Schuilstal of stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_84

Schuilstal of stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 12:24

Ik zit een beetje in een dilemma....

Mijn paarden krijgen een nieuw onderkomen maar ik zit te twijfelen tussen een schuilstal of een "gewone " stal.Ze hebben nu een stal met aangrenzend een uitloop , hierdoor kunnen ze altijd zelf bepalen of ze binnen of buiten willen staan.
Ik ga de paarden verhuizen naar de andere kant van het erf, bij de weide en buitenbak. Ik ben nu aan het twijfelen of ik een schuilstal neem met de voorzijde gedeeltelijk dicht of een stal met boxen.
Het voordeel van een schuilstal is dat ze zelf kunnen bepalen waar ze staan. Maar als ik een stal laat zetten heb ik meteen ruimte voor het stro , hooi , voer en de toebehoren enz. , wat ik dus niet heb als ik een schuilstal zet.

Hebben jullie ideeën en suggesties??

xtessax83

Re: Schuilstal of stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 12:27

Kun je naast de schuilstal geen overkapping maken?
Als ze al gewend zijn aan een stal met aangrenzend een uitloop zou ik bij iets soortgelijks blijven.

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 19:22

Het punt is dat ik het voer het liefste in een afgesloten ruimte wil hebben. Zodat ik ongedierte zoveel mogelijk kan weren.

Het is best lastig....
Ik wil het graag in één goed doen en niet dat ik er over een jaar achter kom, dat ik het beter anders hadden kunnen doen

Ik ga morgen piketten uitzetten om te kijken waar en hoe groot het moet worden.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 19:38

Het een sluit het ander toch niet uit? Je kunt toch een deel afgesloten doen en een deel open als schuilstal zodat ze zelf kunnen bepalen of ze droog willen staan?
Ik zou voor opslag zeker een deel afsluitbaar willen hebben.

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 13:08

Voor mijn spullen wil ik ook een afsluitbaar deel maken. En ook een plek voor het hooi en stro.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:26

Ik zou voor een schuilstal gaan en een stuk afsluitbaar maken. Ik heb 2 stallen open staan en die van ons willen toch liever samen staan. Als het van mezelf was, zou ik er liever 1 grote ruimte van maken, want dat is prettiger voor hun.
Dan kun je altijd nog achterin of opzij een stuk dichtmaken om spullen op te slaan. Als je voor het schuurtje een stuk overkapping neemt, heb je daar ook alweer schuilruimte onder.
Eventueel kun je ook een zoldertje maken voor stro en hooi.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:29

Je zou 2 boxen kunnen maken, maar zonder de tussenwand. Feitelijk is het dan een schuilstal (wanneer je beide deuren openlaat). Als je achteraf toch liever boxen hebt, dan zet je er gewoon een tussenwand in.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:31

Ik zou dit doen:
Afbeelding

Ook geen gedoe met binnen en buiten zetten. Maar mocht je toch een keer echt een paard op een box binnen willen, dan is die optie er.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:32

Of gewoon een goede buitenstal waarbij je de deur open kan zetten.