Vorige winter was ze heel erg, ze heeft toen ook een tijdje stilgestaan omdat er niks meer mee te beginnen was. Maar ik krijg nu weer problemen, ze bijt me en probeert me te slaan. Niks vind ze goed wat ik doe. tijdens het rijden is ze nog te genieten maar de rest van de tijd niet.
Ik vind het gewoon niet meer leuk zo, de lol is er voor mij steeds meer af gegaan, ik vind paardrijden en alles eromheen geweldig! Maar niet als het zo moet...ik zit regelamtig onder de blauwe plekken omdat ze me gebeten heeft, en ik kan niet bij haar achterhand in de buurt komen want dan begint ze al te slaan. Dekens zijn helemaal een ramp, vooral de bilkoorden....
Ik heb elk jaar nog het idee gehad om haar te verkopen, ze heeft vorig jaar ook echt te koop gestaan.
Maar ik ben het nu toch echt beu...het gaat gewoon niet meer tussen ons. Ik wil niet dat ik door dit paard alles eromheen niet meer leuk vind.
Ik heb het er met mijn ouders al over gehad, ze vonden ook dat het niet meer ging, zij willen haar ook verkopen en een ander, jonger en betrouwbaarder paard terugkopen.
Is dit wel de goede keus? Wat zouden jullie doen?
Hulp bij stallen enzo heeft geen zin, Apollon is in de 20 en we willen er niet weer zo veel geld in steken om haar "beter" te krijgen.
Ik heb ook alle manieren van straffen en belonen al gehad met haar, van nergens op reageren en alleen de goede dingen belonen tot straffen voor elk ding wat niet mag.
Nu moet ik wel heel streng doen en haar mee een por verkopen anders word ik gewoon omver geduwt en geslagen...
Het verkopen van deze dame word alleen nog een probleempje denk ik...wie wil er nou zo'n oude hittepetit???
) En rust roest. Ik zou het ook niet kunnen denk ik maar misschien in jou situatie wel. Als je al zolang aan het modderen bent dan ben je het wel goed zat. Zo kunnen er ook gevaarlijke situaties ontstaan als de karakters echt botsen.