Ik heb 1 pony die het leuk vindt om al z'n hooi uit z'n bak te gooien (want het onderste is het lekkerst?) maar hij eet het achteraf ook niet op. Ik zie graag dat ze veel hooi krijgen, en dat ze wat ze niet op krijgen gewoon laten liggen. Maar dit is bij de ene pony dus niet het geval, waardoor er veel verspild wordt en dat vind ik jammer (en ik weet alsnog niet of hij wel genoeg binnenkrijgt, je hebt totaal geen zicht erop).
Het hooi zit in een half 1000-liter vat. Nu ken ik de gewone dingen als een net of betonijzer of noem maar op, maar daar zit een probleem mee (hebben we geprobeerd), hij wordt daar namelijk heel gefrustreerd van en gaat dan, letterlijk, met z'n bak rondgooien. De bak vastmaken is een optie, maar alsnog zal er dan getrokken en gesleurd worden en zal die bak lawaai maken (staat op betonnen tegels). Mijn pony's staan vlak naast de binnenbak en dat klinkt echt heel erg door. Er zijn al diverse mensen van hun paard/pony gevallen omdat die schrok van het plotselinge lawaai. Ze hebben mij(n pony's) nooit de schuld gegeven, maar het idee vind ik niet fijn, dus wil ik liever niet.
Dus vroeg ik me af of er eventueel toch een oplossing is, misschien in een hoek waar ik nog niet aan gedacht heb. Het zou fijn zijn als het niet te duur is (eventueel zelf te maken maar dan niet al teveel werk omdat ik daar mensen voor moet inschakelen

Laat maar horen