bijrijdersvraagje....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:34

en wat cassidy zegt, blijft dus de kern: wie bewijst wie een dienst? Ik spring tegenwoordig af en toe met het paard van een kennis; ik ben echt niet van plan om daarvoor te betalen, sterker nog, zij betaalt de les. anderzijds rijd ik dus op de paarden van mijn moeder (ben in feite dus ook bijrijder) en die kosten delen we dus wel.
Er heeft heel lang een vriendin op onze Trammelant gereden (wij reden er toen nauwelijks meer op) en zij betaalde (deel van) het stalgeld.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:34

Ik betaal de helft van de stallinggskoste.. is redleijk ivnd k.. 3 dagen in de week akn k doen en laten wat ik wil.. als k maar wel komen veoren en dr binnen zetten.. die kosten zijn 75 euro.
op zich best veel maarcalkle bijkomende kosten zijn voor de iegenaarese.. zadelmaker hoefsmid dierenarts.. en t is net me iegen paardje!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:08

Ledurmo: Niks betalen, zaterdag en zondag vaste dagen, maar mag hem rijden wanneer ik wil

Killian: Niks te betalen, donderdag rijd ik hem, of als het baasje ziek/vakantie is

Dox: Krijg ik betaald voor Cool Rijd ik als ze niet kan...

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:46

Ik hoef helemaal nix te betalen. OK dan! *LOL* OK dan!
Maar als ik wat wil voor mn (het) paard dan moet ik het wel zelf kopen (zadel en hoofdstel zijn daar aanwezig) maar halster, nieuwe teugels ofzo moet ik zelf betalen. Ik rijd ongeveer 3/4 keer in de week.
Ik mag eigenlijk alles (in overleg met de eigenaar) zolang ik op het terein blijf. Dus niet buitenrijden (wel jammer, maar goed)

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 20:42

Ik hoef ook niks te betalen, in ruil daarvoor , zeg maar, mest ik.

Ik mag ook alles met Hof doen, buitenrijden, wedstrijden, springen etc.
Wedstrijden enzo moet ik wel zelf de kosten van betalen. (Nou ja, mn vader dan Knipoog)

Ook mag ik af en toe op een ander paardje van haar rijden, en zomers wel eens (gratis) bij haar in de les meerijden Lachen

Ik heb het daar echt super!! En wil er (voorlopig) niet weg!! Haha!

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:12

ik rijd een pony op stal bij ons, die te koop staat. Ik gebruik mijn eigen spullen behalve borstels en transportbeschermers en les betaal ik ook zelf (nu even geen les meer omdat ik mijn eigen pony weer mee kon nemen). Geen bijdrage in stalling. Ik mag alles ermee doen. Lessen, wedstrijdjes, met trailer weg, buitenritten, longeren etc. Stalhouder mest uit, maar ik haal nog eens extra de drollen uit de stal en trek recht nu ze niet meer buitengezet worden.

Toen Andrew kreupel was had een van mijn instructrices (zitles/houding) aangeboden dat ik wel een paard of pony van haar mee mocht nemen naar les van de rijvereniging. Dat is Moenira. Ze wilde er geen bijdrage voor, mag haar naast de les ook op zaterdag rijden om te oefenen. Ik rijd wel regelmatig priveles bij haar en dan mag ik kiezen welke pony of welk paard (nu dus meestal Moenira zodat ik haar vaker rijd) en als ik Moenira uit ga brengen op wedstrijden mag ik nog een dag extra oefenen. Je zou kunnen zeggen dat mijn bijdrage voor Moenira 40 euro per maand is, en dat ik dan 4 keer een half uur privéles erbij heb Haha! Met Moenira rijd ik dus voornamelijk in de bak en mag haar uitbrengen op wedstrijden. Ze is buiten mijn lessen, onderling wedstrijdje en de keuringen om, niet van het erf geweest...

Voor het bijrijden van Andrew heb ik heel in het begin 50 gulden per maand gevraagd en dan verzorgde het meisje hem 3 dagen per week en mocht dan rijden/longeren. Ze mocht niet alleen naar buiten en ik hielp haar wel eens of ging lopend mee, of op de fiets als ze eens buiten wilde rijden.
Alle verzorgsters daarna verzorgden 2 dagen per week, eventueel uitmesten (staat nu bijna continue op de wei) mogelijkheden afhankelijk van rijervaring (vorige verzrgster van 16 reed goed en die had alle vrijheid en deed mee aan onderlinge wedstrijdjes, huidige is stuk jonger en heeft minder ervaring, rijd vooral als ik ook op stal ben (zelf in de bak of met aanwijzingen en buitenritjes ook met trailer ergens heen. Ze mag wel alleen wandelen/grazen aan de hand buiten) Ze hebben geen bijdrage in de kosten maar iets lekkers meenemen wordt zeer gewaardeerd!

