Normale prijs stalling+weidegang+buitenbak midden-nederland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anjulama

Normale prijs stalling+weidegang+buitenbak midden-nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 10:30

Hallo allemaal,
Misschien ga ik verhuizen en bij ons huis hebben we dan stallen waarvan we er een paar zouden willen verhuren.. Nou ben ik benieuwd wat een normale prijs zou zijn om daar maandelijks voor te vragen. Ik zal even vertellen wat er bij in zit en wat niet..
Er is een buitenbak met verlichting waarvan onbeperkt gebruik mag worden gemaakt, mooie buitenstallen met zadelkamer en eigen zadelkast inbergepen, een schuilstal, een klein paddock paradise(met evt afsluitbare paddock) en voldoende weide. Het bos is ongeveer 10 minuten stappen. Paarden zullen waarschijnlijk van ochtend tot avond buiten staan ook in de winter maar dan waarschijnlijk op de paddock.
Het voeren van hooi in de ochtend en avond (en middag ruim indien op de paddock) en het binnen en buiten zetten van de paarden zou er bij in zitten. Over het uitmesten twijfelen we nog dus graag prijs noemen met en prijs noemen zonder uitmesten. Let op er is veel bespreekbaar en het is erg kleinschalig dus er is persoonlijke aandacht voor je paard en je eigen wensen.
Dit is allemaal om even een globale inschatting te maken.
Alvast hartelijk bedankt!
Laatst bijgewerkt door anjulama op 07-06-17 11:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Hilary

Re: Normale prijs stalling+weidegang+buitenbak midden-nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:33

Wat versta je onder midden Nederland? Daar zit nogal verschil in namelijk...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:33

Zeker in Midden-Nederland zou ik er meer voor over hebben als mijn paard niet op stal hoeft, dus hoe lang staan de paarden buiten en als ze (in de winter) buiten staan op welke ondergrond is dat (verhard/zandpaddock/klei/diepe modder)? Hoe wordt het ruwvoerbeleid?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:34

Pfoe zonder mesten, ik denk zon 150 tot 200 per maand of zit ik nu heel fout? :')

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:35

Ik stond voorheen op een pension stal in Ede met stallen, paddock, binnenbak en zadelkast. Binnen buiten zetten werd doordeweeks gedaan en in het weekend per toerbeurt. Bos was op 15 minuten stappen.
halfpension was 200 euro (zelf uitmesten, 1x per week voeren) en volpension was 255 euro.

edit: In de zomer halve dagen weidegang
Laatst bijgewerkt door _soraja_ op 07-06-17 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

anjulama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 10:36

Hilary schreef:
Wat versta je onder midden Nederland? Daar zit nogal verschil in namelijk...

Putten dat is tussen harderwijk en amersfoort.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:38

bij ons in de betuwe op een privestal met 6 paarden betalen we 175, dit is all in alles :D

anjulama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 10:40

GDG schreef:
Zeker in Midden-Nederland zou ik er meer voor over hebben als mijn paard niet op stal hoeft, dus hoe lang staan de paarden buiten en als ze (in de winter) buiten staan op welke ondergrond is dat (verhard/zandpaddock/klei/diepe modder)? Hoe wordt het ruwvoerbeleid?

Ze zouden op zn minst van 9 uur in de ochtend tot 6 uur in de avond buitenstaan. In de winter zouden ze waarschijnlijk in het paddock paradise staan waar naast de zandgrond ook een verhard stuk aanwezig is. Ruwvoerbeleid wordt waarschijnlijk ochtend en avond hooi/kuil en als ze op de paddock staan ook rond de middag hooi. En wil je biks oid gevoerd hebben kan dat maar dat moet je zelf aanschaffen dan.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:47

Ik woon in Apeldoorn en ik betaal €180 p.m. Hiervoor staan ze in het voorjaar van 's morgen tot 's avonds op het weiland en in het najaar van 's morgens tot 's avonds op een zandpaddock. 's nachts staan de paarden in binnenstallen. Er is een buitenbak met verlichting, een poetsplaats met warm en koud water, springmateriaal, een trailerplaats en rek voor dekens aanwezig. Prijs is inclusief gebruik zadelkast, binnen en buiten zetten, voeren en mesten.

