Tips mestbocht bouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nele80

Tips mestbocht bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 08:50

Wij zijn aan het rondkijken om een mestbocht te (laten) bouwen. We hebben al prijs gevraagd voor betonelementen, maar ik vind dat echt wel duur. De offerte om hem in beton te laten gieten hebben we nog niet ontvangen, maar ik denk niet dat dat veel goedkoper zal zijn.
Zijn er mensen die andere oplossingen hebben om een budgetvriendelijke mestbocht te bouwen? Het is maar voor 2 of 3 paarden, dus echt groot moet hij niet zijn. Wel breed genoeg om uit te scheppen met de tractor.

Ibbel

Re: Tips mestbocht bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:19

Je zou kunnen kijken of je een oude puincontainer half kunt ingraven, zodat het lage deel van de container gelijk ligt met de grond. Dan kun je met een shovel met grondbak 'm wel leeg halen, die heeft voldoende bereik. Maar met een tractor kun je met zo'n constructie er niet in. En uiteindelijk zal zo'n container uiteraard wel wegrotten. Beton doet dat niet :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:24

Op een aanhanger en regelmatig wegbrengen? Of gaat het over eigen wei?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:48

2e hands stelconplaten zijn niet al te duur.

Loonwerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:05

Met stelcon-/betonplaten en van die betonnen legoblokken kun je best iets moois maken.
De voegen kun je dan afkitten met speciale kit en je hebt een waterdichte vloer en muur.

Beton blijft echter vrij prijzig, als je het niet te duur wilt maken zul je moeten zoeken naar iets tweedehands.

Als je hem met een trekker (of shovel) wilt leegscheppen is beton toch wel het mooiste. Je zal niet de eerste zijn die het provisorisch gebouwde muurtje omduwt tijdens het scheppen. Er is niets zo vervelend als continu te moeten kijken of de muur nog niet omvalt.

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 12:08

Bedankt voor de tips alvast. Ik bekijk verder hoe ik het zal aanpakken.