Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven. Dit is de eerste keer dat ik mijn pony verhuis en ik ben nogal een stresskip

Sinds woensdagmiddag staat mijn pony op een nieuwe stal. 24/7 buiten met een stuk verhard en een grote inloopstal, onbeperkt hooi en vele hectares wei.
Toen ik in april ging kijken zag de weide er super mooi uit en de kudde (+/- 20) stond rustig en tevreden te eten. Perfect voor mijn onderdanige pony dacht ik, genoeg ruimte om weg te komen. Per juni was er plek dus zodoende zijn wij afgelopen woensdag verhuisd. Ik ben alleen nogal geschrokken van de wei, er staat amper gras en het is meer zand dan wei. Vannacht heeft het hier geregend met als gevolg dat de wei veranderd is in een modderpoel. Mijn pony mag nog niet bij het hooi dus hij staat nu wat overgebleven grassprietjes te eten. Hij wordt nog best opgejaagd dus ik ben bang dat hij een keer finaal onderuit gaat in de modder.
Ook is de kudde uitgebreid dus er staan meer paarden dan toen ik in april ging kijken.
Het is overigens totaal niet de bedoeling om de stal zwart te maken. Ik denk dat het een perfecte plek is voor paarden die wat dominanter zijn dan de mijne. Mijn gevoel was in eerste instantie goed vandaar dat ik mijn pony heb verhuisd maar ik ben nu veranderd in een stressende twijfelaar

Dat werkt natuurlijk ook niet mee voor mijn pony maar ik vind het zo moeilijk om hem daar achter te laten.
Wanneer beslis je of een stal wel of niet geschikt voor je is en hoelang geef je het een kans? Bij de meeste stallen in deze omgeving staan de paarden veel op stal dus dat maakt de keuze extra moeilijk.