dekenmerken liners enz enz

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

dekenmerken liners enz enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 10:22

Ik ben niet van de dekens.

Maar wat is wijsheid..

Staat 24/7 op land. Met beschutting. Ook winter.
Maarja... vacht aanmaak.
Uren wachten in winter dat ze droog is... zit ik tot in de nacht omdat ik in de avond rijd.
Op stal is een nooooo go. Doen we met haar nóóit weer.

Maarja? Dekens? Scheren?
Welke merken zijnn handig?
Liners? Werkt dat fijn? Of toch onderdekens.
Of dekens opvoeren.
Heb al een nul...150 en 400 grams.

Please help?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 10:50

Ik een liner van Horseware, op zich fijn spul maar die bovendekens zijn zo duur en gaan toch best vaak stuk (ik heb Amigo). En die liners kun je niet fijn onder niet-Horseware dekens gebruiken.

Tegenwoordig koop ik de goedkoopste dekens die ik vinden kan. Ik heb een 100, 200 en 300. Met de liner kan ik 400 maken, maar die heb ik echt nog nooit gebruikt. Dat is voor mijn paard warm zat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:56

Rambo met liners eronder werkt goed lijkt mij voor dag en nacht buiten, kun je voldoende wisselen qua dikte en de pasvorm is voor veel paarden goed.

Ik zou het zelf wel prettig vinden om iets extra te heb en liggen in geval van kapot gaan, toch een keer inregenen etc, dan kun je wisselen als het nodig is.

Rambo is sterk en warm genoeg om je paard (deels) te kunnen scheren.
Dan zou ik bij erg nat/koud weer wel een hals er aan doen.

Ongeschoren hoef je niet zo dik te gaan, is 200 tot 300 grams echt dik zat.
Voor een geschoren paard zou ik wel zorgen dat ik dikker achter de hand heb voor echt koud weer, 400 tot evt 500 grams.

Lizz

Re: dekenmerken liners enz enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:17

Wij hebben liners van drunens ruiterhuis.
Wij zijn tevreden over de kwaliteiten ze zijn betaalbaar. Na vier jaar zien de dekens er nog goed uit, vulling is wel dunner geworden.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:26

Ik heb mijn paard ook 24/7 buiten, sinds 2,5 jaar. Met schuilstal. Ik scheer haar gedeeltelijk, een baan vanaf haar keel naar haar boeg, tot tussen de voorbenen, en een baan vanaf de singelplek tot aan haar flank. Zo kan ze voldoende de warmte kwijt. Ze zweet dan wel op haar hals en onder het zadel, maar dat is erg snel droog. Ik scheer bewust haar buik niet, omdat ze buiten staat en soms ook buiten slaapt, in het zand. Ze staat met rambo dekens met hals, en ik kan variëren met verschillende onderdekens. Dat zijn zowel liners als amigo insulator staldekens. Vroeger scheerde ik haar in een jachtmodel, hele hals eruit, buik en zijkanten kaal, maar dat vind ik te koud voor 24/7 buiten. Ik rij nu geen wedstrijden meer en het is puur een praktisch model.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:31

Ik gebruik de horseware liners onder allerlei dekens, werkt prima :j

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:15