Dakbedekking binnenkant stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Dakbedekking binnenkant stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 21:08

Hallo allemaal,

Nu de koop van het huis zo goed als rond is zijn we aan het kijken om de stallen een beetje op te knappen zodat we de stallen kunnen verhuren.
De stallen staan er, maar kunnen een laag verf gebruiken, enkel het dak is aan vervanging toe.
Het dak van de stal loopt schuin af waardoor de paarden gemakkelijk bij het laagste deel kunnen komen als ze met hun hoofd omhoog reiken.
Nu zitten er isolatieplaten tegen de binnenkant van het dak geschroefd, maar deze willen we dus beschermen.

Nu waren we aan het denken aan houten platen ertegen aan, maar ja als ze daaraan gaan lekken en splinters is geen fijne combinatie. Dit wil je natuurlijk niet.
Ijzerplaten misschien? Maar ja, dat ziet er ook zo lelijk uit, en hoe zit dat kan moet warmte en koude in de winter en zomer? Lelijk maakt mij niet uit, als het maar fijn en degelijk is.
Traspa platen dan? Zeer degelijk en duurzaam, maar een serieuze rib uit je lijf. Als ik hiermee het volledige dak moet bekleden ben ik een fortuin kwijt.

Dus, uit welk materiaal bestaat de binnenkant van het dak van jullie paardenstallen?
Welk materiaal raden jullie aan? Wat is een goede optie?

Alvast heel erg bedankt!

Libera

Re: Dakbedekking binnenkant stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:15

Gewoon hout... Daar komen ze niet aan :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 06:46

Denk je?
In de stallen van opa vroeger waren de deuren van houten platen( nog niet het hout dat nu gebruikt wordt voor de moderne staldeuren) en die was via de binnenkant uitgelekt, gekrabt maar het kan ook zijn dat dit van het schoppen tegen de deur is geweest

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 07:06

Gewoon hout . Ze zullen vast niet tegen het plafond aan schoppen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 07:23

Als je echt bang bent dat ze aan je dak aan knagen en likken, kippengaas eroverheen spannen. Blijven de spinnenwebben wel lekker in hangen, dat wel :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:21

Ik heb hier niets tegen het plafon aan zitten en soms hangen er wel wat drupjes aan (eternit golfplaten). Ze kunnen er wel bij, maar zelfs de houten dakspanten blijven ze af, dus ik laat het maar zo.

Een goedkope oplossing als je het toch af wilt dekken is dik landbouwfolie er tegen nieten en dan op bepaalde plaatsen een dun houten latje ter ondersteuning.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 13:30

Oké dank je! Landbouwfolie lijkt me wel moeilijk om goed strak te trekken.
Lijkt dat hout nog de beste optie is

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:33

Ik heb het in mijn hooihok zitten en daar is het niet zo belangrijk dat het superstrak zit :) , maar het werkt goed als je aan één kant een houten lat vastmaakt zodat je gewicht er aan hebt hangen om het strak te houden.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:43

hier zitten houten balken aan het dak en daar vreten ze nooit aan, dus ik zou het denk ik zo laten als het nu is of evt een houten plaat er overheen maken

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-17 13:45

Dank je! Ga het in mijn achterhoofd houden. Vriend kan snel aan die landbouwfolie komen.

Mijn eerste reactie was ook gewoon hout, maar toen begon vriend over splinters en ging ik aan het twijfelen

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:58

Ja een houten deur is heel anders dan een houten plafond natuurlijk... Hier knagen ze ook aan hout waar lekker makkelijk op geknaagd kan worden, of tegenaan geschopt. Voor paarden is het niet comfortabel om aan het plafond te knagen dus zullen ze het ook niet zo snel doen.