Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zwarteparelx schreef:De grootste terrorgasten in de zomer wel, dazen gaan namelijk geen schuren in en hebben een hekel aan afdakken, omdat ze omhoog weg willen kunnen vliegen. Maar afhankelijk van waar je zit kan dit wel of geen noodzaak zijn. Bij mijn oude stal was het bittere noodzaak, op een andere stal 8km verderop was geen daas te bekennen, dus het verschilt per locatie.Hier ook wel insecten hoor. Maar dat gaat een schuilstal niet tegenhoude denk ik.
suikermeisje schreef:Mijn veulen staat ook gewoon in een opfok waar ze niet allemaal (400 paarden in aparte groepen) een schuilstal hebben.. is niet ideaal maar in de zomer vind ik het niet het allerbelangrijkste. Ze worden drie x per dag gecontroleerd. Dat is veel belangrijker.
bruintje123 schreef:Een schuilstal met vier dichte wanden alleen een Open deur houd zeker wel dazen tegen. Gelukkig maar.
Geen bomen als in geen schaduw?
Dan zou ik afhaken.
Waarom hooi je niet?
Zwarteparelx schreef:bruintje123 schreef:Een schuilstal met vier dichte wanden alleen een Open deur houd zeker wel dazen tegen. Gelukkig maar.
Geen bomen als in geen schaduw?
Dan zou ik afhaken.
Waarom hooi je niet?
Hooien is zeker een optie. Maar heb helaas niet zoveel ruimte om zoveel hooi op te slaan.Mitstenzij ik het ga wikkelen maar daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van..
Qimm schreef:Een inloopstal beschermt zeker tegen dazen. Zomer is de enige tijd van het jaar waarin mijn paard vrijwillig gebruikt maakt van haar inloopstal! Ik ben er dan ook van overtuigd dat schuilmogelijkheden in de zomer meer gewaardeerd worden dan in de winter. Iedereen denkt altijd 'ha lekker, zomer' en 'he getver regen en wind'. Mijn paard vind het andersom
Zwarteparelx schreef:suikermeisje schreef:Mijn veulen staat ook gewoon in een opfok waar ze niet allemaal (400 paarden in aparte groepen) een schuilstal hebben.. is niet ideaal maar in de zomer vind ik het niet het allerbelangrijkste. Ze worden drie x per dag gecontroleerd. Dat is veel belangrijker.
Ik heb hier 24 uur pdag toezicht. kijk vanuit mijn huis op de paarden,dus controle is geen probleem
Zijn daar wel bomen of schuilmogelijkheden? Of ook open vlakte?