Ik heb een vraag, wij willen paarden gaan houden maar er is een ligusterhaag, Is het giftig voor paarden? Is het verstandig om het weg te halen en iets anders ervoor te plaatsen?
En ze vreten er ook van ! Dat idee dat paarden niet eten wat niet goed voor hun is gaat dus niet op Eigen ervaring. Stroomklok op batterij bleek bij thuiskomst leeg en de paarden hadden over een lengte van 15 meter de heg vakkundig 'gesnoeid'. Ik heb nog nooit zo snel de DA aan huis zien komen Beiden kregen een neussonde met iets waar ze mega van aan de dunne gingen en dagen er na moest ik veel brok voeren met nog meer olie er door. Gelukkig hebben ze het beide overleefd, mede dankzij het feit dat het redelijk koud was en de sapstroom niet zo actief was. Die heg heeft het niet overleefd . Een andere heg staat nu een hek voor van 1,80 mét stroom er boven.
Klimop zou ik ook bij de paarden niet willen. Je hebt tegenwoordig kunststof heggen die gevlochten zijn in gaas. Alleen moet je wel zorgen dat de paarden er niet bij kunnen.
Tussen mijn ligusterhaag en het gaashekwerk zit een cm of 60. Genoeg om te lopen als ik de heg moet knippen. Maar dan moet het hek dus wel hoger zijn dan de heg ! (en blijven )