Samenwonen & paard(en) aan huis: hoe kosten verdelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:01

Ik snap nooit waarom stelletjes die samen gaan wonen alles nog apart houden.
je gaat samenwonen dus is de bedoeling dat je samen blijft en alles van jullie samen gaat worden.
is het geen optie om gewoon alles gezamenlijk te doen. scheelt een hoop heisa etc.

heb het namelijk al vaker gezien en wat een rare constructies zijn het dan (en vaak ok niet werkend)
en ene keer hij bijv friet afrekenen en andere keer jij ik vind dat altijd zo vreemd als je samenwoont.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:03

Jeetje lastig! Wij hebben ook onze eigen rekening naast een gezamenlijke maar alles gescheiden houden doen we echt niet. Zo betaald vriend gerust de DA kosten van mijn paard en doe ik dat ook voor zijn hond.

Ik vind je erg redelijk! Je kunt toch simpelweg niet bijhouden wie wat betaald heeft? Kun je niet gewoon het bedrag op de gezamenlijke verhogen en dus die friet van die rekening betalen? Heb je meteen allebei de helft betaald.

Luffwinny heeft een goed idee wbt de opbrengsten!

StalNollie, ik heb geen zin om mij schuldig te voelen als ik weer die onzin schoenen koop en hoef ook niet te betalen voor alle rondjes die vriend in de kroeg geeft. Waarom zou zoiets samen moeten? Ik kan tenminste van mijn eigen geld vriend trakteren op een weekendje weg. Dat vind ik juist zo leuk.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:10

Ik denk dat in jullie geval alles gescheiden houden wel echt heel ingewikkeld is. Maar mochten jullie (of je vriend) het heel graag willen zou ik beginnen met alle inkomsten en uitgaven splitsen, jullie wonen enkele jaren samen dus je kan vast een inschatting maken. En dan dat verdelen over jullie 2 en bedenken wat jullie gezamenlijk willen. Dat kan zo ver gaan als stukken nuttige grond (paarden vs voetbalgras) verdelen en jouw inkomsten en uitgaven in de stalling verrekenen (of zelfs het gebrek aan inkomsten doordat jij de stallen doet en het huis moet poetsen zodat je vriend meer kan werken). Of je verdeelt jullie inbreng op basis van inkomstenpercentages of juist precies door midden, of juist beiden evenveel overhouden zoals je nu doet.

Kortom, zorg voor een verdeling waar jullie blij van worden, en denk na over de consequenties, zoals dat nieuwe paard dat je wil kopen. Bij ons gaat bijvoorbeeld bijna alles op één hoop maar als ik een extra paard wil dan gaat daar toch echt een goed gesprek aan vooraf waarin we kosten en mogelijkheden doornemen. En vermoedelijk op dat moment óók de mogelijkheden voor hem om iets duurs aan te schaffen of een duurdere hobby erbij te nemen - wat dan dus ineens dubbel een aanslag op het budget is. En, laatste tip, wees niet bang om een manier te testen en te veranderen als jullie er toch niet helemaal happy mee zijn. Wij zijn van alles los naar alles op één grote hoop (dus 1 rekening en 1 spaarrekening) nu naar een systeem met meerdere spaarpotjes gegaan (incl 100% vrij te besteden geld voor elk van ons). Dat bevalt nu goed maar misschien gooien we over 3 jaar wel weer alles om, wie weet :D

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Samenwonen & paard(en) aan huis: hoe kosten verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:16

Ik krijg de indruk dat hij die 100 euro per maand wat te weinig vindt, klopt dat?

StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:17

Selka schreef:
Jeetje lastig! Wij hebben ook onze eigen rekening naast een gezamenlijke maar alles gescheiden houden doen we echt niet. Zo betaald vriend gerust de DA kosten van mijn paard en doe ik dat ook voor zijn hond.

Ik vind je erg redelijk! Je kunt toch simpelweg niet bijhouden wie wat betaald heeft? Kun je niet gewoon het bedrag op de gezamenlijke verhogen en dus die friet van die rekening betalen? Heb je meteen allebei de helft betaald.

Luffwinny heeft een goed idee wbt de opbrengsten!

StalNollie, ik heb geen zin om mij schuldig te voelen als ik weer die onzin schoenen koop en hoef ook niet te betalen voor alle rondjes die vriend in de kroeg geeft. Waarom zou zoiets samen moeten? Ik kan tenminste van mijn eigen geld vriend trakteren op een weekendje weg. Dat vind ik juist zo leuk.


als je getrouwd bent kijk je daar niet meer naar om hoor wie wat betaald. en weekendje weg betalen zonder dat ml er vanaf weet kan altijd nog of andere cadeaus.

