ik de magic brush ipv de roskam. Magic brush is de merknaam maar o.a. epplejeck verkoopt de 'neppe'.
Die vind ik waardeloos.
Ik heb gewoon lekker ouderwets een ijzeren ros en een harde borstel. Voor zo'n kind is een zachte borstel natuurlijk ook leuk, want hoe meer je kunt tutten hoe beter. Voor de manen en staart gebruik ik een oudere borstel van mezelf, maar op maneges mag je met name de staart vaak niet borstelen. Voor de hoeven gebruik ik een schuurborstel van de ah, maar dat lijkt me niks voor een 6-jarige. In de setjes zit vaak zo'n klein hoeven borsteltje, maar ik kan me niet herinneren dat ik die ooit gebruikt heb en ik vond vroeger niks leukers dan paarden poetsen.
Ik heb gewoon goedkope borstels, werkt net zo goed en als ik ze vies vind worden koop ik nieuwe. Heb ooit een hele dure borstel gekregen, ik geloof van geitenhaar, maar dat vond ik maar zonde van het geld en van de geit.
Tink89 schreef:Nies_ schreef:Die vind ik waardeloos.
Ik heb gewoon lekker ouderwets een ijzeren ros en een harde borstel. Voor zo'n kind is een zachte borstel natuurlijk ook leuk, want hoe meer je kunt tutten hoe beter. Voor de manen en staart gebruik ik een oudere borstel van mezelf, maar op maneges mag je met name de staart vaak niet borstelen. Voor de hoeven gebruik ik een schuurborstel van de ah, maar dat lijkt me niks voor een 6-jarige. In de setjes zit vaak zo'n klein hoeven borsteltje, maar ik kan me niet herinneren dat ik die ooit gebruikt heb en ik vond vroeger niks leukers dan paarden poetsen.
Ik heb gewoon goedkope borstels, werkt net zo goed en als ik ze vies vind worden koop ik nieuwe. Heb ooit een hele dure borstel gekregen, ik geloof van geitenhaar, maar dat vond ik maar zonde van het geld en van de geit.
Jij hebt nooit hoeven gekrabd op de manege? Bijzonder... bij ons is het voor en na de les verplicht. En dan is een hoevenkrabber met een borsteltje wel echt handig. En de staart borstelen mag hier ook gewoon, als je maar voorzichtig doet. Zeker voor wedstrijden enzo, dan wordt er ook gevlochten en dat lukt echt niet zonder borstelen.
saden schreef:Wat ook erg handig kan zijn bij het poetssetje is een halstertouw.
Hier op de maneges waar ik lesgeef zijn altijd touwen zoek.
Dan scheelt je iegen touw een poos zoeken!