goed,zwaar schrikdraadapparaat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

goed,zwaar schrikdraadapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 16:20

een goeie 5j terug hebben we een Ubison 15 000 van Lacmé gekocht.
een enorm zwaar apparaat,die meer dan 500 euro gekost heeft.

nu,de eerste 4 jaar,heel tevreden.
na 4 jaar gaf hij constant foutmeldingen,zo goed als het volledige stroomgedoe vernieuwd,bleek het apparaat dus stuk.
was binnen garantie,teruggestuurd naar de webshop,vervangtoestel gekregen,na enkele maanden ons toestel terug en hij deed het weer.
alleen dit voorjaar weer hetzelfde.
was nog net geen 5j geleden dat we hem kochten,webshop is/was enorm moeilijk bereikbaar,maar uiteindelijk wilden ze hem toch nog herstellen.
opgestuurd,vervangtoestel gekregen en na een week hadden we hem al terug.....

alleen denk ik dat ze hem vlug-vlug wat opgelapt hebben omdat hij toch zo goed als buiten garantie is,want +/- 4 weken later gaf hij foutmeldingen,en nu doet hij het af en aan niet en wel. soms dagen niet,dan weer dagen wel,soms 5 minuten niet en dan terug wel.

maar ik heb het gehad ermee.

voor de rest was ik nu wel tevreden met het toestel,maar aan de andere kant hoort een toestel van +500 euro gewoon langer te werken dan 5 jaar.....
daarnaast geloof ik wel dat de webshop het mss niet goed hersteld heeft(de laatste keer hoorde ik dat ze dit zelf doen en dit dus niet terugsturen naar de fabriek,dus in welke mate de herstelling dan correct gebeurt is de vraag)

eerst dacht ik van 'ik koop hetzelfde toestel opnieuw,maar ergens anders,want het lijkt me sterk dat al die toestellen na 4-5 jaar stuk zijn',maar aan de andere kant zou ik graag wel zien of er alternatieven zijn die evenredig zijn.

dit toestel heeft een topspanning van 10 000v, opgeslagen energie: 25J en afgegeven energie: 15J.
vooral dat laatste is belangrijk.
we hebben behoorlijk wat kilometers draad,uitbrekers die sinds die apparaat allemaal mooi achter de draad blijven en dat wil ik behouden.

dus bij deze de vraag,nog mensen met een apparaat met soortgelijke sterkte die wel tevreden zijn?
(indien je nog weet wat de kostprijs was en hoe lang die al meegaat,zou dat heel leuk zijn)

Sclimpre

Re: goed,zwaar schrikdraadapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:52

Jouw toestel is we een heel zwaar toestel, bij Gallagher betaal je daar het dubbele voor, maar je krijgt dan wel 7 jaar garantie.
Mijn ervaring is dat stroomdraadtoestellen op 220V quasi eindeloos meegaan. Het onze is door de vorige eigenaar achtergelaten en werkt bij ons al 14 jaar zonder haperen.
Ben je zeker dat het aan het toestel ligt en niet aan de aarding of zo?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 17:05

er zit een goeie aarding,dus ik zou niet weten waarom een toestel die eerst 4 jaar perfect werkt,plots niet meer zou werken door een aarding die niet verandert?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 17:10

Sclimpre schreef:
Jouw toestel is we een heel zwaar toestel, bij Gallagher betaal je daar het dubbele voor, maar je krijgt dan wel 7 jaar garantie.
Mijn ervaring is dat stroomdraadtoestellen op 220V quasi eindeloos meegaan. Het onze is door de vorige eigenaar achtergelaten en werkt bij ons al 14 jaar zonder haperen.
Ben je zeker dat het aan het toestel ligt en niet aan de aarding of zo?

Nou... ons Gallagher toestel was laatst ook ineens kapot, gewoon zomaar ineens. 2 jaar oud...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 17:12

gallagher is het enige merk wat ik niet wil,daar betaal je voor alles dubbel zo veel als even goeie,alternatieve merken.