Wat iemand mag met mijn pony hangt dus sterk af van hoe goed ik het vertrouw... Bijdrage is niet nodig, omdat ik genoeg verdien. Vind het wel belangrijk dat diegene dingen voor de pony (en mij Haha! ) over heeft...
Huidige verzorgster is bijvoorbeeld mee geweest om te helpen bij mijn eerste onderlinge wedstrijd met Moenira, dat was heel fijn! En waardeer ik ook weer van haar...

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:26

Lielle schreef:
en wat cassidy zegt, blijft dus de kern: wie bewijst wie een dienst? Ik spring tegenwoordig af en toe met het paard van een kennis; ik ben echt niet van plan om daarvoor te betalen, sterker nog, zij betaalt de les. anderzijds rijd ik dus op de paarden van mijn moeder (ben in feite dus ook bijrijder) en die kosten delen we dus wel.


Ja inderdaad, het ligt eraan wie wie een dienst bewijst. De eigenaar heeft geen omkijken naar Siki en toch krijgt ze de beweging en zorg die zij nodig heeft.
Eigenlijk bewijzen we elkaar een dienst; zij heeft te weinig tijd, ik wil wel een paardje om te rijden en heb daar tijd voor, dus ik rijd en verzorg haar paard.
Maar wat Cassidy zei klopt ook wel; als ik zou willen rijden bij een manege zou het mij idd geld kosten.
Maar in dit geval ben ik door de eigenaar gebeld of ik op haar paardje wil rijden en op haar wil passen.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:55

Ik betaal niks en mag alles! Haha!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 21:59

bij ons hoeft een bijrijdster niets te betalen.

natascha_60

Berichten: 171
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:19

hayhay
ik heb een bijrijdpaard en dat baasje is allang blij dat ik haar paard wil rijden!! Haha! Haha! Haha!
dus ik doe het gratis OK dan!
en als je weet dat er ergens een fokker bij je in de buurt woont .. ga daar dan eens kijken want meestal zoeken die bijrijders voor hun paard! Pling
en ik vind het persoonlijk heel overdreven dat je gaat betalen om iemands paard te rijden want dan hebben ze zelf even vrije tijd en worden ze er nog ook voor betaald!
dat is niet echt eerlijk, ik zou een paard zoeken waar je lekker op kan rijden zonder ervoor te hoeven betalen Bloos

-xxxxxxx- Haha!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:22

natascha_60 schreef:
hayhay
ik heb een bijrijdpaard en dat baasje is allang blij dat ik haar paard wil rijden!! Haha! Haha! Haha!
dus ik doe het gratis OK dan!
en als je weet dat er ergens een fokker bij je in de buurt woont .. ga daar dan eens kijken want meestal zoeken die bijrijders voor hun paard! Pling
en ik vind het persoonlijk heel overdreven dat je gaat betalen om iemands paard te rijden want dan hebben ze zelf even vrije tijd en worden ze er nog ook voor betaald!
dat is niet echt eerlijk, ik zou een paard zoeken waar je lekker op kan rijden zonder ervoor te hoeven betalen Bloos

-xxxxxxx- Haha!

je betaalt toch ook op een manege om te rijden? Kortom, het hangt er IMO vooral vanaf wie wie de grootste dienst bewijst Knipoog In het voorbeeld dat ik noemde waarin ik met het paard van een kennis spring betaal ik er zeker niet voor (zij vinden het fijn als dat paard eens iets anders doet dan dressuur), maar ik heb er ook wat aan (ervaring om een ander paard te rijden en extra les van mijn vaste instructeur).

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:16

Ik denk dat het ook erg afhangt van de situatie, bv voor een klein ponytje die amper wat kan en waar je ook nog een groot deel van de verzorging op je moet nemen (tuig, uitmesten, vegen, voeren en nog meer)waarmop je 1x per week kan hobbelen is heel iets anders dan een Z-dressuur leerpaard waar je alleen hoeft te poetsen en rijden.
In het tweede geval zou ik een bijdrage nog best redelijk vinden, alleen zou ik zelf voor de eerste kiezen, omdat dat mijn persoonlijke voorkeur zou zijn (hou wel van in de modder rollen).
Ik heb ook wel eens een add waarin iemand geld vroeg om haar veulen te mogen verzorgen... Dat vind ik echt te onredelijk.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:02

Betaal niets. Rij ongeveer 4 keer in de week. mag alles met het paard. Als ik kom mest ik ook, ik kom ook soms alleen om de stallen te doen of om te voeren tss de middag.
Zij is blij dat ik het doe en ik ben blij dat ik een "eigen" paard heb!

