Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 17:01

Dat zou ik echt niet kunnen hoor, enkel op een weide. Ben blij dat ik gewoon mooie stallen heb die ik lekker kan opstrooien en hooi kan klaarleggen voor ze weer op stal gaan 's avonds. Ik vind het ook hartstikke gezellig, zo een pensionstal. En de binnenbak is helemaal een droom, dat zou ik voor geen goud willen missen. Alleen de weien zijn een beetje hobbelig, maar ach. Gras is gras. Voor de nieuwsgierigen, ze hebben ook een website: http://www.manegesthubert.be :):) Ben heel blij dat ik een jaar geleden naar deze stal ben verhuisd! Stond voorheen ook op een veel kleinere, basic stal en dat was gewoon niet handig voor wat ik wil doen met mijn paarden...
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 22-07-17 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:05

Oh wat een prachtige stal!!!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 17:07

Ja Ik vind het ook helemaal geweldig. Als ik er een tijdje niet geweest ben door studies bijvoorbeeld is het elke keer weer als een cadeautje van mezelf, voor mezelf :') Zoals geld in je broekzak vinden voor je hem in de wasmachine doet, word ik echt blij van.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:08

Een overdekte poetsplek zou ik wel leuk vinden, en mijn smid ook gok ik :+ Nu moeten we echt elke keer het weerbericht erbij nemen om te kijken wat best past.

Mijn meest briljante plan onlangs: zet je paard aan het hek. Ruimte zat aan beide kanten. Was ik alleen vergeten het hek dicht te doen. Ik laat paard even een pasje opzij draaien om ergens bij te kunnen, gaat hij iets naar achter en opent daarmee dus het hek naar de andere weide. Vond zijn weidemaatje die op dieet staat uiteraard een prachtig idee.

@ Heleennn: ik zou dolgraag terug een binnenbak ter beschikking hebben in de winter, maar helaas. Er is geen enkele stal met binnenbak in de omgeving die aansluit bij wat ik zoek. Ofwel zijn het manèges en kan je pas rijden na 21u, ofwel zijn ze pokkeduur (>400/maand), ofwel betaalbaar maar vuile oude boel. En 99% van de tijd kunnen ze dan in de winter alsnog niet buiten. Ik ga deze winter naar de plek waar ik al een aantal jaar sta. Relatief grote buitenbak, meestal bruikbaar en een paddockje. Geen echte zadelkamer (een omgebouwde stal), kleine opslagplek voor hooi en voer, kleine parking en matige verlichting. Geen kantine, niks overdekt. Niet bepaald een paradijs als je echt intensief wil rijden en tutten, maar wel meest paardvriendelijke wat ik kan vinden.

Edit: ik verhuis denk ik naar Kapellen :Y)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 17:12

Ja dat is het lastige he... Die weidegang. Dat is bij ons in de wijde omtrek ook niet te vinden in de winter. Maar er lijkt stilaan verandering in te komen bij ons op stal. Ik wacht rustig af en hoop dat we ook in de winter goede faciliteiten krijgen om de paarden buiten te laten. Want nu verschijt ik steeds uuuuren tijd met wachten aan de paddock (ze mogen niet alleen staan zonder toezicht, maar wil ze er wel meer dan 20 minuten per dag op hebben obviously) en aan de hand grazen op het graasveld. Dat is saai jongens! Maar je kan ze moeilijk de hele dag in hun hok laten staan. Heb wel nuttigere dingen te doen haha, zoals wassen en hoefjes vetten :+

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:20

Ik sta niet op een luxe stal, maar mijn pony heeft het er heerlijk.
Ze staat lekker met vriendjes hele dagen buiten. Zomer en winter. Prima ruwvoer en rijvereniging en bos op 5min. Stappen.
Een overdekte was/poetsplaats met warm water zou ideaal zijn maar ach met emmertjes uit het tuinhuis kom je ook een heel eind.

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:26

Ik sta momenteel wel redelijk luxe, maar ik mis het meeste niet als ik het niet heb. Tussendoor een jaar op een 24/7 buiten plek gestaan en dat beviel ook prima.
Voor Spook was die stal qua huisvesting niet geschikt, dus daarom zijn we weer terug gegaan. Met bijkomende luxe als binnenbak en binnenwasplaats met warm water.

