Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
GDG schreef:Zeker in Midden-Nederland zou ik er meer voor over hebben als mijn paard niet op stal hoeft, dus hoe lang staan de paarden buiten en als ze (in de winter) buiten staan op welke ondergrond is dat (verhard/zandpaddock/klei/diepe modder)? Hoe wordt het ruwvoerbeleid?
anjulama schreef:GDG schreef:Zeker in Midden-Nederland zou ik er meer voor over hebben als mijn paard niet op stal hoeft, dus hoe lang staan de paarden buiten en als ze (in de winter) buiten staan op welke ondergrond is dat (verhard/zandpaddock/klei/diepe modder)? Hoe wordt het ruwvoerbeleid?
Ze zouden op zn minst van 9 uur in de ochtend tot 6 uur in de avond buitenstaan. In de winter zouden ze waarschijnlijk in het paddock paradise staan waar naast de zandgrond ook een verhard stuk aanwezig is. Ruwvoerbeleid wordt waarschijnlijk ochtend en avond hooi/kuil en als ze op de paddock staan ook rond de middag hooi. En wil je biks oid gevoerd hebben kan dat maar dat moet je zelf aanschaffen dan.
anjulama schreef:Ik zeg bewust op zijn minst waarschijnlijk zal dat vaak wel twee tot drie uur langer zijn dan 9 uur.
nouklime schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar 24/7 in de zomer tenzij er daar niet genoeg gras voor is maar dan kunnen ze in de paddock voor de nacht. Mijne staat voor €225,- 24/7 buiten in de zomer en in de winter van 8 tot 20:00 in een paddock met onbeperkt ruwvoer in de randstad.

).