Exeem deken op pony zonder exeem ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

D_123

Exeem deken op pony zonder exeem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 22:54

Hallo,

Mijn zwart/bruine merrie heeft heel veel last van de vliegen maar heeft geen exeem schuurt totaal niet ze staat nu onder een vliegen deken zonder hals maar blijft heen em weer rennen en staat onrustig door de vliegen nu wil ik een exeem deken van pagon met hals en en eem deel voor het hoofd alleen weet niet of dit verstandig is omdat veel mensen zeggen dat de maanen er af gesuirt worden door de deken. Iemand tips of ervaring?

Lori

Re: Exeem deken op pony zonder exeem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:56

Een vriendin doet haar paarden standaard een eczeem deken op in het voorjaar omdat er abnormaal veel muggen en dergelijke zitten, dit om ervoor te zorgen dat de paarden nog iets rustig kunnen gras eten. Manen is moeilijk te voorspellen of ze ervan gaan afzien, ene paard heeft sterker haar dan de andere.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:57

Hier ook een voor de vliegen en dazen aantrekkelijk paard. Staat onder een Rambo sweet itch hoody omdat ie de rest sloopt door het spelen in de weide :) Hij heeft beduidend meer rust maar we sprayen zijn buik en benen nog wel in met vliegenspray.

Edit: over de manen.. Hij heeft broos haar en breekt gauw af, maar toch breken er onder die deken alleen maar haartjes bij de schoft af. Voor de rest heeft ie zijn 'volle' bos manen nog steeds :D
Laatst bijgewerkt door Minimus op 09-05-17 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:57

Hier ook veel last van ongedierte in en ook standaard exceemdeken op. Geen problemen met de manen, ze gaan alleen wat platter hangen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:06

Een eczeemdeken die de manen er af zou schuren zou wel erg van de regen in de drup werken. Je wilt juist dat je paard z'n manen niet kwijt raakt als-ie eczeem heeft :)
Gewone halsdekens (en ook gewone vliegendekens met hals) zijn vaak wat dikker en kunnen idd de manen beschadigen, eczeemdekens zijn juist extra zacht, juist om die manen te beschermen.

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:02

hier een friezen eigenaar van een fries met wel exeem helaas.
maar ik weet dat friezen veel onder (rambo) exeem dekens staan IVM de fijne pasvorm.
andere dekens schuren meestal of zitten niet lekker.

De Rambo dekens zijn fijne zachte dekens met een fijne pasvorm, ook fijn voor gevoelige paarden.

D_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 10:34

Ik stond gister weer even bij mijn merrie in de wei en merk egt dat ze er last van heeft begint nu ook steeds te vraagen aan mijn ruin om even over haar nek te krabbben. Al die kleine vliegjes op haar nek ieriteeren haar dis overduidelijk en heb om 11 uur savond nog snel een exeem dekken besteld met vliegen masker dus die staat hopelijk moegen met zijn nieuwe dekentje op de wei!

Druktemaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:49

Ik heb het ook gedaan, arme merrie werd gek van de dazen.