Vanmiddag tutmiddag. Helemaal gewassen (teatreeshampoo, hoop dat het wat helpt tegen de kriebels), staart bijgeknipt, derde oor gedaan. Wilde voetjes scheren, maar tondeuse was leeg. :+
Afbeelding
Afbeelding

Overigens moet ze idd naar de smid, staat gepland. :)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 17:31

Heel mooi Mandarijn!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:46

Mooii mandarijn

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:33

Ik de paarden ook op volpension staan. Ze staan hier zomers van 9 tot 5 op de wei en swinters minstens 4 uur op de paddock.

Wij hebben ook solarium warm water kantine. Wel alleen een buitenbaan, maar die is letterlijk het hele jaar te rijden. Wat mega fijn is.

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:40

De teatree shampoo maakte de staart wel een stuk witter dan de gewone, dus dat was een mooi bijkomend voordeel. :D

Zit te twijfelen of ik d'r manen zo zal laten of wat korter zal maken. Ze zijn nu drie handbreedtes, maar gigantisch dik. Wat vinden jullie?

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:41

Ik sta ook op bijna vol pension. Goede buitenbak en overdekte poetsplaats met warm water. Meestal poets ik op gewoon op stal haha.

Ik ga morgen denk ik weer tutten... kijk deze foto. Was mot van de meeting met mijn eigen telefoon. Maar die ging vlak hierna kopje onder in water dus moest gemaakt worden. Doet t nu gelukkig weer :))

Glim alarm !!!
Afbeelding

Edit. Mandarijn ik zou ze korter doen. Ze zijn nu zo'n net niet lengte. Dan is sportcoupe mooier denk ik!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:44

Hier 2 jonge pony's dus vind het prima dat ze 24/7 buiten lopen. :)
Na de bouwvak gaan we een loods bouwen waar 2 stallen in komen.
Dan kunnen ze van de winter of met slecht weer wel binnen staan.
Maar dan nog wil ik ze zolang mogelijk buiten laten lopen. :j

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:52

Wendy1987 wat een mooi plaatje zo, een prachtige glimworm! Daar word ik nou echt blij van om te zien zo'n mooi schoon en knap koppie! <<)

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:04

Die glimt prachtig idd! <3

Ik dacht ook korter ja, normaal heeft ze sportcoupe en dat staat mooi.
Laatst bijgewerkt door Mandarijn op 22-07-17 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:39

Wat een glimworm wendy!! Wauww

Mandarijn, prachtige haf! Ik zou idd ook korter doen. Lekker frisse sportcoupe. Dit is net zo'n twijfellengte

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:49

Wat een leuk topic zeg! Ik meld me ook, maar zal denk ik wel een meelezer worden.

Dit is mijn merrie, waar ik op een regenachtige avond een keer snel knotten in heb gelegd. Normaal doe ik met naald en draad, maar die had ik niet bij de hand.
Helaas heeft ze nu een deel uit haar manen geschuurd in het midden :=

Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:54

Hier even lekker geborsteld.
Ze waren flink stoffig, een was beurt zou niet verkeerd zijn. :))
Misschien van de week als het weer niet te slecht is.
Puzzle voor
Afbeelding
En na
Afbeelding
Olivia voor
Afbeelding
En na
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:30

Ik vind hafjes en tinkers met sportcoupe best stoer :o Mijn eigen tinkerkruising heeft een redelijke hengstennek behouden ondanks castratie op 3 jaar. Niks zo leuk als daar extra nadruk op leggen met een hanekam =:)
Vroeger had hij de standaard rastypische lange manen maar die zijn echt dik en helaas schuurde hij altijd halfweg van de manenkam een stuk eruit. Of mijn andere paard vrat ze op met kroelen -O- Sportcoupe gaf geen verschil en voorjaar 2016 was ik het zo zat dat ik de hele boek maar punk heb geknipt. Stond 'm supervet!

Nu laat ik ze weer groeien richting sportcoupe ivm de vliegen en die manenkam is verdraaid lastig om bij te houden. De manenkam is best breed (ze vallen aan 2 zijden) en dat gelijk recht knippen is een kl*otewerkje. Ik moet het in stukjes doen, zo breed en dik is het allemaal. Scheren is geen optie, beest krijgt een rolberoerte van schrik als ik dat ding nog maar op 10m afstand aan zet volgens mij.


