Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 16:39

Hahah oké je doet er in ieder geval moeite voor om ze schoon te houden!

Jester_

Berichten: 12272
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:27

Je hebt ze helemaal in zakken toch? Logisch dat ze dan schoon blijven. Sokken kan je moeilijk inpakken

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:51

Die zakken zorger er oa voor dat de onderkant redelijk schoon blijkt ja. Maar dat is ook nooit het gene wat echt vies is. Het is altijd de bovenkant die echt smerig is. Zeker als ik het bijna nooit zou wassen.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:25

Ik ben ook wel benieuwd naar het gallopping good spulletje! Ik vraag me af of het echt dat laatste stukje gele gloed er nog uit kan trekken. Mijn paard is bijvoorbeeld niet mega vies. Maar hij is wel vies op stal en zijn knieën en staart krijg ik soms niet spierwit. Ik was nu met Tea trea of yellow out.

Ik heb laatst trouwens die Quick knots gebruikt. Echt een ideale uitvinden voor mensen die sloom zijn met naald en draad :') Alleen vergeten een foto te maken. Maar tijdens de wedstrijd bleef het ook goed zitten.

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 15:43

Ja die gele gloed is echt een straatje zonder einde hier. Wij gaan de tinker gewoon scheren, dan kunnen we het weer van in het begin goed bijhouden met de tea tree en voor de staart wat conditioner erbij.

Manen van mijn merrie weer gekortwiekt, enkel zonde van dat ene plukje wat tijdens het weideseizoen altijd weer naar de andere kant valt door de graashouding! Verder ook hoofdstel weer schoon gemaakt want voor het totaalplaatje staat dat wel wat mooier natuurlijk. Ze gaan deze winter voor het eerst op een paddock, ik heb zwaar onderschat hoe grijs de manen en staart daar van worden! Er bestaat vast geen anti klit die ze mooi zwart houdt... Maar goed, beetje sprayen, doorkammen en ze zijn weer netjes zwart.
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:21

Die shampoo ziet er goed uit bij de tink!
Gelukkig hier 1 met een mini wit voetje en de andere net wat meer, maar geen witte staarten.
Leuk die sterren shets! Ziet er vast geweldig uit in span!

Hier niet heel actief.. Vorige week mijn andere kleine draak opgehaald.
Alles nu lekker bij huis dus kan er dagelijks naar kijken en mee om poetsen :o

Coupe van mn bruintje is nu pleeborstel coupe geworden omdat ze er zo lekker wild mee doet :')
Binnenkort weer scheren want het haar komt er weer lekker door. Maar wacht er nog heel even mee, zijn nu toch niet heeeel actief bezig.
Afbeelding

De kleine is van alles voorzien, zwarte benen, veulenhaar, baard, oorpluis.. Heerlijk :')
Oortjes zijn nu wel netjes

Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:48

Heleennn schreef:
Ja die gele gloed is echt een straatje zonder einde hier. Wij gaan de tinker gewoon scheren, dan kunnen we het weer van in het begin goed bijhouden met de tea tree en voor de staart wat conditioner erbij.

Manen van mijn merrie weer gekortwiekt, enkel zonde van dat ene plukje wat tijdens het weideseizoen altijd weer naar de andere kant valt door de graashouding! Verder ook hoofdstel weer schoon gemaakt want voor het totaalplaatje staat dat wel wat mooier natuurlijk. Ze gaan deze winter voor het eerst op een paddock, ik heb zwaar onderschat hoe grijs de manen en staart daar van worden! Er bestaat vast geen anti klit die ze mooi zwart houdt... Maar goed, beetje sprayen, doorkammen en ze zijn weer netjes zwart.
[ Afbeelding ]

Cowboy Magic bij de haaraanzet doet wonderen *D doe ik zelf ook altijd! En dikke klodders ook. Duurt ff voordat het droog is maar daarna zakt al het zand en viezigheid naar onderen, is het er zo schoon en heb je weer een mooie zwarte coupe.

Knappe pony's Nynke <3

laetitia98

Berichten: 559
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:49

Hee ik heb een vraagje

De voorpluk van mn paard wordt steeds dunner. Eerst had ze best wel een aardige voorpluk voor een kwpner. Maar nu is het nog maar een zielig sprietje. Ze schuurt niet en kam hem bijna nooit. Heb nog nooit een paard er aan zien knabbelen eb er zitten ook geen kalen plekken ;(

Iemand tips?

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:56

Extensions :P

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:58

Helaas geen tips, mijn Shet heeft dat ook. Vroeger een enorme voorpluk en nu is het nog maar een zielig beetje. :+

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-17 00:04



Dit is een pony met extensions, ik vind het er best natuurlijk uitzien. Enkel de kleur matched niet zo goed maar qua haar kwaliteit vind ik het best oké. Voor de mooi is dat misschien dus wel een optie. Ik kwam de laatste tijd ook vaak van die clip-on extensions tegen op facebook om in de voorpluk van je paard te klikken. Dat zag er ook wel goed uit :) Maar tips om sneller te laten groeien etc zijn er niet denk ik... Hij is waarschijnlijk al te dun/kort om te vlechten dus gewoon niet kammen en laten zitten is de beste methode denk ik.

laetitia98

Berichten: 559
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 08:09

Ik ga naar die extentions kijkem tanx ;)

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 08:39

Ik heb gisteren weer even getut.
Manen korter, 3e oor weer geschoren, lange baartharen ingekort, staart stukje af en benen gewassen.
Zo meteen zijn beentjes opscheren. :)
Afbeelding
Afbeelding

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:36

Oeh wat een knappe pony!