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:18

Alles op een grote hoop kan meestal prima , echter, in het geval dat één een dure hobby heeft en dat is onder andere paarden houden, dan snap ik heel goed dat je de boel beter wat duidelijker gescheiden kunt houden. Bij ons ging het wel op een bult, dat is meer dan 40 jaar geleden. Toen bracht ik veel geld binnen door handel en de laatste twintig jaar brengt mijn man het meeste binnen. Echt wel eens debatten gehad over bepaalde zaken maar verder geen echte problemen. Huis, beesten, auto's , alles komt van de grote bult. Maar heb je die grote bult niet door dure hobby's, duur huis en groot verschil in inkomen dan is overzicht het handigst.

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 19:20

Dankjewel alvast allemaal voor alle hulp, hier kan ik echt al enorm mee verder. Dikke forumknuffel voor jullie allemaal. ;) ;) Ik praat zo met hem, ben eens benieuwd wat hij hierop te zeggen heeft!

@ GDG: Voor mij is het effectief 100 euro, en hier en daar wat tientjes voor de lessen die ik geef (dressuur- en springles). Maar hij verdient bovendien ook een dikke 100 per maand aan zijn voetbalmatchen, dus hij heeft eigenlijk toch zeker 200 euro.

Maar hij verwoordt het zo: Ik ga de hele dag werken, en ik hou maar 100 euro over van 'mijn' geld. Dat wringt bij mij. En ik krijg hem gewoon niet aan zijn hoofd dat er maar weinig koppels het geluk hebben dat ze, zodra alle kosten betaald zijn, nog een hoop geld hebben om hoelababoela vrijuit rond te smijten. Zijn voetbalvrienden houden blijkbaar allemaal een hoop over zegt hij, maar ja, dat is ook maar een woord.

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:21

Wij zijn getrouwd en hebben alles op één hoop. Nu werk ik ook sinds kort en mijn salaris gaat helemaal naar de spaarrekening. Daarin hebben we verschillende spaarpotjes zitten (kan bij de Rabobank online). Er zit een potje in voor onvoorziene uitgaven, die we altijd op een bepaald bedrag willen hebben, een spaarpot voor een toekomstig huis, maar ook een spaarpotje voor mij en voor hem. Als ik iets leuks wil kopen voor mijn paard, gaat dat daar af. De normale stallingskosten gaan van onze normale betaalrekening. Mijn man heeft dus ook een spaarpotje. Hij is van de auto's (we hebben een oude VW bus), dus als hij daarvoor nieuwe stoelen of weet ik wat voor wil hebben, gaat dat daar vanaf.

Edit: stel ik verdien dus €600,-, dan gaat de helft naar de spaarrekening voor een toekomstig huis (als de onvoorziene kosten pot op ons streefbedrag is) en de andere helft verdelen we over onze spaarpotjes

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Samenwonen & paard(en) aan huis: hoe kosten verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:31

Begin met een heel uitgebreide boekhouding op papier, tot op de cent... Wedden dat hij dat snel beu is...

IVM het verhuren van de stallen zou ik idd het werk en de materiële kosten scheiden: bereken een uurloon en hou bij wie hoeveel uren stalwerk doet en dat betaal je dan gewoon uit (aan jezelf ;-))... Kale stal en materiële kosten (voer en strooisel) kunnen dan gewoon op de gemeenschappelijke rekening. Het uitbetaalde uurloon is voor jezelf en ik denk dat je dan gewoon je paard gratis hebt staan :-)...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:32

Oh, nu zie ik het pas, jij bent ook van het topic hoeveel paarden je kunt houden op jullie grond. Dan snap ik je vriend nog een stuk beter, het is namelijk nog maar de vraag of je überhaupt inkomsten uit stalling gaat verkrijgen aangezien jullie niet veel grond hebben en niet bepaald een grote paddock kaal gaan laten lopen.

Ik zou even pas op de plaats maken en dat tweede (of derde?) paard nog maar even laten zitten. Hou het voorlopig bij je huidige paarden en bekostig die gewoon zelf, dat vind ik wel logisch bij zo'n dure hobby. Het onderhoud aan land en stallen wel gezamenlijk bekostigen, maar onderhoud aan de paarden zelf bekostigen.

Zitten jullie heel erg aan jullie max met dit huis qua financiën of kunnen jullie nog flink sparen? Indien het laatste dan zou ik het vrij te besteden bedrag omhoog gooien. Je moedert hem ook best wel op financieel gebied vind ik, door hem zo strak te houden.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:43

Ik ga mee met stalnollie haar reactie. Hier is al het geld wat binnenkomt ons geld.
Wil mijn man iets voor de auto en het geld is er dan wordt dat gekocht. Wil ik een extra dekje voor de paarden dan wordt dat gekocht.
Wij houden ons totaal niet bezig met wie wat wanneer betaalt.
Afgelopen maanden was ik zelfs de enige die een inkomen had.
Ik snap echt heel dat eigen geld gebeuren niet.
Aankopen van meer dan 100 euro gaan in overleg, niet voor toestemming van de ander maar om te checken of het kan of dat er even gewacht mee moet worden wegens een rekening ofzo die nog komt.