@ wendy,'blij' dat we niet de enige zijn die een toestel hebben die geen 10-tallen jaren meedraait.
jullie toestel had dan toch nog garantie?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 17:29

als er een probleem met de aarding zou zijn,zou er dan nog voldoende stroom op de draad staan?
dat is bv nooit een probleem,als hij werkt,ben je er uren nadien nog niet goed van als je een snok gekregen hebt.
(want ik lees dat er amper stroom op staat als er een probleem met de aarding zou zijn?)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:15

Als de aarding niet goed is kan de draad zijn lading niet goed kwijt en is de schok minder. Maar als je een heel lange omheining hebt kan het zijn dat vooraan alles goed werkt en achteraan minder. Gezien de specs van jouw toestel denk ik dat je sterretjes ziet, ook al werkt die maar half :)
Je zou kunnen proberen een stuk van de omheining af te koppelen en zien ofdat jouw toestel dan wel goed werkt op een klein stukje omheining.
Of een poosje een ander toestel aankoppelen. Als dat perfect werkt ligt het aan jouw toestel. Als het vervangtoestel ook kuren heeft is er iets met de omheining en/of de aarding niet goed.
De echte goede manier is alles nameten met een voltmeter.
Hebben ze eigenlijk gezegd wat ze aan jouw toestel hersteld hebben?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 18:26

de vervangtoestellen werken altijd perfect(zijn wel maar een 10de zo zwaar).
het huidige toestel heeft altijd mooi snok tot op het einde,dus ik veronderstel dat er dan niets mis kan zijn met de aarding.

geen idee wat ze hersteld hebben,naar mijn idee dus iets vlug-vlug gefixed de laatste keer omdat ze wisten dat hij een week later uit garantie was.....

qua zwaarte,ik denk dat we toch een km of 10 draad hebben,dus we hebben wel serieuse snok nodig om alles en iedereen mooi binnen te houden. Op verschillende plaatsen zitten ook behoorlijk wat planten in de draden,proberen we wel wat bij te houden,maar er zijn altijd wel ergens planten die verlies geven,dus wil ik sowieso niet het risico hebben dat er plots door enkele plantjes geen snok meer op staat.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 18:39

Wij hebben twee batterij apparaten van Gallagher beiden +20 jaar, een netstroomapparaat van Gallagher +20 jaar en een netstroomapparaat van Koltec, die is nu zo'n 5 jaar oud. Allemaal werken ze naar volle tevredenheid. Met dit droge weer kan het wel nodig zijn om de aardpen te bevochtigen om er voldoende stroom op te houden.
Met een batterij ga je deze afstand niet halen, maar onze Koltec heeft op de boerderij altijd ruim 10 ha dubbeldraad prima van stroom voorzien en gaat bij ons nieuwe huis ook weer aan het werk. Er komt binnenkort een nieuwe serie van Koltec die ook een max. laadenergie heeft van 25 joule, misschien is hij er zelfs al.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:48

[quote="tengeltje11"]gallagher is het enige merk wat ik niet wil,daar betaal je voor alles dubbel zo veel als even goeie,alternatieve merken.

{/quote]
Goh Gallagher is het enige merk dat ik wil, zeker nu ze 7 jaar garantie geven. Dit doet geen enkel merk. Als er problemen zijn doen ze niet moeilijk.
Ik weet geen enkel merk dat dezelfde kwaliteit voor minder geld leverd

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:22

tengeltje11 schreef:
gallagher is het enige merk wat ik niet wil,daar betaal je voor alles dubbel zo veel als even goeie,alternatieve merken.

@ wendy,'blij' dat we niet de enige zijn die een toestel hebben die geen 10-tallen jaren meedraait.
jullie toestel had dan toch nog garantie?

Nee, wij hebben ons toestel gekocht voordat ze 7 jaar garantie gaven. Echter, ondanks dat de garantie al verlopen was, hebben ze het gewoon gerepareerd zonder kosten oid.
Verder ben ik zeker wel gecharmeerd van Gallagher, ik vind merken als koltec e.d. echt wel een flink stuk mindere kwaliteit.