Gisterenochtend hebben we mijn paard geschoren.. het was de eerste keer dat ze helemaal geschoren werd.. maar ze was super braaf. Tot we bij de benen kwamen, dat vond ze echt niet fijn! Uiteindelijk de praam erbij gepakt. En toen raakte ze alleen van de aanblik al totaal in paniek.. brak zich los en viel op de wasplaats. Toen vond ik het wel genoeg en heb gisteravond haar verder geschoren met mijn kleine apparaat. Dat ging verder prima. Vandaag ga ik de manen nog netjes maken en de staart, en dan kan ze er weer tegen! Daar werd mijn poetshart toch wel blij van hoor.. och wat blinkt ze nu extra <3

Jester_

Berichten: 12272
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:08

Wij hebben aan groene zeep genoeg :D

Afbeelding

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:19

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben zeer tevreden! Ben wel blij dat ik de XL heb genomen maar denk dat bij lange dikke manen die je veel moet oprollen zelfs de XL te klein is. Voor de niet uitgedunde iets te lange sportcoupes is het iig top! Ik had in dit geval wel een aantal cm over om hem goed om te kunnen buigen.

Ik heb m een beetje onderin de knot gestoken overigens ipv in het midden. Vind ik net iets mooier staan. Eigenlijk vind ik ze net zo mooi als mn gewone naald en draad roosjes (daar foto van hieronder).

Afbeelding

Ik gok als ik ze zou gebruiken voor de hele hals dat ik binnen 10/15 min klaar zou kunnen zijn met het gehele vlechten. Ipv alleen 15 min met naald en draad bezig zijn om ze een nacht te kunnen laten zitten.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:32

Heel mooi! <3 Mijn paard heeft ongeveer dezelfde lengte manen en daar had ik de gewone maat bij. Ging ook goed. Heb jij de voorpluk ook met 1 gedaan? Dat lukte mij niet erg goed..

Jester_

Berichten: 12272
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:36

Bij mijn paard met dikke korte manen zijn de gewone iig te klein. Bij mijne met dunne manen eigenlijk te groot haha

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:36

Nee heb deze er als test in geflanst, heb geen wedstrijd maar was nieuwsgierig. Ik denk dat k de voorpluk wel gewoon met naald en draad zou doen omdat ik bij n schimmel op een filmpje t metaal bovenin heel erg zag zitten. Ga ik me dood aan irriteren.


Ja de gewone had ik ook wel gered denk ik maar krapjes.. en denk dat deze voor de smallere vlechtjes iets te lang is maar ik stop m toch liever weer terug tussen de manen op de manenkam dan dat ik net te kort kom op de dikkere vlechten.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:39

Jester_ schreef:
Bij mijn paard met dikke korte manen zijn de gewone iig te klein. Bij mijne met dunne manen eigenlijk te groot haha


Had je m door t midden gestoken of schuin naar onderin? Want daar kun je t verschil misschien wel mee maken.

Jester_

Berichten: 12272
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:41

Gewoon van boven naar beneden haha

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 12:42

Oh dus toch. Jammer! De XL is wel een paar cm langer. Ik had denk ik wel 2,5/3cm over om om te buigen.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:44

Ik neem mijn woorden terug. Ben even doorgereden naar mn kleine vriendinnetje. Denk dat ik wel kan zeggen dat deze best lange en dikke manen heeft.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Heb die ik net heb hergebruikt ook voor deze gepakt. En na t loshalen ziet het er naar uit dat ik m prima nog een 3e x kan gebruiken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:14

Ik heb onlangs een zadeldek gewonnen met een like en deel actie op FB, en ben die vandaag gaan ophalen. Moest even wachten, dus de grooming hoek doorgesnuisterd. Behalve het zadeldek heb ik nog een vlechtkammetje, trekkammetje en efileerschaar meegebracht :+ Kan ik me binnenkort mee uitleven, heb op 18/11 nog een keer wedstrijd.

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:08

Leuk varekaj. Is het een mooi dekje?

Ik heb vandaag weer voor een klant geschoren. Het paard vond het heel erg eng dus vooraf gesedeerd met domosedan. Ging echt super goed. Zo fijn.

Ik mag vast even een fototje delen. Ook de benen op geschoren en het koppie helemaal kaal. Als het aan mij lag gingen de manen er ook af. Maar dat mocht niet van de baas :P


Afbeelding
Hij staat hier uiteraard nog helemaal suf van de domosedan. Ik was hier echt net klaar. Dus ook nog niet gewassen oid.