Is de korf ruim om de neus heen? Ik heb hem bij de kin een stukje naar elkaar getrokken met een strotouwtje waardoor hij wat nauwer sluit en daardoor kan hij net niet meer af.
Tie rips hebben hier niet geholpen, een riempje over het voorhoofd ook niet. De korf zat met tie raps vast aan het halster. Hij wurmde de korf ook in geheel af. Een halsband vast aan de korf hielp ook niet.
Een halster met smallere neus en dan neusriem vh halster lager hangen, zodat de riempjes vh halster naar het masker kort zijn. Ik heb wel andere maskers maar werkt goed. Ook de keelriem goed aansluitend zodat het niet over zijn oren kan. Mocht het dan nog lukken om halster met masker uit te krijgen, een vlecht achter het halster en hier het halster aan vast maken.
pol013
Geplaatst: 20-06-17 16:53
pol013 schreef:
Met tye rips aan je halster vast maken.
Ik ben uiteindelijk over gestapt op de greenguard. Was het enige wat mijn paard niet uit of kapot kreeg.
Tatjanaa
Geplaatst: 20-06-17 16:53
De korf met een touwtje/ty-wrap vastmaken aan de neusband van het halster. Dit scheelt je een hele band op het voorhoofd.
S6, ik heb werkelijk alles geprobeerd, hier was het een onmogelijke missie. Ik ben op andere dingen over gegaan
Dash
Geplaatst: 20-06-17 17:33
Tatjanaa schreef:
De korf met een touwtje/ty-wrap vastmaken aan de neusband van het halster. Dit scheelt je een hele band op het voorhoofd.
Bij een paard van mijn stal werd dit gedaan met een elastiek in plaats van touw of een ty-wrap. Hiermee bleef het masker op zijn plaats. Ik zou deze tip in ieder geval een keer proberen.
Wat ik ook wel eens gezien heb is iemand die met nylon band de 2 ringen halverwege de oren-neus over de neus met elkaar verbond en dan halverwege nog een bandje naar beneden aan het masker.
Hier met 4 strotouwtjes op 4 punten vastgemaakt. Tot madam vandaag besloot om de strotouwtjes die na 2 jaar bijna door waren toch echt kapot te trekken. Gevolg was een bijna loshangende korf, die ze dan nu maar volledig heeft gesloopt (kraag eraf) dus morgen GAUW een andere zien te scoren!
Taffje
Geplaatst: 20-06-17 23:26
Ik ken het probleem, precies hetzelfde
Ik heb er een oud stoffen halster verbouwd daar zit hij nu aan. De 'originele" band aan de zij ringen van het halster en dan de onderste band met een lus om de achterkant van de neusriem en midden voor ook nog aan de neusriem met een stro touwtje of bandje. Vooralsnog blijft het al zeker twee maanden zitten