Leovet Manenliquid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roikik

Leovet Manenliquid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 18:00

Mijn pony heeft veel jeuk en daarom heb ik Leovet Manenliquid gekocht. Ik heb nu de vraag hoe breng je het aan, met je handen of met een sponsje. En hoevaak moet je het aanbrengen?

Azmay

Re: Leovet Manenliquid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:03

Ik spuit het gewoon tussen de manen en wrijf het in, word een beetje zepig en gaat een heel klein beetje schuimen.

Hier helpt het wel tegen de schilfers maar verder niet echt tegen de jeuk omdat de jeuk van suiker komt. Denk ook niet dat het voor zomereczeem heel goed zal werken.

Roikik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 18:26

Azmay schreef:
Ik spuit het gewoon tussen de manen en wrijf het in, word een beetje zepig en gaat een heel klein beetje schuimen.

Hier helpt het wel tegen de schilfers maar verder niet echt tegen de jeuk omdat de jeuk van suiker komt. Denk ook niet dat het voor zomereczeem heel goed zal werken.

Hoe bedoel je erin spuiten, ik heb geen spuit ofzo

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:33

Er zit toch een tuutje op de fles? Die stop je tussen de manen en dan knijp je in de fles.
Daarna smeer je het goed in met je vingers tussen de manen en op de zijkanten van de manenkam.

Roikik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 18:47

Britt schreef:
Er zit toch een tuutje op de fles? Die stop je tussen de manen en dan knijp je in de fles.
Daarna smeer je het goed in met je vingers tussen de manen en op de zijkanten van de manenkam.

Dankje

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:54

Zoals hierboven gebruik ik het ook inderdaad... Mijn paard reageert er super op, vind het heerlijk haha. Geen idee of hij echt exceem heeft vorige jaar schuurde hij licht zijn manen en toen begonnen en helemaal over!

Pauline2cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:00

Mijn paard ging er juist meer van krabben. Maar zoals al die smeersels is het echt een kwestie van uitproberen. Wat super werkt voor het ene paard werkt niet voor het andere paard

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:45

Inderdaad, zoals hierboven word gezegd. Met het spuitje er op spuiten en lekker inwrijven, mijn pony's doen het er super op!

Roikik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-17 20:03

CathyTBP schreef:
Inderdaad, zoals hierboven word gezegd. Met het spuitje er op spuiten en lekker inwrijven, mijn pony's doen het er super op!

en hoevaak doen jullie het erop?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:33

heb het ook tijd gebruikt. Gebruikte het als het nodig was. Soms om de dag, soms 1 x per week.
Maar ik tem even want dit hoort niet bij voeding :-)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:36

Ik deed altijd op mn handen, dan door je handen wrijven en met je handen goed door de manen over de manenkam gaan. Als je het erin spuit krijg je zoveel op 1 plek en word het heel vet :=

Hielp hier als een tierelier, maar we gebruiken nu wat anders.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:50

prugelpiet schreef:
Ik deed altijd op mn handen, dan door je handen wrijven en met je handen goed door de manen over de manenkam gaan. Als je het erin spuit krijg je zoveel op 1 plek en word het heel vet :=

Hielp hier als een tierelier, maar we gebruiken nu wat anders.

Ik had juist het idee dat het wat ontvettend werkt?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:52

Ik had altijd een glanzende nek als ik erop zat. Maar misschien heeft de exceemdeken invloed erop. Het is ook een grote fries die sowieso al glimt als een spiegel :')

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:52

Ik verplaats je topic naar vsw.