Samenwonen & paard(en) aan huis: hoe kosten verdelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Samenwonen & paard(en) aan huis: hoe kosten verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 17:54

Hoi bokkers!

Ik confronteer jullie graag met de volgende situatie in de hoop dat ik hier enkele meningen kan vergelijken met de mijne en die van mijn vriend.

Situatie: Mijn vriend en ik wonen twee jaar samen (beiden 24), en hebben nu samen een huis gekocht waar we normaal gezien volgende week intrekken. We woonden eerst in een gewoon appartementje, een jaar geleden verhuisden we naar een appartement met stallen en weiden die we ook verhuurden. Zelf heb ik één paard, mijn vriend is geen ruiter (voetballer) maar helpt waar hij kan. Hij heeft wel de ambitie om ook te leren rijden, maar zal zeker nooit mee op wedstrijd gaan rijden, om het zo te zeggen.

Onze kostenverdeling was tot nu toe erg goed: We hebben elk een eigen rekening en één gemeenschappelijke rekening waar we elk maandelijks een bepaald bedrag op stortten zodat ieder hetzelfde bedrag voor zichzelf overhoudt. Zo kunnen we ook zelf spulletjes en zo kopen zonder altijd alles te moeten overleggen. Inkomsten van de stallen gingen direct naar onze rekening, de kosten van mijn paard betaalde ik zelf.

Gisteren ging ik dus het gesprek aan hoe we het zullen aanpakken eens we het nieuwe huis hebben. Hiervoor hebben we een stevige lening, dus moeten we elk iets meer afgeven per maand. Ik heb hier geen probleem mee aangezien ik 'ons' de prioriteit geven boven 'mezelf'. Hij bekijkt dit anders, en is eerder iemand die zegt 'oh, ik heb voorbije week de frieten betaald, krijg ik dan 10 euro terug van onze rekening?'. En tijdens het gesprek raakten we het niet eens over het volgende:

Hij vindt dat ik de kosten van mijn paard zelf moet blijven betalen, zoals hoefsmid, wedstrijden, etc. Ik vind dat niet juist, want het geld dat we verdienen aan het verhuren van de stallen gaat integraal naar onze rekening. En dat terwijl het werk van de stallen en paarden 3/4 op mijn schouders terecht komt. Dus mijn hobby brengt zogezegd op, en aangezien dat geld naar onze rekening gaat vind ik het eigenlijk niet oké dat ik de kosten van mijn paard zelf moet betalen. En om de inkomsten van de stallen dan maar droogjes te gaan verdelen, vind ik ook maar niets. We zijn toch een koppel? We gaan samen voor dit huis, voor de stallen en alles daarrond, dan vind ik het jammer dat er zo geteld moet worden. Voor mij is mijn hobby onlosmakelijk verbonden aan het verhuren van stallen; als ik geen eigen paard meer zou willen zou ik ook zeker geen stallen meer verhuren. Ik verhuur stallen ook niet voor het geld, maar voor het plezier en de mensen die je dagelijks ziet. Ik werk van thuis uit, dus voor mij is het super te doen. Het geld dat we er aan over houden is dan ook zeker niet de hoofdreden, maar een leuk extraatje.

Voor de duidelijkheid: aan reacties zoals 'deze relatie wordt niets' of zo heb ik niets, want verder zit alles echt super tussen ons. Hij heeft alleen van thuis uit meegekregen dat alles tot op de cent verdeeld moet worden, terwijl dat in mijn ogen niet het concept van een relatie is. Als we later kinderen hebben wil ik ook niet zitten denken 'kind A heeft een hobby die 300 euro kost, kind B's hobby kost 350. Dan krijgt kind A 50 euro'.

Dus ... tips over hoe ik het hem aan zijn verstand kan brengen zijn welkom... :)

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Samenwonen & paard(en) aan huis: hoe kosten verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:58

Als jouw vriend het inderdaad zo ziet zou ik echt eens gaan rekenen.
Kijk desnoods wat jij aan "loon" niet gaat krijgen aan je uren die je aan de stallen besteed en dergelijke.
Mogelijk is het daarna een stuk logischer om het paard uit die pot te gaan halen zeg maar.
Het lijkt me lastig om zo verschillend denkend erin te staan, maar jullie moeten er best uit kunnen komen ;)

BigOne
Berichten: 38422
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:59

Gewoon meegaan in zijn cijfermatige aanpak. Alle kosten van de paarden opschrijven, ook de uren die jij er aan besteed. En dan een heel simpel rekensommetje, kosten van de inkomsten afhalen en alles wat overblijft 60% voor jou en 40 % voor hem.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:05

Maar je vriend wilt wel het geld van de stallen op de gezamenlijke rekening terwijl jij het meeste werk eraan verricht? Op zo'n manier wordt het ook niet echt "verdeeld", het zou dan eerlijker zijn als jij 75% krijgt en je vriend dan de overige 25 van het bedrag.

