schrikdraad batterij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Savannah_XxX

schrikdraad batterij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 14:47

Ik ben bezig met het klaarmaken van de wei die ik huur voor de komst van mijn paardje. Er is al een stroomdraad aanwezig maar nog geen batterij die de stroom voor de schrikdraad levert. Ik heb echter geen idee hoeveel volt deze batterij moet zijn. De weide heeft een omtrek van ongeveer 450m en is 9000m2.

Mizora

Re: schrikdraad batterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:09

Bedoel je schrikdraadapparaat of batterij voor in je schrikdraadapparaat (het apparaat is dan al aanwezig) ?

Wij gebruiken zelf schrikdraadapparaten op zonne-energie. Hoeveel kracht een apparaat nodig heeft hangt af van de kwaliteit van het draad, of er begroeïng tegen het draad is/komt en het type paard dat erachter moet blijven. Heb je een heel braaf paard dat veel respect heeft voor het draad, heb je veel minder klap nodig dan als je een draadkruipende shetlander hebt.

Ik ga er vanuit dat je geen stroomaansluiting bij je weide hebt? Want als je dat wel hebt is een apparaat op netstroom veruit het verstandigst.

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik gaan voor de Gallagher S40. https://www.gallagher.eu/nl_nl/afraster ... l-batterij

Dit is een zeer krachtig apparaat dat ook bij lichte beschroeiing een flinke klap stroom geeft, mits je hem netjes grasvrij houdt en op het zuiden richt zodat het zonnepaneel goed kan opladen.

Als dit buiten je budget valt is de S16 (200€) of S20 (240€) ook een optie.

Het grote voordeel van zonnepaneelapparaten t.o.v. batterij (9V) of accu (12V) apparaten is dat je geen accu's kan slopen doordat het draad ergens op de grond ligt en daardoor je accu leegtrekt, die daar niet goed tegen kan (een week met lege accu is voldoende voor een kapotte accu), of dat je steeds batterijen moet vervangen (een batterij kost tussen de 26 en 75€, afhankelijk van de maat. Je kan een batterij niet opladen).

juliomariner

Re: schrikdraad batterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 14:29

Klopt de nieuwe generatie Solarapparaten zijn fijne dingen. Ik denk dat de S16 voldoende is. Je hebt er nog wel een aardpen van 1 meter lengte bij nodig. Op alle Gallagher apparaten zit tegenwoordig 7 jaar garantie