Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:01

De mijne vindt trekken inderdaad niet leuk. Of toch niet langer dan 5 minuten.
Ik heb het idee dat ik met een uitdunschaar gelijkmatiger ga kunnen uitdunnen dan trekken.

Heleennn

Berichten: 6358
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 17:37

pimaude schreef:
Maar peelie, is dàt dan niet een uitgelezen vraag voor het scheertopic, of begrijp ik nu heleen en keshia niet goed?

Ach ja, ook mijn idee. Als je nou gewoon in het centrale scheer topic dit soort vragen stelt heb je ook gewoon sneller een bruikbaar antwoord. Maar goed ik laat het gaan.

Varekaj: Om manen uit te dunnen heb ik eigenlijk altijd de manen getrokken. Heb wel eens zo'n kam gezien waar mesjes in zaten en waar je als het ware mee kon knippen. Eens kijken of ik ze ergens terug vind, dat zou dienen om de manen dunner te maken maar wij gebruikten het gewoon om heel recht te knippen haha!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:50

ik hou van recht <3

Ik kan trekken, vroeger vaak genoeg gedaan maar ben er veel langer mee bezig met die dikke bos dan knippen. Na 5 minuten is hij het ook zat en gaat dan elke keer keihard schudden zodat je de pluk kwijt bent en kan herbeginnen -O- Dan lijkt een schaar me wel makkelijker.
Nu valt het mee omdat ze iets langer zijn (wel nog recht haha) maar wil de manen weer in een kortere sportcoupe knippen. Dan is het toch iets makkelijker als ze uitgedund zijn, nu piekt het alle kanten op + toont veel meer ongelijk.
En handiger met vlechten.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:42

Ik trek de manen. Ik houd van recht, maar dat geknipt recht krijg ik nooit mooi.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:44

Uitdunnen doe ik door te trekken.De effileer gebruik ik ook maar juist eerder om in te korten dan om ze uit te dunnen.
Daar vind ik ze snel piekerig van worden.
Ik scheer met 23/31 maar zoveel tandjes op het ondermes lijkt me wel heel mooi voor bv voor een keuring.
Uiteraard niet geschikt voor heel dik haar.Opscheren moet ook wel lukken, de meeste tondeuses zijn ook aardig fijn qua tandbreedte.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:51

Korter moeten ze sowieso, als de efileer dat ook al een stukje doet is dat wel mooi meegenomen :))

Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:53

Misschien dat ik die set messen wel voor mijn eigen paarden haal. Klanten hebben hun paard eigenlijk nooit schoon (zou ik een "boete" voor moeten opstellen) dus dan is zon fijn mes niet praktisch. Het loopt zo vol.

Laatst had ik er nog een waarbij mijn machine opeens stopte met scheren. Zaten mijn messen helemaal vol met huidvet. Echt bizar.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:02

Toen ik mijn merrie indertijd liet scheren (we spreken van 2007) was het €80 voor het volledige paard en het was een vereiste dat je paard gewassen was voor het scheren. Niet kletsnat natuurlijk, maar bijvoorbeeld 's ochtends wassen en op stal, als het kon met dun deken en tegen namiddag/avond dan scheren.

Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:28

Die regel heb ik ook. Maar veel mensen vertikken het. Of hebben alleen koud water (wat ze dan zielig vinden).

Ik heb ze wel eens helemaal onder de strond gehad. En dan mocht ik scheren.... hardstikke fijn :(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:31

Bij mijn merrie ging de machine even "out" wegens oververhitting omdat ze zo'n immens dikke vacht had voor een warmbloed te zijn :))
Ik had ze die middag gewassen, was stalbazin die scheerde en die had dat dus gezien en wist dat ze piekfijn proper was. Hebben we ook op staan vloeken. Nadien alsnog erg mooi en fijn kunnen afwerken.

ben wel blij dat het allemaal niet meer hoeft. De kroonranden werk ik met de schaar bij, zo krijg ik ze ook netjes recht. Is wel een prutswerkje.

Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:40

Dat zal dan niet aan de vacht hebben gelegen naar aan de machine. Ik heb de meest wollige shetjes geschoren en dat was nooit een probleem en ook nog nooit een oververhitte machine gehad.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:43

Zou kunnen, zag er niet de nieuwste uit en ze schoor er op die stal een hoop als de tijd aanbrak.

Het is dat 3/4 van mijn groep compleet panisch en kierewiet zou worden als ik die zou benaderen met een scheermachine, daarom schaf ik er geen aan. De enige die het wel zou accepteren hoef ik niet te scheren en om dat dan enkel te hebben voor de kroonranden en eventueel de oorrandjes... Want een baard heeft ie ook niet :))

Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:51

Wees blij. Die van mij zijn net baardapen :')

Ik heb laatst geschoren en de paard en benen zijn nu al weer lelijk.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:04

Zullen we het dus niet steeds over scheren en machine's hebben? Daar zijn dus topics voor en die weer iedereen hier prima te vinden

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:19

Ik hoef algemeen amper te trimmen of wat dan ook :))

Bij de pony's doe ik dat enkel tijdens voorjaar/zomer/vroeg najaar. In de winter blijf ik overal af en laat ik ze genieten van hun pak pluis. Die staan 24/7 buiten. Mijn wedstrijdpaard heeft dat sowieso nooit.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:38

Ik gebruik een efileerschaar voor het uitdunnen!

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:27

Okeeeeee terug naar het toiletteren en tutten want daarvoor klik ik dit topic steeds aan :D

Fijn te lezen Lisa dat jij die handschoenen van Lemieux een aanrader vind, denk dat ik zoiets wel leuk vind als kadootje voor kerst :D Zet ik dan mooi op mijn verlanglijstje.

Ben wel benieuwd naar het volgende, en om even de goede flow terug te brengen, wat zijn jullie favoriete tut artikelen/producten?

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:33

Die van harry en van mij dus wel die handschoenen. Echt heel fijn



Ook voor wassen, de pony is weer spierwit :j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:35

Ik zweer bij zeepvrije wasgel van zwitsal :+ krijg ik ze altijd proper mee, mijn appaloosa mini wordt weer mooi wit en het ruikt lekker. Heb er ook betrekkelijk weinig van nodig.
Heb ook altijd babydoekjes bij (kruidvat huismerk) om paard te laten glanzen. In het slechtste geval kan je ze op wedstrijd bij warm weer of veel stof gebruiken om jezelf op te frissen.

Decathlon ontklitter... maar CM is beter. De decathlon doet absoluut zijn werk MAAR ik vind dat hij de haren wel wat uitdroogt. Gebruik hem enkel voor de staart en het haar lijkt soms na een dagje of 3 toch stroever aan te voelen.

Voor glanzende staart als je niet kan wassen: baby-olie. Wel zuinig mee zijn.

En om te vlechten gebruik ik extra strong waterbased haargel, ook van kruidvat. Houdt pieken en pluis prima in bedwang.

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:57

Hoi toiletterende bokkers, op FB zie ik steeds advertenties van Galopping Goop voorbij komen, hebben jullie daar ervaring mee?

en nog tips over oortjes knippen bij een paard die het eng vind als je aan zijn oren komt? Hij heeft van die vieze vette plukken eruit hangen, geen gezicht... maar 1 keer aan zijn oren plukken betekend 2 weken lastig met hoofdstel indoen.

Heleennn

Berichten: 6358
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 11:51

Het ziet er iig erg veelbelovend uit!


Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:55

Stalgenoot van mij gebruikt het en die merrie is vies!! Werkt super.

Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:09

Het ziet er iig goed uit.

Ik vind het wel "jammer" dat je daarna alsnog met shampoo moet wassen.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:09

Wow!

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:10

Ik ben ook heel benieuwd naar die Galopping Goop!