We gaan zelf stallen zetten thuis

Ik zal eerst even de situatie schetsen.
Ik heb op het moment een quarter waar ik actief reining wedstrijden mee rijdt, die is +- 1.53m groot en ruin. Heeft vorig jaar in een stal gestaan van 3x3m maar rolde zich daar minstens 1x per week in vast, nu staat hij in een stal van 3,25x3,5m en dit gaat goed.
Daarnaast heb ik een Welshje staan van 14 jaar oud, die hoeft niet meer te werken (is insuline resistent en heeft artrose), ook een ruintje en +- 1.23m groot. Hem heb ik al 11 jaar en hij vind het geweldig als hij over de staldeur kan kijken, wat niet overal het geval is omdat het maar een kleine smurf is.
Op het moment staat de quarter ergens in pension, en de welsh staat thuis in een schuilstal van 3x4m samen met een jaarling haflingerruintje.
Nu willen we een soort binnenstallen gaan zetten, we willen een 'gebouw' of schuurtje zetten in hout en daar de stallen in maken.
Ik wil graag 3 stallen, 1tje van 3x4m voor mijn quarter, 1tje van 3x3m voor mijn Welsh en 1 back up stal van 3x3m of 3,5x3m. Daarnaast zou het fijn zijn als ik een plek heb waar ik de paarden vast kan binden tussen 2 touwen zonder dat de andere over de staldeur heen kan snuffelen. En ik wil graag een zadelkamer waar ik mijn rijspullen (westernspullen) en mijn hele voorraad dekens kwijt kan, een tafeltje met een senseo en wat ander drinken zou fijn zijn.
Ik heb zelf al enkele ontwerpjes maar kom er niet helemaal uit.
Het moet zo klein mogelijk blijven maar wel veilig en praktisch natuurlijk.
Wie van jullie heeft leuke ideeën??