Beoband vs Hippo safety fence

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martje70

Beoband vs Hippo safety fence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 19:06

We zijn bezig het omheinen van een stukje weiland. We zitten te denken aan beo band of aan hippo safety fence.

Kan iemand ervaringen delen met beide systemen? Voor- en nadelen. Niet alleen bij gebruik, maar ook bij installatie. Hoe moeilijk is het bijvoorbeeld om beo band goed aan te spannen. Ik heb filmpjes gevonden waarin de beo band strak getrokken wordt met een auto. Dat is bij ons in de wei onmogelijk. Is er nog een andere manier, of valt beo band hierdoor al af?

Blijven beide systemen mooi strak staan? Of lubbert een van de twee systemen eerder uit.

Alle ervaringen zijn welkom :)

Keutelboerke

Re: Beoband vs Hippo safety fence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 07:52

Beoband mag je dan al schrappen :-) Is echt ongelooflijk taai spul. Zit omwille van temperatuur ook veel speling op. Op dag 1 hangt het mooi gespannen, twee weken later net dat ietsje minder en je bent vertrokken. Hippo Safety Fence is lichter en hanteerbaarder, maar blijft vind ik persoonlijk ook niet netjes hangen zoals je eigenlijk zou willen. Ben op verschillende plaatsen gaan kijken en naar een andere oplossing beginnen zoeken. Wij hebben uiteindelijk voor een houten omheining gekozen (geimpregneerd grenen) met aluminiumdraad. Door de houtkeuze viel dit in prijs nog mee, maar als je natuurlijk hectares moet omranden ben je flink wat duiten kwijt.

Ik hoop dat je er uitkomt. Zijn vaak moeilijke keuzes. Beste wat je kan doen is luisteren naar je gezond verstand en doen waar je jezelf goed bijvoelt.

Kaatje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:06

Wij hebben ook gedeeltelijk beoband. Veilig voor de paarden maar lelijk voor het oog. Het gaat altijd weer slap hangen. Ik hoef het niet meer. Met Hippo safety fence heb ik geen ervaring.

Martje70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 09:49

Bedankt voor de input.

Jammer dat beoband zo snel weer gaat hangen en dat het installeren ervan echt zo moeilijk is. Ik heb begrepen dat hippo safety fence met een spanner strak getrokken kan worden. En dat de spanner gewoon gemonteerd blijft op de paal. Dan zou ik eens in de zoveel tijd als het slapper wordt opnieuw kunnen spannen.

En anders toch eens verder kijken naar een andere oplossing.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:23

Heb er niet direct ervaring mee, maar HSF kan je idd terug aanspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:30

Wij hebben ook beoband. Op zich prima en veilig, bij ons hangt het er al zo'n 40 jaar. Het hangt wel slap en aanspannen kun je met de hand niet, daar ben je echt een trekker/auto bij nodig.