Graasmasker en lang gras?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Graasmasker en lang gras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:41

[***] heeft vandaag voor het eerst in zijn leven een kwartiertje een graasmasker opgehad omdat hij toch echt moet afvallen. Ik vraag me nu alleen af van/tot welke graslengte graasmaskers eigenlijk werken?
We kunnen namelijk kiezen uit weitjes met kort gras (2-5cm) en lang, uitgebloeid gras (20-60 cm). Dat lange, uitgebloeide gras zou gezonder zijn, maar ik vraag me af of dat wel te eten is met een graasmasker? Als je er met het masker op duwt dan duw je het gras namelijk gewoon plat, er komt niets omhoog door het graasgat.

esmee_stip

Re: Graasmasker en lang gras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:05

Dan valt je paard wel het snelste af :+

Ik denk dat je paard snel genoeg doorkrijgt hoe hij met het graasmasker lang graa moet eten. Die van mij hebben daar nooit problemen mee gehad. Kort gras is natuurlijk makkelijker, maar daar heb ik ze liever niet op. Mijn voorkeur zou het lange gras zijn, en even aankijken hoe hij er na een paar uur bij staat.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:06

Dat hoge gras eten ze hier het makkelijkste door een klein gaatje, ze drukken het tegen de grond en eten dan nog vrij flink door.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:08

De mijne heeft het geleerd op het korte gras en stond sip te kijken als ik een strookje bijzette en zijn maatje dat wel kon eten en hij niet.
Maar ondertussen is hij net zo behendig in het lange gras.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:55

Ja leren ze vanzelf