Wil je het echt verdelen dan zou ik inderdaad zoals sommige voorstelden er een aparte rekening voor openen en daarvan alle inkomsten en uitgaven van de paarden doen.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:59

StalNollie schreef:
Ik snap nooit waarom stelletjes die samen gaan wonen alles nog apart houden.
je gaat samenwonen dus is de bedoeling dat je samen blijft en alles van jullie samen gaat worden.
is het geen optie om gewoon alles gezamenlijk te doen. scheelt een hoop heisa etc.

heb het namelijk al vaker gezien en wat een rare constructies zijn het dan (en vaak ok niet werkend)
en ene keer hij bijv friet afrekenen en andere keer jij ik vind dat altijd zo vreemd als je samenwoont.


Omdat jij dat niet doet is het opeens vreemd? En daarnaast zeg je nog ergens iets dat je er niet meer naar kinkt als je trouwt, nooit van op huwelijkse voorwaardem gehoord?

Hier ook nog onze eigen rekening en een gezamelijke. Wij ziin een stel.... ik krijg meer geld op mn rekening binnen dan zij.... en ik betaal dan ook wat meer. Mocht dit andersom gaan zijn dan zou zij hetzelfde voor mij doen (ze komt anders zelf amper rond als ik niet bepaalde kosten draag)

Afijn ts, wat mij ontbreekt in dit verhaal. Heb je dit met hem ook besproken?

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Re: Samenwonen & paard(en) aan huis: hoe kosten verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 20:10

@ GDG: Inderdaad! Het gaat dan ook vooral over de situatie als we stallen verhuren. Mocht dat niet lukken omdat we geen extra weide vinden, dan is het inderdaad zoals jij zegt. Het nieuwe paard zou mijn tweede zijn, maar het derde paard op de grond. Er is namelijk nu al een meisje dat bij ons huurt, en dat paardje verhuist mee. Ze zijn dus momenteel fijn met z'n tweeën, een aangezien we voor een serieuze renovatie staan gaat dat sowieso voor. Maar ik wil dus nu al een duidelijke regeling hebben! :) Wat onze lening betreft: We kunnen het goed aan en kunnen nog zo'n 200 euro per maand sparen ongeveer.

@Maartje1990: Ja hoor, uitgebreid. Maar we kwamen er dus niet uit. En dan begin ik aan mezelf te twijelen, of ik wel redelijk ben. ;)

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:14

Ik vind het verschrikkelijk als alles op de cent uitgerekend wordt.
Vroeger bij mij thuis ging dat al zo, zelfs met de verjaardag kadootjes van ons kinderen.
Er werd ook niet gekeken wat het kado was, alleen maar hoeveel het gekost had.

Hier gaat alles dus op 1 hoop.
We hadden besloten dat toen de kinderen kwamen , ik zou stoppen met werken omdat mijn man, hoefsmid , heel veel uren draaide en er wel iemand thuis moet zijn voor de kinderen.
Ik had dus geen inkomen meer maar dan had ik dus ook geen hobby's meer kunnen hebben, lekker dan.

Ik ken een stel waar de dame veel meer verdient als de man, ieder een eigen pot en een gezamelijke rekening voor de standaard uitgaven.
Zij kan dus regelmatig lekker op vakantie en hij kan niet mee want hij kan dat niet betalen.
Dat is namelijk de keerzijde van ieder zijn eigen potje.

scrabbel

Berichten: 950
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:19

Hier ook iemand die alles apart houd. Na een scheiding en alle ellende heb ik besloten dat de grote bult voor mij niet meer werkt.

Wij hebben de stallen dan niet aan huis, maar ik betaal hem een vast bedrag per maand. Alle kosten en inkomsten komen dan voor mijn rekening. Misschien dat dit een optie is.

Solleke_Noah

Berichten: 11086
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:33

Ik zou het toch vreemd vinden moest mijn vriend (mee) betalen aan een nieuw paard voor mij erbij. Ik ben daar heel simpel in, als je niet genoeg spaargeld hebt voor een nieuw paard, dan best geen paard erbij.. als er wat gebeurd heb je ook een spaarpot nodig.

