Nu is de tandarts geweest en heeft aangegeven dat mijn (eigenlijk nog niet zo heel erg) oudje niet heel veel reserves aan kiezen meer heeft. Hij slijt schuin af en daar is voordat paardje bij mij kwam nooit iets aan gedaan en door een verkeerde TA ook in het begin bij mij niet

Om dit te voorkomen moet ik afstappen op alles wat veel kauwen vereist (hooi/lang gras). Ik ga me nog even verdiepen op VS naar de alternatieven (al mag je van mij hier ook wel tips geven) Maar mijn vraag hier is meer: hoe ga ik het organiseren? Hoe doen anderen dat?
Ik wil mijn paarden niet uit elkaar halen. Toch zal ik de één dus hooi blijven geven (in de winter) en de ander grasbrok of gehakseld gras o.i.d. Ik heb momenteel geen stallen (alleen een overkapping). Moet ik eraan geloven en een stal bouwen voor het oudje en hem bijvoorbeeld nachts zijn eigen voeding geven en overdag met de ander mee laten eten? En dan het andere paardje buiten laten staan of ook op stal zetten, dat wordt dan al 2 stallen realiseren.
Of hebben hier medebokkers creatieve alternatieve oplossingen voor?