Welke voerbak tegen voer eruit gooien?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welke voerbak tegen voer eruit gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:16

Wie heeft nu voor mij dé voerbak?

Mijn paard smijt altijd de helft van zijn voer uit de bak, en ik vind het eigenlijk zonde dat de helft er dus naast beland.. Ik voer hem nu dus zelf uit een speciekuip want de randen zijn daarvan te hoog om het eruit te gooien, ik ben nu dus beetje aan het rondkijken welke voerbak ook zo'n hoge rand heeft dat dit niet kan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:18

Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 12-06-17 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Eveyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:21

Mijn paard heeft op stal een metalen voerbak met aan elke zijkant een spijltje, dan lukt het ook niet. Zoek maar eens op Google op 'metalen voerbak' dan vind je er heel veel van dat soort.

Echter, mijn paard doet het alleen met voer dat hij niet zo heel lekker vind, of wanneer hij eigenlijk niet zo'n honger (meer) heeft, dan gaat ie ermee klooien net als een klein kind zou doen (hij is ook nog geen 5 dus is het eigenlijk ook nog) Mijne gooit overigens een grote speciekuip nog helemaal om ook..

Anoniem

Re: Welke voerbak tegen voer eruit gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:25

Baksteen erin maakt helaas geen verschil.

Hij heeft al een metalen voerbak met aan elke zijkant een spijltje, nog steeds ligt de helft ernaast.. Mijn paard doet het meteen als zijn voer erin komt, hij eet ook gewoon alles op, ook wat er uiteindelijk op de grond beland, maar met het vlas vind ik dit nu niet zo'n pretje.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:27

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:28

Hoe gooit hij het eruit? Mond vol en dan met kauwen de helft verliezen of echt lomp door het rommelen? Bij die van ons kon ik ook een paar handen biks weer teruggooien als ie 'klaar' was. Nu is dat weer een stuk minder sinds de tandarts is geweest. :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:29

stukje in je stal vlasvrij maken en daar voeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:33

Hij stopt zijn neus erin, duwt daarmee met enige kracht alles opzij en dat herhaalt hij regelmatig, en ondertussen de helft eruit laten vallen met kauwen. Tandarts komt hier elk jaar, maar ook die heeft er geen verklaring voor, tanden zijn gewoon keurig.

Stukje in de stal bij zijn voerbak is ook vlasvrij als ik geweest ben, maar meneer loopt altijd alles door heel zijn stal heen dus zodra er dan gevoerd wordt ligt er weer vlas tussen. Ik voer niet zelf, dit wordt door stal gedaan.

Die voerbak ziet er zeker goed uit en wat ik zoek, dankjewel!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:37

Geen bak?

Steeds meer stallen hebben er geen meer... is ook beter voor ze.

Maar als ze het op de grond gooit zal hij het heus wel opeten heeft hij wel lekker wat te doen als hij op stal staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:40

Dan komt het dus midden in het vlas, wat ik eventueel nog wel kan doen is inderdaad de bak weghalen den de speciekuip gewoon in die hoek zetten, stom dat ik niet aan zoiets simpels denk ja..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:44

Als hij het mnet een voerbank doet zal een speciekuip hetzelfde zijn.

Ik heb jaren mijn paar dop vla sgehad en geen voerbak. Hield voorin (en ook achterin) altijd de stal schoon dan kon daar het hooi en voer liggen. Plassen doen ruinen toch in het midden.

Wat doet je paard als voer op is? op de grond zoeken naar de restjes?.

Die van mij eet zo ongeduldig dat hij ook rondkijkt en vliegt alles in het rond. Waarom zou ik dat oplossen?. Lekker zijn gang laten gaan.. als hij het niet opeet is het teveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:48

Speciekuip krijgt die het niet uit, heb het dan over een grote kuip.

Ik geef het daar nu zelf in omdat hij dag en nacht buiten staat dus dan kan dit ook.

Mijn stal houd ik voorin ook altijd schoon van vlas, liggen ook rubberen matten in maar meneer loopt altijd alles door heel zijn stal heen dus het vlas komt zo weer voorin terecht.

Hij eet heel rustig, ook gewoon alles altijd op.

Ik ga is voorstellen om de voerbak eruit te halen en ze alles in de speciekuip gooien die ik dan in die hoek neerzet :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:50

Bij ons op stal staat ook een speciekuip in een vlasbox ivm water geven aan een pony die te klein is om bij de waterbak te kunnen. Maar er komt toch nog redelijk wat vlas in de bak, dus dat moet je dan ook in de gaten houden.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:56

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 00:50

Wij hebben grote houten betonplex bakken gemaakt van 60x60x60. Die staan in een hoek van de box.
Daar gooi ik een emmer met krachtvoer in om. Zijn ze een mooie tijd zoet met alles uit de hoekjes te halen. En ik kan er eventueel ook een aantal plakken hooi instoppen.
Ze zijn te hoog om echt een voet in te hangen om om te trekken.
En ook te hoog om voer eruit te smijten.