Qerty
Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:06

Zeker als ook het merendeel van het werk op jou neerkomt zou het mij in deze situatie vrij redelijk lijken als je een deel van de inkomsten van de verhuur reserveert voor kosten die jij aan je paard kwijt bent.

Maar kan me ook voorstellen dat het voor je vriend anders ligt. Jullie woonlasten zouden vast lager als jullie geen stallen aan huis hebben. Misschien heeft hij al het gevoel aan je hobby mee te betalen en voelt het dubbelop als de kosten van je paard nog van de inkomsten af gaan.
Ik zou het toch vooral samen er over hebben. Rekenmachientje erbij. Wat kost jou paard, wat levert het jullie gezamenlijk op en hoe blijft het voor jullie beiden een leuke hobby :)

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:12

Ik denk dat je hier geen antwoord gaat vinden maar er samen uit moet komen. Ik vind het bijv al niet eerlijk dat als je meer verdient je meer zou moeten betalen. Mijn vriend en ik doen dus ieder de helft van de kosten betalen. Mocht de situatie zich voordoen zoals bij jullue dan zou ik meer betalen omdat ik een huis met stallen zou willen en mijn vriend niks met paarden heeft. Kortom, jullie zullen er toch zelf uit moeten komen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:14

Citaat:
Hij bekijkt dit anders, en is eerder iemand die zegt 'oh, ik heb voorbije week de frieten betaald, krijg ik dan 10 euro terug van onze rekening?'

Mwah, ik zou de relatie nog eens ernstig heroverwegen. En anders accepteren dat hij er zo instaat en dat je dus werkelijk de rest van je leven (en ja ook straks bij/met de kinderen) tot op de cent nauwkeurig je eigen financiën moet gaan scheiden en alle gezamelijke zaken uit moet pluizen en verantwoorden. Ik zou er in elk geval geen zin in hebben -O- .



bigone schreef:
Gewoon meegaan in zijn cijfermatige aanpak. Alle kosten van de paarden opschrijven, ook de uren die jij er aan besteed. En dan een heel simpel rekensommetje, kosten van de inkomsten afhalen en alles wat overblijft 60% voor jou en 40 % voor hem.

Dat is toch niet te doen? Dan moet je ook de kosten van de weides en de stallen (alles van aankoop, hypotheekrente tot onderhoud) weer gaan aftrekken van haar arbeidsloon.

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 18:15

Bedankt allemaal! Ik ga even iedereen beantwoorden:

@ Azmay: Afhankelijk van het seizoen werk ik maximum 4u en minimum 2u per dag aan de stallen, de tijd dat ik mijn eigen paard train natuurlijk niet meegeteld. Bovendien verzorg ik ook het grootste deel van het huishouden, omdat ik van thuis uit werk en hij erg lange uren maakt. En je hebt helemaal gelijk, het is erg lastig. Ik heb het gevoel dat ik denk ik termen van 'ons', en hij in termen van 'ik'.

@ bigone: Ja, dat lijkt me ook niet slecht. Al doe ik het liever niet, omdat ik zo niet ben...

@ Drico: Ja inderdaad, en tot nu toe was het geen probleem omdat ik er niet echt bij nadacht. Maar na dit gesprek vond ik het gewoon niet correct. Want uiteindelijk komt het toch ook gewoon op hetzelfde neer; als ik 75% van de inkomsten krijg en dus de kosten zelf betaal krijgt onze rekening niets. Gaat 100% naar onze rekening, en betaal ik de kosten van die rekening, zal het toch ongeveer hetzelfde zijn? Het is toch ook niet zo dat een paard elke maand honderden euro's aan onderhoud kost.

@ Qerty: Je slaat de nagel volledig op de kop, best eng. :D Mijn vriend heeft inderdaad het gevoel dat hij mee betaalt aan mijn 'dure' hobby. We hebben een huis gekocht met best wat grond en vier stallen, maar het is dan ook een renovatieproject. Dus op zich vallen de kosten best mee, en is het niet duurder dan pakweg een gewoon huis dat volledig in orde is. Bovendien zegt hij paarden aan huis geweldig te vinden, en vind hij ook de verzorging en zo leuk. En uiteindelijk is dit huis dan ook wel van ons, en is de waarde na onze renovatie tig keer meer, waardoor we eigenlijk allebei apart toch een mooi eigendom hebben.

