Het rare was dat ze op het moment dat haar voetjes gevoelig werden ,
al wekenlang samen met de andere paarden op een net gehooid en dus droog sprieterig schraal weiland stond , dus zo fantastisch heeft ze niet kunnen grazen.... ze stond wel al een tijd stil doordat ze kreupelde aan een voetje , allergische bulten had , rare soepoogjes...allemaal van die zomer-kwaaltjes die elkaar opvolgden. Ze kreeg al nauwelijks bijvoer meer , een appeltje / peentje / stuk brood.
Ik ben wel een beetje bang voor komende zomer , wil niet weer een half jaar verliezen want er zit nu al nog maar weinig spier op en na dik 2 jaar wordt het toch wel eens tijd voor een beetje sportieve actie hoor

Wat ik met voeren aanmoet weet ik eigenlijk niet zo goed.... ze staan in de zomer dag en nacht op de wei met een clubje en dat wil ik zo houden ook , ik ga dat dier niet afzonderen van de rest.
Maarja....hoe doe je dat dan met voeren
Ze staat nu al vanaf eind van de zomer op Fyto Gold , zou daar volgens het voedings-advies 2,5 kg per dag van moeten hebben , maar na langzaam opbouwen ben ik nu al een paar maanden op tussen 3/4 en 1 kiloschep uitgekomen en dat is precies goed in de praktijk. In de zomer krijgt ze meer gras binnen door langer buiten staan + groei van het gras , maar ze loopt ook veel meer dan nu. Als ik haar in de zomer nog maar een kwart ofzo van de Fyto Gold zou geven als ze lekker gewerkt heeft , wat kan ik er dan bvb. voor goedje bijgeven zodat ze iig alle belangrijke stoffen en vitamientjes binnenkrijgt , die ze nodig heeft

Volgens het voeradvies krijgt ze nu eigenlijk al niet genoeg binnen doordat ze maar een derde krijgt van wat ze zou moeten....maar om er 2,5 kg in te gaan duwen wordt ECHT te gek hoor , dat gaat absoluut niet gebeuren

Probleem is dat ik haar niet teveel moet geven ivm die blijkbaar op de loer liggende hoefbevangenheid , maar dat ik ook geen lange ritten van haar wil vragen terwijl ze tekorten heeft !
Hoe moet ik dat nou aanpakken , wat kan ik haar geven zodat ze op sober of niet bijvoeren , TOCH lekker aan het werk kan , actief en vrolijk ?