Pensionstal vol, minder alternatief voor een korte periode?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Pensionstal vol, minder alternatief voor een korte periode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 08:35

Hallo allemaal,

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuw paard is helaas de ideale stal waar is stond met heel de dag paddock vol. Nu wil ik uiteraard hier terug, maar dat zal nog enkele maanden duren. Ik wil liever noet de zoektocht naar mijn nieuwe paard staken, wat zouden jullie doen. Het enige dat voor de rest in de buurt is is een manege met alles er op en er aan maar met alleen zomers heel de dag weidegang en swinters een uurtje of twee op de paddock.

Doe ik nou moeilijk en moet ik maar gewoon genoegen nemen met die 2 maanden in mijn paard zijn leven waar hij dan wat korter zal buiten staan? Ik zou het zonde vinden als ik nu net het paard mis, en uiteraard wil ik gewoon weer een paard :p
Laatst bijgewerkt door SBravour op 24-07-17 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Berichten: 19751
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Pensioenstal vol, minder alternatief voor een korte periode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:37

Wie weet duurt je zoektocht wel 6 maanden.
Gewoon ergens een stal reserveren voor minder stalgeld en opzoek gaan want ook je ideale stal kan failliet gaan of jouw paard past niet in concept en moet je verder zoeken

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Pensioenstal vol, minder alternatief voor een korte periode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:38

Heb je al een paard gevonden? De zomer duurt nog wel even dus dan is die manege wel een optie toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:39

Maar gaje op zoek naar een pensioenpaard? Als je een oud paard wilt kopen dan zou ik mijn paard toch wel zo veel mogelijk buiten op de wei willen zetten. En evt. s'nachts binnen.
Voor een jong paard wil ik hetzelfde hoor maar omdat jij schrijft dat je een pensioen stal zoekt.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 08:40

tita schreef:
Wie weet duurt je zoektocht wel 6 maanden.
Gewoon ergens een stal reserveren voor minder stalgeld en opzoek gaan want ook je ideale stal kan failliet gaan of jouw paard past niet in concept en moet je verder zoeken


Dankjewel voor je reactie. Het ideale hier is dat ze net zolang mee denken tot het ook bij jouw paard past. Voor de rest is het kleinschalig en aan huis, dus failliet zal heel lastig gaan. Deze puntjes kan ik dus vrijwel uitsluiten.

Uit jou reactie kan ik dus afleiden dat ik eerst moet zorgen dát ik een stal heb, eventueel iets minder buiten zoals deze manege, maar dan kan ik later nog altijd verder zoeken. Klinkt heel aannemelijk, dankjewel.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 08:41

Grobbebol schreef:
Maar gaje op zoek naar een pensioenpaard? Als je een oud paard wilt kopen dan zou ik mijn paard toch wel zo veel mogelijk buiten op de wei willen zetten. En evt. s'nachts binnen.
Voor een jong paard wil ik hetzelfde hoor maar omdat jij schrijft dat je een pensioen stal zoekt.


Sorry, pensionstal moet het zijn, autocorrect.. het wordt een jong paard van 4/5!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 08:43

Zeepsop schreef:
Heb je al een paard gevonden? De zomer duurt nog wel even dus dan is die manege wel een optie toch?


Nee, we beginnen nu wel wat interessante te zien, maar ik ga nu even op vakantie. Daarna gaan we weer verder. Maar ik heb het vermoeden dat het dan best snel kan gaan, er komen in deze tijd namelijk veel paarden in mijn doelgroep te koop! Hierom wil ik alles alvast klaar hebben zodat we een stalling hebben, eventueel tijdelijk.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Pensionstal vol, minder alternatief voor een korte periode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:53

Ik zou gewoon gaan zoeken en daarna vind je heus wel een stal.
Vaak kan je met een verkoper die ze aan huis heeft ook nog wel afspreken dat hij nog een maandje blijft staan tot je iets gevonden hebt of tijdelijk wat verder van huis.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:57

Ik persoonlijk zou er niet te moeilijk over doen. De zomermaanden staat ie volgens mij prima. De wintermaanden is wat betreft buiten staan inderdaad wat aan de krappe kant, maar misschien is er wat te regelen met een groepje dat elkaars paarden savonds nog even buiten wil zetten bijv. Of als er een stapmolen is kan je paard daar in en dan later op de dag nog 1.5 uur met jou aan de slag. Ik noem maar wat mogelijkheden. Hoop het natuurlijk niet, maar stel je paard krijgt ooit een of andere blessure waarbij hij zn boks niet uitmag. Dan is dat natuurlijk ff sneu, maar ga je daar dan moeilijk over doen? Dan denk je toch ook, ach die paar maanden komen we wel door. En een paard houdt er meestal geen trauma aan over hoor ;).
Plus dat als je de zoektocht staakt, en je wacht tot die ideale stal wel vrij komt. Dan moet je ook maar net een paard vinden dan. Anders gaat die stal weer aan je neus voorbij en zit je in precies hetzelfde schuitje.
In elk geval veel succes met je zoektocht.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pensionstal vol, minder alternatief voor een korte periode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:29

