Stroomklok hapert

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Stroomklok hapert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 23:08

Een tijdje geleden had ik al het vermoeden dat er minder prik op mijn koord en lint stond. Dus hele omheining nagelopen, aardpen trouw water gegeven, klok gecheckt en nieuwe batterij er in (de vorige heeft 10 maanden dienst gedaan).
Nu merkte ik vanavond toen ik na de avondvoerronde het stroom op het draad wilde zetten dat mijn klok een keer of 10 tikte (althans het lampje knipperde 10 keer) en daarna niks meer. Ding uitgezet en opengemaakt, niks raars te vinden. Contactjes van de batterij losgehaald en weer vast, knoppen waar de draden naar omheining en pen vast zitten los en weer vast. Boel weer dicht. Apparaat aan. Tien tikken en toen stopte het weer. Apparaat uit. Apparaat weer aan. Toen bleef hij het doen (in de minuten die volgden. Ik ben even blijven kijken en hij leek het weer goed te doen).

Aangezien ik zeldzaam ongetalenteerd ben met elektrische toestanden hoop ik dat bokt hulp kan bieden. Enige wat ik kan bedenken is dat er zich condens heeft gevormd. Heeft het zin om mijn apparaat op een warme dag een tijdje open te laten drogen? Eventueel weer dichttapen daarna? Het is een model waarvan de "deksel" kan scharnieren. Deze: https://www.gallagher.eu/nl_nl/afraster ... j-apparaat

Heb 'm nu een jaar maar natuurlijk heb ik de bon niet meer :+

tamary

Re: Stroomklok hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 00:51

Als het goed is, is het apparaat zelf (printplaat en alle verbindingen) geheel gesealed en zou er dus geen vocht in moeten kunnen. Opberg vak voor je batterij staat buiten het eigenlijke apparaat. Dat risico wil je ook niet in een apparaat dat veilig buiten gebruikt moet kunnen worden. Roest op de contacten of klemmen zou kunnen, sijtage printplaat ook, maar met een garantie van 7 jaar lijkt mij dat sterk na 1 jaar. Is je nieuwe batterij wel in orde en goed aangesloten?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 01:04

Is de winkel bij je in de buurt? Zo ja even testen met een ander printplaatje erin wat hij doet.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 01:54

Heb ik ook een keertje aan de hand gehad, maar daar bleek de batterij (dus niet de stroomklok) stuk te zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 07:50

tamary schreef:
Als het goed is, is het apparaat zelf (printplaat en alle verbindingen) geheel gesealed en zou er dus geen vocht in moeten kunnen. Opberg vak voor je batterij staat buiten het eigenlijke apparaat. Dat risico wil je ook niet in een apparaat dat veilig buiten gebruikt moet kunnen worden. Roest op de contacten of klemmen zou kunnen, sijtage printplaat ook, maar met een garantie van 7 jaar lijkt mij dat sterk na 1 jaar. Is je nieuwe batterij wel in orde en goed aangesloten?

Ja, dat lijkt me dan inderdaad raar. Het "apparaat" zelf is dat bovenste stuk en de rest is alleen ruimte voor de batterij. Ik zal eens kijken voor roest.

Winkel is ongeveer 200 meter verderop maar is op zondag niet open. Ga er van de week toevallig naartoe en ik zal het vragen :)

Andere batterij... zou het natuurlijk kunnen zijn. Maar wel raar dan dat een heel nieuwe batterij zo doet.

En misschien moet ik er gewoon mee leren leven. Mijn laptop laadt ook alleen op als je de oplader aansluit, weer er af haalt en een minuut later weer aansluit. Apparaten spannen samen tegen mij :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:19

Apparaat even meeslepen en laten doormeten, dat verteld je nog het meest.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 23:34

Oh... kan dat? Wat meten ze dan?

Hij staat nu weer braaf te tikken. Alleen moet ik 'm 2x aan zetten. Dus aan - uit - aan. Als ik 'm 1x aan zet houdt hij er na een halve minuut ongeveer mee op.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:42

Ze kunnen in elk geval meten hoeveel tik die geeft. Wat ze verder kunnen zien weet ik niet, maar als die zo dicht bij zitten is dat de simpelste stap om meer inzicht te krijgen in wat het probleem is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 23:43

Goed idee :j Ga 't van de week voorleggen. Dank je wel voor het meedenken :)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:41

Bel anders gewoon Gallagher ff 050-368 31 10 vragen naar Natasja

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 17:03

Ik denk dat ik dat maar ga doen... vandaag was ik in de winkel maar heb het vergeten te vragen :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 23:20

Nou, het probleem is opgelost *\o/*

Gallagher gebeld, ze legden uit dat ik even moest kijken wat het apparaat deed zonder lint. En dan tikt hij inderdaad weer normaal (hoor je 'm dus tikken, dat doet hij niet als de rode klem op het lint zit). Dus het probleem zit 'm in het lint. Dat is stókoud, ik was van plan om het te vervangen voor de eigenaar van de wei maar nadat vorig jaar steeds de omheining werd vernield zag ik van dat plan af. Nu ga ik toch maar mijn eigen lint ophangen (naast dat van de eigenaar).

Op de wei heb ik een stukje afgezet voor hooivoorraad. Daar zit mijn eigen lint omheen. En daar zit nu weer stroom op. Ze zullen vannacht weer braaf uit de netten moeten eten }>

Morgen maar even aan de slag met leuk nieuwe isolatoren indraaien enzo.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:47

:+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 07:53

Inderdaad :')