Ik stond volpension vorig jaar op dezelfde stal maar heb toch liever zelf de controle over hooi, voer en uitmesten enzo :o Dus terug halfpension. Dan komen ze ook meer buiten. Mijn bruine kan zich redden met dagelijks een uurtje paddock of bij bar slecht weer zelfs op stal blijven en enkel even benen strekken in de buitenbak. Hij blijft even lief onder het zadel, haalt geen gekkigheid uit door overtollige energie. Het wordt alleen een immens stuk chagrijn. Bijten naar alles wat langskomt, tegen de wanden slaan als hij zijn muesli krijgt, door de staldeur proberen drammen, stal leeg vreten... Nee, ik doe hem er absoluut geen plezier mee.

lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:53

Ik wilde vandaag manen kortwieken en tutten maar alleen getut en wat foto's gemaakt...

Net voordat mijn smid kwam kreeg ik een telefoontje dat paardje van mijn zus (die op vakantie is) een ijzer af had dus daar ook even langs... maar daar was de schade groter dan verwacht...

Afbeelding

Ook wondje op been dat bleef bloeden dus nog contact gehad met de da en verbonden...

Afbeelding

Met verbandje

Afbeelding

En tot slot mijn eigen topper ook nog maar even

Afbeelding

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 23:13

Josien_ schreef:
AnneJ1995 schreef:
Ik zou z'n sokken er af halen Josien! Veel chiquer! Of is het een barokke? (Kan z'n hoofd niet goed zien).


Ze is een Welsh Cob! Sokken etc. horen er dus helemaal bij :) .
Beetje hetzelfde als sokken van een Tinker of Fries erafhalen. Als je het leuk vindt vooral doen, maar ik vind het eeuwig zonde :D .

Wauw die fjord! Zou willen dat hier zoveel aanleg voor zulke maken was haha.


Oh helemaal eens!! Zo op de foto lijkt 'ie best slank/luxe of hoe je het wil noemen. Had niet verwacht dat het een welsh cob zou zijn!
Vond de sokken van m'n fries af ook doodzonde.. gelukkig weer bijgegroeid!

Wat een glimwormpjes allemaal! <3

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 11:38

lelijke_heks schreef:
Ik wilde vandaag manen kortwieken en tutten maar alleen getut en wat foto's gemaakt...

Net voordat mijn smid kwam kreeg ik een telefoontje dat paardje van mijn zus (die op vakantie is) een ijzer af had dus daar ook even langs... maar daar was de schade groter dan verwacht...

[ [url=m/xskcWn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook wondje op been dat bleef bloeden dus nog contact gehad met de da en verbonden...

[ [url=m/LVWdVc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met verbandje

[ [url=m/ZfcJuQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
En tot slot mijn eigen topper ook nog maar even

[ [url=m/oTu469.jpg]Afbeelding[/url] ]

oei dat ziet er slecht uit :oo

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:19

AnneJ1995 schreef:
Oh helemaal eens!! Zo op de foto lijkt 'ie best slank/luxe of hoe je het wil noemen. Had niet verwacht dat het een welsh cob zou zijn!
Vond de sokken van m'n fries af ook doodzonde.. gelukkig weer bijgegroeid!

Wat een glimwormpjes allemaal! <3


Ik heb goed mijn best gedaan om haar in een mooie conditie te krijgen :D .
Maar ze is wel duidelijk breder dan een normale D-pony als je haar in het echt ziet.
Afbeelding


Oei, die hoef ziet er niet zo lekker uit. Hier was ook een stukje afgebroken. Was helemaal gelukkig toen de smid 2 dagen later kwam en haar hoefjes er weer piekfijn uitzagen <3 .

Jintexx

Berichten: 465
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:31

@ Heleennn Wat een mooie stal!! Even een penny momentje, is dat niet ook de stal van Amika???


Wat een mooie paarden komen er voorbij! Ik ben zelf niet zo van het tutten omdat mijn 4 monsters het niks vinden.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 13:50

Jintexx schreef:
@ Heleennn Wat een mooie stal!! Even een penny momentje, is dat niet ook de stal van Amika???


Wat een mooie paarden komen er voorbij! Ik ben zelf niet zo van het tutten omdat mijn 4 monsters het niks vinden.

Ja dat klopt, haha. Dat is inderdaad de stal waar de Amika serie is opgenomen :D