Dit is om je een idee te geven. Voor wat jij noemt zou ik een soortgelijke prijs netjes vinden. Paddock paradise is voor sommige mensen een voordeel, en zij zullen hier misschien wat meer voor willen betalen. Ik vind dit zelf niks i.v.m. andere paarden die dekens slopen in de winter. Mijn pony deelt zijn paddock met één ander paard.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:48

anjulama schreef:
GDG schreef:

Ze zouden op zn minst van 9 uur in de ochtend tot 6 uur in de avond buitenstaan. In de winter zouden ze waarschijnlijk in het paddock paradise staan waar naast de zandgrond ook een verhard stuk aanwezig is. Ruwvoerbeleid wordt waarschijnlijk ochtend en avond hooi/kuil en als ze op de paddock staan ook rond de middag hooi. En wil je biks oid gevoerd hebben kan dat maar dat moet je zelf aanschaffen dan.

Dus jaarrond nooit langer dan 9 uur buiten? Elke dag zo'n 14 à 15 uur op stal? Echt?

Dan zou ik er niets voor over hebben, dus aan een indicatie kan ik je niet helpen.

anjulama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 10:54

[/quote]Dus jaarrond nooit langer dan 9 uur buiten? Elke dag zo'n 14 à 15 uur op stal? Echt?

Dan zou ik er niets voor over hebben, dus aan een indicatie kan ik je niet helpen.[/quote]

Ik zeg bewust op zijn minst waarschijnlijk zal dat vaak wel twee tot drie uur langer zijn dan 9 uur. Hoe lang zou jij ze op de wei willen? Of zou je alleen weidegang willen en wat zou je daar dan voor betalen?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:59

anjulama schreef:
Ik zeg bewust op zijn minst waarschijnlijk zal dat vaak wel twee tot drie uur langer zijn dan 9 uur.

Dat scheelt dan op sommige dagen weer wat, maar vooral in de zomer vind ik dat persoonlijk sowieso onacceptabel. Maakt verder niet uit: jouw stal jouw regels, maar dan is het gewoon niet de plek voor mijn paard(en). Je zou het beleid nog eens ter heroverweging kunnen nemen en uiteraard kan daar uitkomen dat je bij je huidige idee blijft, ook goed. Je stallen zul je vast gevuld krijgen, er is vast genoeg vraag naar een plek als de jouwe.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:07

Ik zou ze zeker 's zomers 24/7 buiten willen hebben, al dan niet deels op de paddock. Wat houdt de kleine paddock paradise in?
Waar staan ze op in de box? En is het ruwvoer net voldoende of voer je tegen onbeperkt? Wordt de weide ook gemest?
Afhankelijk van de pp kan je iets meer dan de stallen rondom vragen of juist niet. Ik zou bij all incl niet lager gaan dan 200,- mits ze echt langer vrij kunnen bewegen dan van 9 tot 18.

Kijk ook eens wat de stallen in de omgeving vragen en wat het voor jezelf gaat kosten. En bedenk dat je ook een stukje privacy op geeft, je hebt altijd mensen op je terrein..

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:13

Mijn voorkeur gaat uit naar 24/7 in de zomer tenzij er daar niet genoeg gras voor is maar dan kunnen ze in de paddock voor de nacht. Mijne staat voor €225,- 24/7 buiten in de zomer en in de winter van 8 tot 20:00 in een paddock met onbeperkt ruwvoer in de randstad.

anjulama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 11:15

nouklime schreef:
Mijn voorkeur gaat uit naar 24/7 in de zomer tenzij er daar niet genoeg gras voor is maar dan kunnen ze in de paddock voor de nacht. Mijne staat voor €225,- 24/7 buiten in de zomer en in de winter van 8 tot 20:00 in een paddock met onbeperkt ruwvoer in de randstad.