Armanda

Berichten: 555
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: Nieuw-Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:59

Ik betaal helemaal niets. Ik rij bijna elke dag en mag naar buiten als ik dat wil. Ook wedstrijden en oefenparcoursen zijn zo geregeld, de eigenaar gaat gezellie met me mee. Hij betaal alle kosten die er aan verbonden zijn. Eventueel prijzengeld mag ik zelf houden. Maar ik heb het ook getroffen met zo'n leuke lieve en gezelige man. OK dan!
Groetjes Mij

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:57

Ik ben nog op zoek naar en bijrijdster voor mijn pony, (omgeving voorhout, voor degene met interesse) ik vraag daarvoor 75 euro in de maand voor drie dagen in de week. Het is die dag in principe (met vaste afspraken) je eigen pony!!!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:28

mijn bijrijder betaalt de helft v/d stallingskosten:€ 85,- in de maand.
daarvoor heeft ze dus ook de helft v/d week een eigen paard.
dan mag ze er mee doen wat ze wil(wel verantwoordelijk hé)
de overige kosten blijven voor mij!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:41

Nou niks, ik neem juist het werk voor haar uit handen en ik doe nog meer qua verzorging dan dat ik rijd.
Dus daar ga ik echt niet voor betalen!!

Ik kom 6 dagen in de week, de eigenaresse 1x in de week

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:49

mijn verzorgster/ straks bijrijdster, hoeft niets te betalen. Alleen de lessen die ze straks gaat volgen en als er iets stuk gaat/ kwijt raakt door haar 'schuld'.

ymke_
Berichten: 10
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:27

Ik betaal zelf mijn privé lessen (€ 50,-- per keer) en voer "mijn" paardje zelf bij met kruiden en vitamines e.d. Ik heb zelf zadel en eigenlijk alles wat ik nodig heb aangeschaft. Als ik meer strooisel in de stal wil dan koop ik dat ook zelf bij. Verder verzorg ik de paarden voor een groot gedeelte. Ik voer meestal 'sochtends, ik mest, breng ze naar de wei, hou het terrein schoon, bak onderhouden etc. Daar staat ook heel veel tegenover. Ik heb een superpaard, trailer met auto ter beschikking en kan en mag alles met het paard doen. Gevoelsmatig heb ik dan ook een eigen paard!

AL met al kost het me toch een behoorlijke duit elke maand Knipoog zonder dat ik dus "huur" of lease geld o.i.d. betaal.
Toch is het ook een wisselwerking. Ik zou er zelf overigens geen probleem mee hebben om een vast bepaald bedrag in de maand te betalen maar het hangt heel erg van de situatie af. Ik ben er ca 6x per week en bepaal zelf wat ik doe en waar ik met haar naar toe ga.

De eigenaar heeft het paard om mee te fokken overigens.

DeeSjah

Berichten: 506
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:06

117... wel klein beetje duur maar ik lease hem ook wel dus:) en ik mag alles doen

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:45

Alikesflame schreef:
mijn bijrijdster betaald niks. en rijd minimaal 1 x in de week. ze mag vaker als ze wil. en me pony zijn berijdster weet ik nog niet precie. ze hoeft er natuur;lijk niet voor te betalen. denk dat ze ongeveer 1 a 2 x in de week gaat rijden. ze is namelijk zaterdag net voor het eerst geweest.



tsja alike zegt het al Knipoog

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 16:47

Ik betaal 80 euro per maand, voor 3 keer per week rijden.
Hier in de omgeving is dit een normaal bedrag.

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:19

Onze verzorgster/bijrijdster hoeft niets te betalen, sterker nog ik betaal ook haar rijlessen!
Daar word niet alleen zij beter van, maar ook mijn paarden!
Ik verwacht alleen wel dat ze helpt met uitmesten.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:50

ik heb 2 verzorgpaarden..
hier betaal ik niks voor.
Ik mag alles ermee doen.. naar buiten dressuur springen echt alles..
bij een wedstrijd gaat ze mee brengt en haalt me en is mijn persoonlijke groom.
Zelf durft ze niet echt te rijden en ik help haar dus met alles
Ik mest als ik er ben maar dat hoeft niet
wel pas ik vaak op haar boerderij met alle bijbehorende klussen
alle dieren verzorgen..
en ik koop vaak spulletjes voor de paarden.
Ik kom er bijna elke dag..
Ik help haar en zij helpt mij..

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:12

Ik rij 1 (verzorg)paard per dag, soms (als ik tijd heb) twee. Ik mag er alles mee doen en betaal helemaal niets Lachen