Ach, je weet nooit hoe het loopt. Voor hetzelfde geld overlijdt er van de week een paard op die stal en is er plaats.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:32

Ik zou dat paard gewoon op die all-in stal zetten hoor, zo worden de paarden bij ons ook gehouden. Ze hebben het nu heerlijk naar hun zin en staan elke dag gewoon op de wei zoals ieder ander paard. En in de winter is dat lastig als je een paard hebt dat hele dagen buiten moet, maar je hebt nog ruim de tijd om daar een alternatief voor te zoeken. Voor ons werkt het in ieder geval prima, paarden zijn hier gelukkig en komen niets te kort. Moest er een stal in mijn omgeving zijn die wel weidegang in de winter geeft zou ik wel verhuizen, maar dat is niet zo. Dus ik vind het prima zoals het nu is.

edit: ik zou sowieso liever kiezen voor een stal met de helft van het jaar weide en de andere helft paddock. Een paard moet toch gewoon kunnen grazen in de kudde in de zomer? Paddock is handig voor de winter maar voor de zomer vind ik een weide toch echt noodzakelijk.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 24-07-17 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:33

Op de wachtlijst alvast?

tita

Berichten: 19751
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:27

SBravour schreef:
tita schreef:
Wie weet duurt je zoektocht wel 6 maanden.
Gewoon ergens een stal reserveren voor minder stalgeld en opzoek gaan want ook je ideale stal kan failliet gaan of jouw paard past niet in concept en moet je verder zoeken


Dankjewel voor je reactie. Het ideale hier is dat ze net zolang mee denken tot het ook bij jouw paard past. Voor de rest is het kleinschalig en aan huis, dus failliet zal heel lastig gaan. Deze puntjes kan ik dus vrijwel uitsluiten.

Uit jou reactie kan ik dus afleiden dat ik eerst moet zorgen dát ik een stal heb, eventueel iets minder buiten zoals deze manege, maar dan kan ik later nog altijd verder zoeken. Klinkt heel aannemelijk, dankjewel.


Ook een particulier kan stoppen of door omstandigheden in nare positie komen

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 15:37

Heleennn schreef:
Ik zou dat paard gewoon op die all-in stal zetten hoor, zo worden de paarden bij ons ook gehouden. Ze hebben het nu heerlijk naar hun zin en staan elke dag gewoon op de wei zoals ieder ander paard. En in de winter is dat lastig als je een paard hebt dat hele dagen buiten moet, maar je hebt nog ruim de tijd om daar een alternatief voor te zoeken. Voor ons werkt het in ieder geval prima, paarden zijn hier gelukkig en komen niets te kort. Moest er een stal in mijn omgeving zijn die wel weidegang in de winter geeft zou ik wel verhuizen, maar dat is niet zo. Dus ik vind het prima zoals het nu is.

edit: ik zou sowieso liever kiezen voor een stal met de helft van het jaar weide en de andere helft paddock. Een paard moet toch gewoon kunnen grazen in de kudde in de zomer? Paddock is handig voor de winter maar voor de zomer vind ik een weide toch echt noodzakelijk.


Zomers staan ze uiteraard op de wei in groepen!
Probleem is veel sneller dan verwacht opgelost, er komt namelijk plek vrij op de stal!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Pensionstal vol, minder alternatief voor een korte periode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:14

Oh dat is handig, gelukkig maar!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Pensionstal vol, minder alternatief voor een korte periode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 07:59

Snel reserveren dan maar

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Pensionstal vol, minder alternatief voor een korte periode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 18:03

Gelukkig kunnen we dat gewoon in overleg afspreken. Heel fijn, ik ben in m'n nopjes :D

Duc_je
Berichten: 637
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Pensionstal vol, minder alternatief voor een korte periode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:57

Fijn dat het is opgelost en veel succes bij jouw zoektocht naar een leuk paard!

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:09

Ik zou het ook niet laten hoor. je bent ook op de mindere stal nog safe tot september-oktober dat ze de hele dag buiten staan, en zelfs daarna, als ze smorgens 2 uur buiten komen (misschien valt er iets te regelen dat hij langer buiten mag?) en je komt savonds dan zelf nog eens om te rijden/longeren/wandelen en hij kan dan nog een uurtje in de paddock oid, dan is de dag al 2 keer gebroken en prima behapbaar voor een paar maandjes.

Edit: ik zie dat je al een plek op de gekozen stal krijgt, super!

Zinzi_jewel

Berichten: 8807
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Pensionstal vol, minder alternatief voor een korte periode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:33

Reserveren of wachten op een lijst voor je ideale stal
En tot die tijd een alternatief gebruiken en gewoon zoeken naar je droom paard

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:53

Zometeen laat jij het paard staan omdat hij dan iets langer moet binnen blijven en wordt het dier vervolgens verkocht aan iemand waar hij helemaal niet buiten komt...

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Pensionstal vol, minder alternatief voor een korte periode?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 17:10

Dankjulliewel voor de tips, komt helemaal goed!