Worden de stallen dan ook voor je gemest in de winter?

anjulama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 11:17

Let op bericht is iets gespecificeerd. Het spijt me dat ik niets helemaal kan specificeren want er zijn nog geen geheel concrete plannen. En graag prijs noemen met en zonder mesten van stallen, weiland en paddock. Eigen ervaringen van mensen uit de omgeving zijn erg fijn!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:11

Met de prijzen kan ik je niet helpen, ik ben te lang weg uit NL om nog een redelijk beeld te hebben van kosten e.d. :)

M.b.t je stalbeleid: in de zomer van 9-18 uur op de weide en dan 's nachts met hooi in de paddockparadise is naar mijn idee een veel betere oplossing dan 's nachts op stal. Zo staan de paarden toch in de zomer 24/7 buiten. :)

In de winter is de stal een prima oplossing natuurlijk, maar kun je ze dan niet eerder buiten zetten? Om 7 uur al op de paddock met hooi? Dat is dan iig al twee uur langer. :)

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:21

Voor wat jij noemt ben ik excl. krachtvoer E110 kwijt

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:21

Ik denk dat je je over de weidegang geen zorgen hoeft te maken. Wij staan op een stal waar de paarden helaas maar zo'n 6 uur buiten komen. In het weekend mogen we zelf binnen en buiten zetten en dan laten wij de onze langer buiten staan maar we zijn daarin de enige op een toch wel grote stal. Lang niet iedereen wil zijn paard 24 uur per dag buiten.

Prijs, tja daar weet ik niet zo veel vanaf. Ik schrik als ik zie wat wij betalen maar er is niks anders op fietsafstand te vinden.

En als je er de tijd voor hebt zou ik zelf mesten, dan bepaal je zelf hoe de stal erbij ligt en wat voor uitstraling er is naar gasten en klanten toe.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:25

Ik vind dat mensen hier laag zitten. Ik woon in Doorn (Midden Nederland). Hier in de buurt zijn vrijwel alle stallen €250,= exclusief mesten. Bij sommige betaal je ook nog voor binnen/buiten zetten. En dan ben je blij als je paard 4 uur per dag los komt.

Kortom, ik denk dat je hier best €250,= voor kan vragen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:36

Tussen de 200 en 300 euro is normaal in de omgeving, wij voeren in de zomer drie keer hooi, voor dat ze naar buiten gaan, als ze binnen komen en 's avonds om 22 uur. Tussen de avond en 's morgens vroeg brok en/of muesli. Overdag gaan ze naar buiten, zomer en winter.
En inderdaad, niet alle paarden zijn geschikt voor 24 uur buiten, bij ons willen de paarden graag naar binnen aan het eind van de dag en dat is niet alleen om het eten, dat kunnen ze in het land ook (die van mij staat nu al aan het hek :o ).

Ga informeren naar wat je kosten zijn voor hooi, stro en onderhoud van je bak, land en stallen en niet te vergeten het afvoeren van de mest en de verbruikte stroom en bepaal dan je prijs.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:43

TS heeft imo het voordeel dat ze in de zomer kan zeggen dat de paarden om bv 19 uur van de wei gehaald worden. Willen klant A en B hun paarden op stal in de zomer 's nachts? Prima, gaan die paarden op stal met hooi. De rest van de paarden blijven wél buiten? Ook goed, op de paddock met hooi.
Als alles relatief dicht bij elkaar ligt is dit echt een uitstekende service. :)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 15:00

Ik betaal nu voor half pension (dus zelf mesten & eigen brok kopen) rond de 175,-

Stro zit erin begrepen, hooi wordt 2x per dag gevoerd naar wat paard nodig heeft, brok voeren wordt 2x per dag gedaan.
In de zomer periode worden paarden elke ochtend tussen 05.00 / 06.00 uur buiten gezet in groepen. Zelf binnen halen. In de winter hebben we winterweides en moeten we zelf binnen/buiten zetten.

Heb dan een stapmolen, overdekte binnenbak, verlichtte grote buitenbak, verlichtte paddock/longeercircel ter beschikking.
Uitrijmogelijkheden van bos tot heide, tot gewone veldwegen. Ene is iets langer onderweg dan het ander om daar te komen.

Dus ik heb heel veel voor in verhouding weinig geld.