Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
koeke schreef:Lola96 schreef:Hier bevriest de bodem wel, voor de rest is ie altijd prima te rijden. Bevriezen hangt hier o.a. samen met geen vlokken en fijn zand (erfenis van Klaas).Super om te horen dat je zo tevreden bent, is de bodem alle seizoenen door goed te rijden?
s0173957 schreef:Voor 25 000 euro een goeie eb en vloed verwachten is ook wat optimistisch denk ik, zeker met omheining bij...
Voor de bodem alleen moet je nu minimum aan €40 per m² tellen.
prugelpiet schreef:Ik zal wel even voor je kijken wie bij mij op de manege de eb- en vloed bak erin heeft gelegd. Hele jaar door goed te rijden, en hij bevriest niet. Is tijden heel intensief gebruikt voor de manegelessen etc. maar nu rijden er alleen nog pensionklanten in.
Al wel een oudere bodem, maar hij doet t prima nog. Met veel regen wel nat, maar niet dusdanig nat dat je er niet in kan rijden. Je paard word hooguit een beetje vies door de modder.
Lola96 schreef:prugelpiet schreef:Ik zal wel even voor je kijken wie bij mij op de manege de eb- en vloed bak erin heeft gelegd. Hele jaar door goed te rijden, en hij bevriest niet. Is tijden heel intensief gebruikt voor de manegelessen etc. maar nu rijden er alleen nog pensionklanten in.
Al wel een oudere bodem, maar hij doet t prima nog. Met veel regen wel nat, maar niet dusdanig nat dat je er niet in kan rijden. Je paard word hooguit een beetje vies door de modder.
Dank je wel, ik ben wel benieuwd welke toplaag er in ligt dat deze niet bevriest!
En zou ook wel weten hoe lang de bodem er al in ligt, als dit een oudere bodem is met zo'n intensieve belasting, wel interessant!
Niello schreef:Onze eerste bodem van Agterberg (zand met houtchips) is zonder problemen ruim 20 jaar meegegaan. Drie jaar geleden is de toplaag vervangen (zand met geopad) Door Equisport.Super tevreden over, hele fijne mensen en goede bodem. Hij bevriest wel, maar als je op tijd zout erdoor mengt schijn je dat te kunnen voorkomen. Een goede bodem is heel duur, maar je geniet er dagelijks van. Wel heel belangrijk is om de bodem op tijd te slepen, te beregenen en de mest te verwijderen. Ik hoop met deze bodem ook weer 20 jaar vooruit te kunnen.
s0173957 schreef:€25 000 uitgeven voor iets waar je niet tevreden over bent, dan kan je even goed niks doen.