Dennis

Berichten: 31485
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:17

Voorstellen dat je wedstrijd, spullen, dierenarts, extra's enz zelf betaal.
Maar stallings gerelateerde kosten (hooi, stro, onderhoud stallen en land) van de inkomsten betaal.

Dit is natuurlijk niet exact te verdelen, dat is niet te doen.

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 18:20

Xjosee schreef:
Ik denk dat je hier geen antwoord gaat vinden maar er samen uit moet komen. Ik vind het bijv al niet eerlijk dat als je meer verdient je meer zou moeten betalen. Mijn vriend en ik doen dus ieder de helft van de kosten betalen. Mocht de situatie zich voordoen zoals bij jullue dan zou ik meer betalen omdat ik een huis met stallen zou willen en mijn vriend niks met paarden heeft. Kortom, jullie zullen er toch zelf uit moeten komen.


Dat is iets persoonlijks, wij vinden dat systeem beter en daar gaat het hier nu ook niet om. Ik kan evenveel mensen die het op onze manier doen dan mensen die het op de manier doen die jij aangeeft, dus hier is zeker geen juist of fout.
Ik ben ook wel van mening dat mijn vriend altijd wist dat paarden mijn hobby zijn en ik dit nooit zou opgeven, dus hij wist zogezegd wel waar hij voor tekende. Net zoals ik wist dat ik nu niet hoef te zeuren over zijn voetbalavonden drie maal per week, want dat wist ik ook al eer we een koppel werden. We hebben elk onze hobby, en dat respecteren we van elkaar. Op ons stuk grond is er dan ook een speciaal stukje voor hem om op te voetballen. ;)

GDG schreef:
Mwah, ik zou de relatie nog eens ernstig heroverwegen. En anders accepteren dat hij er zo instaat en dat je dus werkelijk de rest van je leven (en ja ook straks bij/met de kinderen) tot op de cent nauwkeurig je eigen financiën moet gaan scheiden en alle gezamelijke zaken uit moet pluizen en verantwoorden. Ik zou er in elk geval geen zin in hebben .


Nee GDG, daar heb ik ook zeker geen zin in. Maar ik denk wel dat hij hierin kan veranderen, omdat hij in alle andere zaken totaal niet egoïstisch is. Hij is ook erg gul, dus op zich is het best vreemd dat hij zo denkt.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:20

Dennis schreef:
Voorstellen dat je wedstrijd, spullen, dierenarts, extra's enz zelf betaal.
Maar stallings gerelateerde kosten (hooi, stro, onderhoud stallen en land) van de inkomsten betaal.

Dit is natuurlijk niet exact te verdelen, dat is niet te doen.

Is op zich ook niet vreemd om dat te doen, het is immers je hobby en als ieder zijn eigen hobby bekostigt dan is het logisch dat de ander niet jouw wedstrijden, de trailer en onderhoud etc. gaat betalen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:22

Dennis schreef:
Voorstellen dat je wedstrijd, spullen, dierenarts, extra's enz zelf betaal.
Maar stallings gerelateerde kosten (hooi, stro, onderhoud stallen en land) van de inkomsten betaal.

Dit is natuurlijk niet exact te verdelen, dat is niet te doen.

Ik denk dat dit wel redelijk is.
Paarden en onderhoud is werk, wedstrijden, leuk dekje is hobby.
Inkomsten zijn ook echt inkomsten.

Boodschappen zo apart als, vorige week heb ik betaald nu jij vind ik altijd wat vreemd, je woont toch samen.

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 18:23

Dennis schreef:
Voorstellen dat je wedstrijd, spullen, dierenarts, extra's enz zelf betaal.
Maar stallings gerelateerde kosten (hooi, stro, onderhoud stallen en land) van de inkomsten betaal.

Dit is natuurlijk niet exact te verdelen, dat is niet te doen.


Met dan 100% van de stallingsinkomsten op de gezamenlijke rekening of dit dan ook verdelen over ons beiden?

