Vliegen-Irritaties

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XBestPonyX

Vliegen-Irritaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 15:04

Vandaag weer bij verzorgpony geweest. Ze heeft SUPER veel last van vliegen, ik heb al 2 soorten vliegenspray geprobeerd: werkt allebei niet goed. Ik ben voor een vliegendeken aan het kijken maar vriendin zegt dat het niet echt helpt... heeft iemand miss een idee? /3

prugelpiet

Re: Vliegen-Irritaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:07

Een goede vliegendeken opdoen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:09

Ja, leer er maar mee leven. Er zijn geen oplossingen, hooguit kun je het wat verminderen.

Vliegenspray hebt een beetje. Veerust iets beter (is een contactgif, gaan de vliegen dood van).

Een goede vliegendeken werkt in die zin dat de vliegen op de deken zitten en niet op het paard, die er dan dus minder last van heeft :)*

Wil je minder diep in de buidel tasten, dan werkt een goede vliegenkap al om de vliegen van het hoofd en met name de ogen weg te houden.

XBestPonyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 15:10

Ikke: Bedankt, ik zal het proberen! ;( :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:10

Hier staan ze onder dekens, aangezien dat het enigste is wat wel helpt, dan zitten er geen vliegen meer op het paard zelf. Wel op onbedekte plaatsen, maar is al beter dan dat ze er helemaal onder zitten.

Helaas vond mijn fjord het nodig haar neusflap eraf te slopen, maar goed is niet anders. Hier staan ze zo ingepakt vanwege de dazen en vliegen. Verder wordt er hier liters vliegenspray gebruikt van veerust tot defendog tot de standaard paardensprays, maar het is hier gewoon dramatisch. Dus deken en masker enigste wat ze rust geeft.

Afbeelding

XBestPonyX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 15:33

Sjolvir, bedankt!

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:36

En nog onder de vliegen.. arme paarden ook in deze tijd.