Mijn Arabier verveelt zich snel en speelt graag. Ik heb al een paar yogaballen voor hem gehad. De ene ging een tijdje goed, maar daarna kwam er een scheur in.
De volgende was elke keer leeggelopen. Het blijkt dat meneer de stop uit het ventiel peutert. De laatste keer lukte dat waarschijnlijk niet echt en heeft hij hem er met een stuk bal uitgebeten. Bal is nu dus echt lek.
Ik wil een nieuwe bal voor hem kopen maar vraag me af welke goed sterk zijn. Vind het toch een beetje zonde om een dure bal te kopen die hij binnen een paar dagen sloopt.
Stootwil voor boten via marktplaats proberen. Er bestaan voor slopers ook hoezen voor om die speelballen, die vangen het gepeuter op en zijn wel vast te pakken (wat zo'n paard kennelijk wil kunnen).
branki
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-17 12:39
tamary schreef:
Er bestaan voor slopers ook hoezen voor om die speelballen, die vangen het gepeuter op en zijn wel vast te pakken (wat zo'n paard kennelijk wil kunnen).
Die hoezen heb ik gezien, maar dan wordt het wel heel erg prijzig. 60 - 70 euro voor een paardenspeeltje is me toch iets te gek.
branki
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-17 12:47
tamary schreef:
Stootwil voor boten via marktplaats proberen
Ik heb even gegoogeld wat een stootwil is, maar die is niet rond. En hij vindt het juist leuk om er mee te voetballen en rollen.
Bedankt voor de tip. Maar deze zijn nog niet helemaal rond (zit een soort handgreep aan). En dat vindt meneer minder leuk. Ik heb ook een kleine jollybal met handvat. Die tilt hij soms wel op en loopt er mee rond te sjouwen, maar rollen vind hij leuker. Dus ik denk niet dat die dingen wat voor hem is.
Ik heb laatst 3 grote gymballen met handvaten gekocht voor weinig bij de Lidl. Die handvaten waren aan de bal zelf bevestigd met een stuk elastiek, door deze in te korten heeft het paard toch een stukje waar ie de bal aan kan vastpakken en mee rollen. Die van mij beet ze ook telkens stuk omdat ie naast rollen er ook mee wil sjouwen, door ze dagelijks goed hard op te pompen lukt het niet om erin te bijten. Zo'n kleine met handvat is weer niet interessant