Er is ook nog een reden dat ik zo veel mogelijk op onze rekening wil zetten: hij kan niet met geld om. Dat weet hij ook zelf, en om hem te 'beschermen' spaar ik liever voor ons samen, want zijn geld is steevast aan het eind van de maand op. En dan is hij gefrustreerd en gierig, dus vind ik het beter dat we zoveel mogelijk geld samen hebben, want dan is er controle op. ;)

Ik doe overigens ook al onze administratie, betalingen etc. Ik hou onze uitgaven netjes bij en zorg voor een goed overzicht zodat we elke maand kunnen sparen, iets over hebben,... Ben ik ook best trots op. ;)

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 18:24

bruintje123 schreef:
Dennis schreef:
Voorstellen dat je wedstrijd, spullen, dierenarts, extra's enz zelf betaal.
Maar stallings gerelateerde kosten (hooi, stro, onderhoud stallen en land) van de inkomsten betaal.

Dit is natuurlijk niet exact te verdelen, dat is niet te doen.

Ik denk dat dit wel redelijk is.
Paarden en onderhoud is werk, wedstrijden, leuk dekje is hobby.
Inkomsten zijn ook echt inkomsten.

Boodschappen zo apart als, vorige week heb ik betaald nu jij vind ik altijd wat vreemd, je woont toch samen.


Ik vind dit zelf ook wel een goede oplossing. Met name dan wedstrijden en dekjes en zo, hoefsmid en dierenarts vind ik dan wel dat van onze rekening zou mogen komen. ALS we al de inkomsten volledig op onze rekening zetten. Als we het echt gaan verdelen, dan is het logisch dat ik het wel zelf betaal.

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Re: Samenwonen & paard(en) aan huis: hoe kosten verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 18:26

We hebben trouwens ook twee honden, waarvan er ook eentje 'van mij' is en de andere 'van hem'. En voor hen betalen we wel alles van onze rekening. Ondanks dat de mijne een joekel van meer dan 40kg is en de zijne een border collie, dus als ik puur zijn manier van denken doortrek is dat ook niet 'logisch'. Maar daar doet hij dat dan weer niet, en is wel lekker soepel. En dat vind ik ook veel fijner in een relatie. We moeten toch GENIETEN, en niet TELLEN.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:29

Om eerlijk te zijn klink je heel redelijk. Onder de kosten van je paard versta ik wel de verzorging dus stalonkosten enz. Als jij een nieuw zadel wil of nieuwe trailer vind ik het wel redelijk dat je dit van je eigen rekening betaald.

Aan de andere kant snap ik je vriend ook wel. Waarschijnlijk betaal jij zijn voetballessen/contributie ook niet. En ik denk dat je vriend het ook ziet als dat jij de situatie verandert naar jou voordeel. Tenslotte betaalde hij eerst niet mee aan je paard en nu wil je dat wel. Hij snapt denk ik niet waarom hij nu wel mee zou betalen.

Belangrijkste optie is denk ik uitleggen dat er geen hij en jij meer zijn, maar dat jullie nu een familie zijn en dat je wil kijken naar ons. Dus niet zijn en jouw geld, maar jullie geld en ja dus ook jullie paard. Want ja betalen betekent ook een beetje eigenaar.

Andere optie is om alles inderdaad te gaan uitrekenen. Echt samen hier een middag voor uit te trekken. Je laat daarmee zien dat je hem serieus neemt en daarmee jullie relatie. En wil je zelf niet weten hoe de vork in elkaar steekt? Praat toch anders als je niet meer hoeft te gissen.

Laatste optie is om hem gewoon dit topic te laten lezen. Ben benieuwd hoe hij er dan tegenaan kijken.

Xoxo

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 18:34

Lily_Fee, dat is exact het plan. Hij komt zo thuis, en dan krijgt hij dit topic voor zijn neus. :D

We hebben pas een nieuwe trailer gekocht, en deze werd wel van ons geld betaald. MAAR deze is dan ook van ons allebei.

Maar inderdaad, 'leuke spulletjes', dus uitgaven die niet moeten, vallen voor mij ook onder eigen uitgaven. Ik beschouw mijn paard nu ook een beetje als ons paard, maar ja dat is dan vooral emotioneel. Het is echter wel de bedoeling dat we zijn voetbalkosten OOK van ONZE rekening zullen gaan betalen... Als hij na de training/match blijft hangen en nog wat drinkt, betaalt hij het zelf. Nieuwe voetbalschoenen? Onze rekening.

