Ons topic werd geboren in april 2016, enkele vaste waarden in de poetsbak zijn bokkers Varekaj met haar mooie bruine parel, Peelie en Wendy met hun knappe hafjes, Renske met wellicht het kleinste grijze tut-slachtoffer en babyhaf. Kwii met een leuke bonte, PanamaD wiens paard allicht het vuilste varkentje van allemaal is als er gelongeerd moet worden en wie een luchtpijp kan scheren als geen ander. Mavantos doet ons tuttende ras eer aan door op de Pavo Cup (4 jarigen) zomaar een tweede plaats te halen na Dinja Van Liere. Sharon die manen rechter knipt dan een liniaal. Tribunals die de aftrap gaf voor hét tut- en toiletteer halster van Eskadron met haar knappe valk. Ook Mandarijn maakt deel uit van de haf-squad, die toch ruim vertegenwoordigd is.

Natuurlijk zijn er nog een hele hoop handige, mooie en schattige dingen voorbij gekomen van niet vernoemde bokkers. Om niks te missen van onze OCD-uitspattingen kan je het volledige topic hier doorlezen: [VSW] Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? !

Van enkele bokkers kreeg ik nog een leuk woordje met foto's toegestuurd om de nieuwe OP op te vrolijken en alvast in de 'mood' te raken!

Een woordje van Wendy, maakt deel uit van ons topic sinds 8 april 2016, een dag na de opening van het topic!
Ik word zo blij van al die knappe paarden. Iedereen die trots is op haar paard of pony. Ideeën die worden uitgewisseld. Foto's die worden getoond.
Het is een gezellig leuk topic waar je gewoon een foto kan laten zien. Trots mag zijn en niet weg gekeken wordt. Iedereen tut op zijn eigen manier en dat is mooi!
Mijn knappe eigen merrie dan nog eens:

En een woordje van Peelie, die ook mee praat sinds 8 april 2016!
Peelie schreef:[ [url=m/mELQ2H.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pony met knotten
[ [url=m/GB7H5z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net uit de vlecht
[ [url=m/t8rTOH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het uiteinde. Eindelijk weer kunnen wassen.
Ik ben ook van het opscheren, knippen. Wassen
[ [url=m/gNfWnq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op de keuring. Glimworm.
Maar hij houd niet zo van het scheren. Jammer maar waar.
Maar ik kan ook heerlijk genieten van schone lange manen.
[ [url=m/J8nvY0.jpg]Afbeelding[/url] ]
In de hengstevlecht.
[ [url=m/Xn06Lu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn merrie heeft wel korte manen en in een net jachtpatroon geschoren. Meer uit comfort voor haar, dan beauty voor mij. Als het aan mij lag was ze helemaal kaal
Mijn eerste berichtje

Knappe foto van zijn knotten.

Hengstevlecht

En zijn lange manen

Inmiddels kan mijn ruin prima tegen het scheren

En als mensen vragen hebben over vlechten of opscheren dan kunnen ze me altijd een berichtje sturen of in het topic vragen natuurlijk

Irene met haar vosse bink!
Ik tut er op los met mijn knappe vos hiHi

En natuurlijk is er ook een plekje voor mijn eigen knapperd!

Ik wens iedereen heel veel plezier en kracht toe om toch maar steeds opnieuw te wassen, scheren en knippen. Ook al gaat je paard meteen weer rollen, ook al worden er 6'en gegeven voor schitterende paarden en ook al is het werk eindeloos. Tut er op los en maak ons blij met jouw knappe paard of pony!