mest containers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieve10

mest containers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 17:33

Hoi allemaal,
ik heb een vraagje, namelijk: Ik heb nu ongeveer een half jaar een mestcontainer van 10 kub, dit beviel niet echt omdat hij na een tijdje vol zat en wij de mest ongeveer anderhalve meter omhoog moesten gooien met de hooivork. hiervoor hadden we de mest naast de sloot liggen maar dit vonden we toch niet handig omdat dezae plek achter de bak ligt en er geen grijpmachine bij kan komen. Nu is mijn vraag: heeft iemand een idee hoe we onze mest kunnen opslaan zonder dat het heel veel ruimte inbeslag neemt en ook nog practies is?

alvast bedankt

(dit is trouwens de mest container die we hebben gehad:
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:08

Op de plek waar je de container had een verdiepte waterdichte betonbak laten leggen. Hoef je nooit meer iets omhoog te gooien, en de grijper kan de mest er zó uit pakken. Afmetingen/diepte aan de hand van hoeveel kuub je per week hebt, en hoe vaak je 'm leeg laat maken. Dieper dan 1,5 meter kan meestal niet vanwege het grondwater! Mogelijk heb je een omgevingsvergunning ervoor nodig, vraag dat even na.

DubbelFun

Re: mest containers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 23:39

Idd een verdiepte mestbak is heerlijk, als ik ooit nog eens een nieuwe moet wordt ie ook dieper uitgegraven :)

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:34

Misschien een idee om de mest in een aanhangwagen te doen en zelf wat vaker op en neer te rijden?

Loonwerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:34

Ibbel schreef:
Op de plek waar je de container had een verdiepte waterdichte betonbak laten leggen. Hoef je nooit meer iets omhoog te gooien, en de grijper kan de mest er zó uit pakken. Afmetingen/diepte aan de hand van hoeveel kuub je per week hebt, en hoe vaak je 'm leeg laat maken. Dieper dan 1,5 meter kan meestal niet vanwege het grondwater! Mogelijk heb je een omgevingsvergunning ervoor nodig, vraag dat even na.

Een waterdichte mestput moet je voor het mooie ook overkappen. Anders is de onderste helft straks water.

Als je toch aan het graven bent kunt je ook een verdiepte plek maken waarin de container komt te staan. Dan kun je de kruiwagen zo over de rand kiepen.

Eenvoudiger kun je ook een kleine helling aanleggen om over de rand te kiepen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:23

Elke mestput hoort een waterdichte vloer te hebben en er mag geen mestwater de grond in trekken. Dus dan zou je elke mestput moeten overkappen :)