Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isapaardje schreef:Vers zullen ze het niet zo snel eten, maar het is beter om het er wel uit te steken voordat de plant bloemen gaat zetten en daarna zaadknoppen, want anders heb je binnen de kortste keren een geheel geel veld (wat je wel eens in natuurgebieden ziet).
Probeer zoveel mogelijk wortel eruit te krijgen want JKK heeft de eigenschap om op resterende worteltjes nieuwe (mini) rozetten te maken.
Ook belangrijk, voer het spul echt af of verbrand het!
Dus niet op de composthoop of ergens in een hoekje waar het verdroogt. Het is ook in gedroogde vorm even giftig.
En ook zal de plant eenmaal uit de grond getrokken, alsnog zaad gaan zetten. Beste is dus gewoon in de kliko bij restafval.
Hieronder een fotoalbum van mij dat ik ooit heb aangemaakt over JKK in weilanden en hooi, van rozet tot bloei, tot gedroogd.
https://myalbum.com/album/j7c0nveRFF3L
Isapaardje schreef:Ook belangrijk, voer het spul echt af of verbrand het!
Dus niet op de composthoop of ergens in een hoekje waar het verdroogt. Het is ook in gedroogde vorm even giftig.
En ook zal de plant eenmaal uit de grond getrokken, alsnog zaad gaan zetten. Beste is dus gewoon in de kliko bij restafval.
marengolike schreef:Charaz schreef:Ik trek het niet meer uit de grond maar knip het af zodat de zaden zich niet verspreiden, werkt tot nu toe beter dan het uit de grond trekken toen leek het juist meer te worden
En hoe zit het met de rest dan?