Dan nog een vraag: Hoe zit het met grote aankopen voor jezelf? Ik wil eind dit jaar op zoek naar een tweede paard. Aangezien we samen een mooie spaarpot hebben, maar ikzelf eigenlijk geen spaargeld heb owv onze regeling (elk 100 euro 'zakgeld' over per maand), zal ik 30j moeten sparen eer ik zelf een nieuw paard kan kopen. Is het dan eerlijk om het paard van ons geld te kopen, en ons beiden als eigenaar laat noteren. Als hij bijvoorbeeld een biljarttafel wil, vind ik dan ook dat dit van ons geld moet kunnen komen. Wat denken jullie?
Laatst bijgewerkt door Sierro op 02-05-17 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38422
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:38

Open een derde rekening speciaal voor de paarden, alle inkomsten en uitgaven via die rekening en aan het einde van de maand of jaar stort je het overblijvende bedrag op je spaarrekening of lost er hypotheek mee af of stop je het in de verbouw. Wat ik wel ontzettend tegenstrijdig vind in je verhaal is het cententellen van je vriend en dat hij totaal niet met geld om kan gaan, dit rijmt totaal niet met elkaar. Heel erg vreemd.

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Re: Samenwonen & paard(en) aan huis: hoe kosten verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 18:41

Jep bigone, dat is ook echt een vreemde kronkel. Het is niet zozeer dat hij ONZE uitgaven en inkomsten telt, want daar heeft hij meestal geen idee van. Maar hij onthoudt wel donders goed wat hij heeft betaalt voor ons. En dat wil dan ook terug. Dat van die frieten was trouwens een serieuze situatie.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:48

Jullie hebben beide plezier van het stuk grond ( jij je paarden, hij kan er voetballen). Als je je paard kan bekostigen door een paar stallen te verhuren is dat toch mooi meegenomen en jij doet ook nog al het werk. Tuurlijk is het ts haar hobby maar als je samen woont moet je elkaar ook wat gunnen en is alles toch van jullie samen. Lijkt me lastig met iemand samen wonen die alles zo gescheiden wilt houden.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:55

Hier doen we alles gezamelijk. We zijn samen en alles is van ons samen. We hebben een gezamenlijke spaarrekening en betaal rekening.
Mijn man heeft nog zakelijke rekeningen maar ik doe de hele boekhouding.
We hebben een eigen huis en ook paarden en samen vissen we graag.
Ik ben van mening dat als je samen bent je het ook samen moet doen en regelen. Je kan best een bepaald bedrag kijken voor beide wat "vrij" te besteden is maar wij hebben dat niet want alles gebeurd is goed overleg.
Lijkt me geen doen alles zo gescheiden te houden.

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:56

Misschien een pot maken waar de inkomsten van de stal uitkomen, daarvan kunnen jullie jou paard betalen, zijn voetbal en eventueel de drankjes die hij doet bij het voetbal. Wat jullie tekort komen kan ts misschien zelf betalen om haar vriend tegemoet te komen. Zo heeft hij geen kosten aan zijn hobby en zijn jou kosten ook gedekt. En jou hobby kost misschien wat meer maar jij doet dan ook het werk.
Laatst bijgewerkt door luffwinny op 02-05-17 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 18:57

luffwinny & Zamora: Zo bekeek ik het dus eerst ook...

Linda1989

Berichten: 203
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:58

Als de uitgaven rondom de stal het grootste probleem zijn, zou je ook nog een rekening kunnen openen waar de inkomsten en de uitgaven van stal op worden gedaan. Hierbij betaal je jezelf van deze rekening voor de uren die je hebt rondom de verzorging (zie het maar als loon). Als alles precies moet, betaal jij het stallingsgeld op de 'stal rekening'. Van de 'stal rekening' haal je de kosten zoals bij de andere huurders als er voor hun evt. incl. brok, hooi, bodembedekking, water, stroom, weionderhoud. De rekeningen van de dierenarts, hoefsmid, dekje enz. kan je dan betalen van je eigen rekening, aangezien je loon ontvangt van je 'stal rekening' van je gewerkte uren.

Voor het huis kun je afspreken welk bedrag ieder op de gezamenlijke rekening overmaakt. Natuurlijk wel voldoende voor de vaste lasten, boodschappen, levensmiddelen, gezamenlijke uitstapjes enz.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:00

Lijkt me erg lastig zo'n situatie Sierro :o
Moet zeggen dat ik bij eerdere relaties wel alles gescheiden had, "mijn geld en bepaal zelf wat ermee gebeurd" :') pas met mijn huidige relatie/huwelijk sta ik er heel anders in en heb ik voor het eerst ook echt het "samen" gevoel.
Wie weet draait hij nog bij
!