Al sinds ik ben verhuisd is er veel tramalant omtrend mijn pony, Tiska. De verhuizing kwam heel plots en ook heel snel, waardoor ik niet echt een mening had in het verhuizen en wat er met Tiska zou gaan gebeuren. Enkele weken na de koop van ons nieuwe huis werd mij verteld door mijn ouders dat Tiska op een goed plekje zou komen en zij zou daar sowieso 24/7 buiten komen te staan. Ze moet echt dag en nacht buiten staan, op stal gaat haar gezondheid soms binnen enkele weken al zichtbaar achteruit.

Helaas is van deze afspraak nooit wat gekomen. Ze staat nu bij een boer voor de zomer 24/7 in de wei, maar zodra het winter word zal mijn pony 24/7 op stal komen te staan. Ik ben nu al enkele maanden in discussie met mijn moeder omdat zij niet begrijpt hoe enorm onnatuurlijk het is voor een paard en met name Tiska om binnen te staan. Het is nu zelfs zover gekomen dat ik er een maand lang niet over mag praten en het moet laten "rusten". Naast het feit dat ik mijn anti-paarden moeder de verantwoordelijkheid moet nalaten van het welzijn van Tiska, dreigt ze ook dat Tiska dan maar verkocht moet worden. Als argument hiervoor geeft ze dat ik er "teveel over nadenk". Mijn moeder begrijpt dus niet dat het slecht is voor Tiska dat ze deze winter naar binnen moet, en dat ik me daar zorgen om maak en een oplossing aan het zoeken ben. Als het echt beter is voor mijn pony verkoop ik haar liever aan mensen die haar wel een mooie weide kunnen bieden. Inmiddels heb ik alle stallen in een straal van 30 km vanaf huis gemaild maar deze zitten allemaal boven het budget van mijn ouders. Één stal is eruit gekomen wat betaald kan worden met dat ik zelf 100 meebetaal per maand (ik werk en heb dit er met liefde voor over) maar mijn moeder weigert Tiska daarheen te verplaatsen.
Ik ben dus opzoek naar beetje tactvolle argumenten om mijn moeder eat wijzer te maken dat dit gewoon echt niet kan. Of andere ideeën hoe ik dit zou moeten oplossen. Het licht overgins bij mij behoorlijk gevoelig dus nare reacties etc. graag achterwege laten.