Spiegel plaatsen tegen muur buitenbak.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Spiegel plaatsen tegen muur buitenbak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 09:30

Een tijdje terug heb ik een hele mooie spiegel voor in onze buitenbak op de kop kunnen tikken. De bedoeling is dat hij tegen een muur komt te hangen en zo ook net droog hangt (dak hangt over).

Heeft iemand goede ideeën (graag met plaatje) over hoe we de spiegel het beste tegen de muur kunnen monteren?

We dachten zelf aan een plaat tegen de muur met een lat aan de onderkant waar de spiegel dan op rust. Daarna wilden we een gewone lijst maken zoals bij een normale spiegel of fotolijst, maar hoe?

Voor de vragen die gaan komen; ja, er zit folie tegen de achterkant van de spiegel. De spiegel heeft voorheen altijd in een bak gehangen.

deeeemilove

Re: Spiegel plaatsen tegen muur buitenbak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:00

Is het niet mogelijk om met van die superlijm de spiegels aan de muur vast te lijmen, en eventuele balken eronder/erboven om het extra te ondersteunen?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 14:06

Dat is zeker mogelijk, maar lijmen gaan we echt niet doen. Stel dat ik er ooit weg ga, of dat de schuur plat moet, dan heb ik geen spiegel meer.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 15:25

Zit er al een frame omheen?

Denk er om om hem iets scheef te monteren zodat je het hele paard kunt zien en niet alleen het bovwnste deel

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 17:51

Er zit helemaal niks omheen. Ik zoek dus inderdaad tips om juist het frame te maken.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:33

Annetje schreef:
Dat is zeker mogelijk, maar lijmen gaan we echt niet doen. Stel dat ik er ooit weg ga, of dat de schuur plat moet, dan heb ik geen spiegel meer.

Het is zeker wel verstandig om een spiegel in een rijbaan te verlijmen.
Mocht hij breken, door bijvoorbeeld een paard, heb je geen glas in de baan liggen. Of glasscherven in je paard.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:39

Lijm je hem oo een plaat met latten waardoor je hem op kan hangen?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:46

Dat is inderdaad wat ik zie. Een grote plaat, daar de spiegel op en latten/frame er op en omheen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 21:47

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken! Heel fijn!
joyce B schreef:
Dat is inderdaad wat ik zie. Een grote plaat, daar de spiegel op en latten/frame er op en omheen.
oké. Dus een grote plaat van hout (wat voor hout?). Daar lijmen we hem op (misschien inderdaad handiger want dan zit het al vast en is het minder breukgevoelig) maar hoe maak je daarna het frame?

Ik heb op internet gezocht en daar staat eigenlijk niet verlijmen ivbm vocht. Er staat dat er een isolatie tussen de spiegel en de wand moet, maar verder staat er niks uitgelegd.
De spiegel heeft folie aan de achterkant dus je krijgt niet heel veel scherven in je paard of de bak, mocht er iets gebeuren. Het glas blijft aan het folie plakken.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:34

Je moet hem sowieso niet plat tegen de wand zetten maar iets gekanteld naar beneden, anders zie je niks.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 18:45

Waar ik hem vandaan had, hing hij ook gewoon recht. Foto's op internet hebben hem ook gewoon recht... even bedenken of ik hem laat kieperen, want dat is wel nog moeilijker natuurlijk.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 18:58

Waarom maakt dat het moeilijker??

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 19:44

Omdat het wel allemaal stevig moet zitten en dan is recht tegen de muur schroeven toch echt makkelijker dan eerst nog een lat ofzo ertussen. Toch?

Ik krijg tot nu toe best wel bruikbare tips, maar ik weet nog steeds niet precies hoe ik nu een frame maak. Alleen vastplakken is niet genoeg, ik wil het met een soort frame. Maar de spiegel is niet erg dik en dus heeft een geul uitfreezen (Hoe schrijf je dat? Haha) misschien weinig zin? Ik zou niet weten hoe ik dat thuis zou moeten doen. Als ik een lat zo tegen de spiegel aan leg, ben ik bang dat het barst wanneer je het vastschroeft.

Edit http://www.houtbewerkingscursus.nl/zelf ... jst-maken/ deze vond ik op internet. Die maken dus een soort geul waar je de spiegel in kunt laten vallen en in míjn geval klemt het dan tussen de muurplaat en het frame in, maar uhm... Ik weet dus niet hoe ik die geul maak. Ik ben niet zo handig...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:29

Ligt er natuurlijk ook aan hoe hoog hij hangt, maar bij ons op stal hing hij boven de bakrand eerst recht en zag je dus niks. Ja jezelf...

Bij ons zit hij in een metalen profiel op een betonplex plaat.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 21:31

Tessebes kun je daar een foto van maken toevallig? Metaal is buiten natuurlijk veel slimmer dan hout.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 07:53

Denk met flexibele montagekit. Ik zal mijn instructrice eens vragen. Maar die heeft ze binnen hangen. Op een pensionstal in dw buurt hadden ze hem wel aan een stalmuur naast dw buitenbak hangen. Maar ik kom daar nooit dus kan dat niet voor je vragen.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 08:13

Als je de plaat waar de spiegel op komt nou ruim groter neemt dan de spiegel zelf. Spiegel leg je midden op de plaat. of je die ook zou moeten vastkitten, weet ik niet. Op de rand van de plaat, strak tegen de spiegel aan, schroef je latjes die net zo dik zijn als de spiegel. Vervolgens schroef je op die latjes ook weer latjes (misschien iets bredere) die een paar cm over de spiegel vallen. Zo zit je spiegel in een frame en goed vast. Wel eerst al het hout goed verven dan blijft het langer goed. Succes!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:12

Spiegel iets schuin voorkomt ook het evt lachspiegel effect. Het gaat dat maar om een schuinte van een 1-2 cm