Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:42

Ik merk het vooral aan de paarden. Die staan doodstil met wassen met warm water, vinden ze heerlijk. Eerder hadden we enkel koud, dan stonden ze altijd te drentelen en te miepen :=

Haha ja ze is wel oplettend :D

Yadano78
Berichten: 199
Geregistreerd: 04-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:48

bellehorses schreef:
Leuk topic!! :D
Na een tijdje te hebben meegelezen wil ik mij ook graag melden in dit topic.

Ik heb twee pony's.. Dit is Prada 11 jarige D pony die ik al 10 jaar heb. We rijden lekker veel buiten maar zijn nu ook weer actiever aan het lesssn. Wie weet pakken we volgend jaar eens een wedstrijdje.
Vanochtend voor het rijden lekker gepoetst en de sokjes bijgeknipt. Zo gaan wij normaal door het leven;
[ [url=m/5OzMTc.png]Afbeelding[/url] ]

Breekt even in, hoe lang ben jij? Past nog mooi op de pony!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:35

Ik had het de afgelopen weken wat druk met mijn studie en door al het rijden had ik niet echt tijd over voor toiletteren. Paard was dus wat... Verwilderd :+ Ik heb daarom een paar heerlijke before and afters voor jullie :D



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Vanaf vandaag de deken weer op en in november wordt hij eindelijk geschoren.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:36

Zo, vandaag de test gehad!
Cowboy Magic Yellow Out vs. Global Tea Tree

Staart nat & vies:
Afbeelding

Na een tien minuutjes intrekken:
Cowboy Magic vs Tea tree
Afbeelding

Uitgespoeld CM
Afbeelding

Uitgespoeld TT
Afbeelding

Uitgekamd en droog
Afbeelding


Zijn staart is echt geel, zelfs bleek werkt niet (ja Iknow :') ) ik heb ook overwogen om het gewoon zwart te verven. Dus ik verwachtte ook geen wonderen. Ik heb na het uitspoelen nog een keer met Tea Tree de hele staart gedaan, vind het een fijne shampoo, je hebt er veel minder voor nodig dan van de CM!

Ter vergelijking met zijn witte voetje:
Afbeelding

Ik weet zelf eerlijk gezegd niet goed wat ik er van moet vinden, op de foto's lijkt CM witter te maken, maar in t echt leek de TT te winnen. TT verzorgt meer, en je hebt er zeker minder van nodig dan van CM!

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:40

Yadano78 schreef:
bellehorses schreef:
Leuk topic!! :D
Na een tijdje te hebben meegelezen wil ik mij ook graag melden in dit topic.

Ik heb twee pony's.. Dit is Prada 11 jarige D pony die ik al 10 jaar heb. We rijden lekker veel buiten maar zijn nu ook weer actiever aan het lesssn. Wie weet pakken we volgend jaar eens een wedstrijdje.
Vanochtend voor het rijden lekker gepoetst en de sokjes bijgeknipt. Zo gaan wij normaal door het leven;
[ [url=m/5OzMTc.png]Afbeelding[/url] ]


Breekt even in, hoe lang ben jij? Past nog mooi op de pony!


Ik ben 1.64, pony is 1.48/1.49
Voor recreatie vind ik het ook nog wel kunnen. Ik had gehoopt dat ze groter zou worden toen ik gaar kocht als jaarling maar helaas.

Daphne__
Berichten: 12475
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 23:06

Vandaag hadden mijn zus en mijn pony wedstrijd. En ik ben dus flink aan het wassen geweest, zelfs op het terrein nog, want omdat de hoeven nog nat waren toen ik de lak er op deed, waren ze wit uit geslagen :')
Er kwam zelfs een vrouw naar me toe die zei; Moet je zien hoe erg die staart glimt! Het zag er ook echt uit alsof er glitters in zaten, was trouwens niet zo :Y)

En bij 1 Jury, een FEI jurylid, staat er gewoon een 9! op het protocol voor de verzorging :):)


Afbeelding
Ik vind het alleen heel erg klote dat haar staart op foto's áltijd vies lijkt... Ze heeft ook gewoon geen witte staart, maar in het echt is hij altijd heel mooi zilver.

Dit is tijdens het proefje, dus half uurtje voor de foto hier boven. Foto's maken staarten dus echt niet mooier :')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 23:48

Tribunals schreef:
Ik had het de afgelopen weken wat druk met mijn studie en door al het rijden had ik niet echt tijd over voor toiletteren. Paard was dus wat... Verwilderd :+ Ik heb daarom een paar heerlijke before and afters voor jullie :D



[ [url=m/oRi7Oo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9HwC75.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ssvvzf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OfNxnJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KALQE7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CFR6iC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wbFHRb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2NFFh2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tvG0Yg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/X2S9dS.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/gAmmEV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanaf vandaag de deken weer op en in november wordt hij eindelijk geschoren.

Ik moest even in je profiel kijken wat voor iets het was :)) Leuk zo'n aparte kleur. Ziet er ook weer netjes uit.

