Paard wilt uit weiland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkefleur

Paard wilt uit weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 06:47

Hoi bokkers!

Sinds een tijd zijn wij nu bezig met het opbouwen van het weiland bij de paarden.
Klein probleempje: die van mij is er na 2 uur helemaal klaar mee.

Ze stonden eerst met 4 paarden, 1 is weg bij de groep omdat ze steeds ontsnapte, de ander staat nu bij een nieuw paard.
Mijn paard staat nu met 1 ander paard. Ze zijn beste vriendinnetjes en staan ook naast elkaar gestald.

Na 2 uur begint mijn paard heen en weer te lopen langs de poort OF zodra er andere paarden weggehaald worden van een ander land.

Ik heb echt geen idee wat ik kan doen. Ze heeft altijd enorm veel zin om naar het weiland toe te gaan, maar na 2 uur is ze er gewoon klaar mee.
Overigens laat ze dit gedrag ook in de paddock zien. Ze wilt dan gewoon naar stal toe.

Er is voldoende gras en er is water.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen!

Sclimpre

Re: Paard wilt uit weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 06:58

Hebben ze een schuilstal? Van hoelaat tot hoelaat ze je hen buiten? Nu het zo warm wordt komen ook de insecten en gaan de paarden liefst 's ochtends vroeg en 's avonds laat buiten en overdag binnen.

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 07:03

Sclimpre schreef:
Hebben ze een schuilstal? Van hoelaat tot hoelaat ze je hen buiten? Nu het zo warm wordt komen ook de insecten en gaan de paarden liefst 's ochtends vroeg en 's avonds laat buiten en overdag binnen.

Er is helaas geen schuilstal, mag niet van de eigenaar van de grond ( is geen eigen grond van de stal )
We proberen ze zo veel mogelijk s'ochtends er op te zetten, maar dit is voor mij en voor het andere meisje niet altijd een optie ivm school en werk ( we moeten ze zelf buiten en binnen zetten )
Als het heel warm is. Zoals de afgelopen dagen gaan ze of voor dat de zon op z'n warmst is er af of er na.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:55

Probeer eens een vliegendeken al dan niet samen met spray. Als ik ze hier overdag van het gras af haal, stallen ze zich zelf vrijwillig op, kennelijk zijn er meer muggen en vliegen dan je zou denken.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:02

Als je paard liever op stal staat... zou ik het paard 2x per dag een paar uur in de wei zetten. Niet alle paarden staan graag 24/7 in de wei.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:07

Goede vliegendeken, sochtends buiten zetten
Weg gaan.

Savonds binnen zetten..

En dan bij voorkeur niet in een postzegel weitje, maar een wat ruimere wei waar wat te eten/spelen is.

En even flauw:
Het is het paard wil uit het weiland, en níet wilT

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 07:22

Anne_GTI schreef:
Als je paard liever op stal staat... zou ik het paard 2x per dag een paar uur in de wei zetten. Niet alle paarden staan graag 24/7 in de wei.

Dit is wel een goed idee hoor, alleen is het voor mij persoonlijk niet mogelijk ivm tijd. Ik zal het even met de vriendin overleggen met wie mijn paard staat, zij werkt op de stal waar we staan en is er dus bijna de hele dag

tamary schreef:
Probeer eens een vliegendeken al dan niet samen met spray. Als ik ze hier overdag van het gras af haal, stallen ze zich zelf vrijwillig op, kennelijk zijn er meer muggen en vliegen dan je zou denken.

Vliegendeken heeft ze al op samen met een vliegenmasker

Punz schreef:
Goede vliegendeken, sochtends buiten zetten
Weg gaan.

Savonds binnen zetten..

En dan bij voorkeur niet in een postzegel weitje, maar een wat ruimere wei waar wat te eten/spelen is.

En even flauw:
Het is het paard wil uit het weiland, en níet wilT

Helaas is er hier geen groot aanbod van grote weilanden, ik zou even niet zo snel uit m'n hoofd weten wat de afmetingen zijn, maar voor 2 paarden is het ruim zat.
In het begin speelden ze ook nog, nu zie ik ze alleen nog maar rondjes rennen als ze er écht uit willen. Met als gevolg dat het andere paard zichzelf helemaal open had gehaald aan haar ijzers.
omdat ze elke keer maar 3 uur max op het land staan en maar met 2 paarden zijn is er dus nog gras zat.