Ik ga m'n vos morgen even doen denk ik. Durf alleen geen voor foto te plaatsen. :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 07:46

Mijn paard krijgt vanaf vandaag zijn gevoerde regendeken op. Het hele seizoen heeft hij zich netjes gehouden, nu haalt hij de schade in. Dat was gisteren 1 wandelende modder klont. . .

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 08:16

Mooi Daphne!!

Hier staat paardlief al aantal dagen onder regendeken, scheelt een hoop poetswerk Haha.

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 08:36

Voor degenen die zeggen dat ik water moet koken, we zitten volledig zonder water. Dus om nou zoveel water mee te nemen om een paard te wassen is een beetje dom. En ik ga ook geen uren aan de drinkbak staan om emmers te vullen, zijn automatische drinkbakken die je dan steeds eerst moet laten overlopen en dan het water opvangen. En hopen dat je niet te veel water knoeit in de stal. Dan ben ik een halve dag bezig haha, dan liever even met koud water afsponzen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:01

Leuk die vergelijking CM & TT, en precies wat ik ook al ervaarde! Minder nodig en veel gemakkelijker om uit te spoelen. Het is wel heel glibberig haha

Hier ook wat voor en na
Voor

Afbeelding

Na

Afbeelding

Betere foto van de sokken en de manen, helaas een slechtere foto van zijn been. De aap kon zich weer niet verstaan met de merries, kan toch ook echt een draak zijn -:(-

Afbeelding

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:30

Ik ga dadelijk weer wat tutten en scheren, paardlief is vrij vandaag. En hij heeft wat achterstallig onderhoud :+

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 17:53

Ik kan ovet 1 of 2 weken weer eindelijk goed tutten! Ze staat nu nog op het land en komt elke dag als een wandelend modder monster vanaf. Der benen dan :D en der haren zijn al best lang dus voordat dat droog is zijn we een uur of 1,5 verder dus wacht wel! En over 1 weken moeten ze spijtig genoeg van het land en de paddock in maar dat betekend wel weer droge benen dus kan weer scheren!

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 18:59

Voor

Afbeelding

Na


Afbeelding


Voor


Afbeelding

Na


Afbeelding

Peelie

Berichten: 13422
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 20:18

Afbeelding
Dan ook nog maar even een plaatje van gisteren <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:33

mijn huilmomentje van vannochtend:




Afbeelding

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:37

Een vraagje, ik zie nu een tweetal paarden met behoorlijk "lege" oren.
Scheren jullie die zo leeg of hebben jullie paarden van zichzelf gewoon weinig oorhaar?

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 22:41

Oren leegscheren vind ik echt not done... ik kan echt niet snappen waarom je dat doet, gewoon dichtknijpen en de uitstekende haren wegknippen en het ziet er prima uit. Dus eigenlijk hoop ik dat hier niemand is die oren uitscheert, maar ik denk wel dat het nog veel gedaan wordt.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:48

Helemaal mee eens! Sterker nog: in landen om ons heen is het al wettelijk verboden. In veel Nederlandse sport- en fokkerijregelementen is ook al opgenomen dat een paard met volledig uitgeschoren oren niet mag deelnemen aan evenementen. En logisch, want het is simpelweg een inbreuk van de welzijn van het paard.

In showseizoen hou ik de randjes redelijk kaal en en knip ik uitstekend haar weg, maar verder niets. In de winter groeit het sowieso ongelimiteerd door :=

Ben benieuwd hoe jullie dat zien :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:55

Ik duw de randen tegen elkaar en knip inderdaad enkel het uitstekende haar weg. Ook van de voelsprieten op de neus blijf ik af. De oren en die sprieten zijn voor een paard van fundamenteel belang, vind het doodzonde als je daar als mens even de schaar in zet zeg maar "voor het mooie".

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:56

Ik doe bij mijn paarden de randen en iets de binnenkant, nooit helemaal kaal. Bij klanten wat ze zelf willen

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10481
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:58

Hier ook niet leeg geschoren, net als de voelsprietjes. Baardje wel weg

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:03

Mijn wedstrijdpaard heeft geen baard, dat is pas handig :D

Ik hoop dat het in oktober nog een dagje zacht weer is. Paard is echt 1 gigantische stofbende, zeker nu hij ook in de rui is geschoten. Dan gaat hij op pension en kan ik 'm nog eens wassen voor we de winter in gaan. Daar heb ik stromend water, kan ik een waterkoker aansluiten én 'm uit de wind op stal zetten met een goede fleece of staldeken om te drogen.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:09

nou ik duw de oren lichtjes aan aan de achterkant en dan scheer ik de boel vlak.
Bij elkaar knijpen vindt mijn rooie vriend niet zo lollig en dan gaat ie schudden.

Het was geen commentaar maar ik zie die 2 paar oren en vind ze zo keurig, dat ik me afvraag of ze van zichzelf zulke lege oren hebben... :)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 23:12

Ik doe ze altijd met de stofzuiger, heb een hekel aan haar. M'n ene paard vond het wel dood en doodeng in het begin, maargoed dat is met scheren vaak ook zo.

Oren doe ik inderdaad wel net een stukje aan de binnenkant, maar zorg dat er nog genoeg haar in zit. Tastharen kort ik soms wat in, ligt een beetje aan het paard, vaak worden ze van zichzelf al niet heel lang.