Dat gezegd zijnde :) hier doen we alle kosten (huis & vaste lasten) fifty fifty. Ik betaal de paarden (vier stuks) volledig zelf. In de praktijk houdt mijn vriend dus veel meer over van zijn loon dan ik. Het is mijn keuze geweest paarden te willen en daar hoeft hij niet voor op te draaien. Wij hebben trouwens ook een huis gekocht met weiland voor de paarden erbij, als 'bijdrage' van hem uit kan dat wel al tellen (want huis met land erbij is toch duurder dan hetzelfde type huis zonder land)

Mijn vriend is laatst wel bijgesprongen toen mijn paard met spoed een zware operatie moest ondergaan. Alle kosten in totaal waren meer dan 5000 euro en ik ben heel erg blij dat hij wou bijspringen. Maar 'k had het hem niet kwalijk genomen als hij dat niet had gedaan (hij kwam er ook zelf mee)

Misschien niet een reactie waar je veel aan hebt... maar hier dus wel alles strikt gescheiden met de paarden. Ik zou in jouw situatie doen zoals een bokker voorstelde, onderhoud betalen van de inkomsten van de pensionpaarden, wedstrijden/lessen/dierenarts/hoefsmid etc zelf betalen. Succes!

StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Samenwonen & paard(en) aan huis: hoe kosten verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:47

ik denk dat altijd maar hoe gaan mensen dit doen als ze kinderen hebben /krijgen. de ene week papa de luiers andere week mama?

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:52

Ik snap de beredenatie van die gescheiden rekening echt niet. Vanaf de dag dat we gingen samenwonen hebben wij één rekening. Daar komt alles op binnen en gaat alles vanaf. Ik 'beheer' de rekening, dat wil zeggen dat ik ervoor zorg dat alle rekeningnummer betaald zijn aan het einde van de maand.

Als hij iets wilt bestellen of kopen vraagt hij ook altijd heel braaf "mag dat? Kan dat?" Terwijl dat helemaal niet hoeft, het is ook zijn geld!

Wat dus ook betekent dat hij meebetaalt aan mijn drie paarden. Ook als een dierenarts of iets dergelijks moet komen.

Zeker als ik dat lees over die friet betalen, dan gaan mijn tenen krom staan. :x Dat is toch alleen maar stressvol?

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:54

Ook wij gaan over twee maanden verhuizen naar een huis met stallen en dus komen de paarden bij huis. Wij betalen (net als nu) gewoon alles samen. Ik heb paarden, mijn vriend weer andere hobby's die ook geld kosten.

Solleke_Noah

Berichten: 11086
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:55

StalNollie schreef:
ik denk dat altijd maar hoe gaan mensen dit doen als ze kinderen hebben /krijgen. de ene week papa de luiers andere week mama?


Wij gaan voor de optie "nooit kinderen" :+

Ik zou me er zelf ook gewoon niet goed bij voelen als ik een paard zou kopen van de gemeenschappelijke rekening. Wil toch onafhankelijk zijn ofzo. Zie niet in waarom mijn vriend moet opdraaien voor mijn dure hobby die ik al had voor wij een koppel werden?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:01

StalNollie schreef:
ik denk dat altijd maar hoe gaan mensen dit doen als ze kinderen hebben /krijgen. de ene week papa de luiers andere week mama?

Nouja, kinderen zijn gezamenlijk dus dat zijn gezamenlijke kosten. Paarden houden is de hobby van de één en als de ander een véél minder dure hobby heeft dan vind ik het niet zo gek dat je die kosten apart draagt (als je op HV getrouwd bent).

Kijk, ben je GVG getrouwd dan ligt dat gewoon anders, dan is alles van beide. Maar bij HV is dat niet zo. Natuurlijk kun je dan alsnog in de praktijk alles delen als je daarvoor kiestn, maar het is ook helemaal niet vreemd om een gezamenlijk en een persoonlijk deel te hebben in zo'n geval.

In geval van TS vind ik het niet vreemd dat vriend niet zoveel zin heeft om (nog meer dan de duurdere aanschaf van huis en grond) mee te betalen aan haar dure hobby. Mochten er later inkomsten uit verhuur komen dan is het logisch als een deel van de opbrengst/winst naar TS gaat ivm arbeid, maar blijft dat ik het toch wel logisch vind dat zij zelf voor haar paard betaalt. Voer, hoefsmid, dierenarts, wedstrijden etc.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Samenwonen & paard(en) aan huis: hoe kosten verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:21

Wij betalen ook alles samen van één rekening.Alleen mijn paarden niet die betaal ik zelf.Het is toch wel een heel dure hobby.Voor zadels en zo leg ik geld apart.
Als ik geen paarden had dan hadden we ook nooit een huis met veel grond gekocht.
Wel moet ik zeggen dat een dure dierenarts rekening dan wel van de gezamelijke rekening word betaald.

Maar ik denk ook dat iedereen moet uitzoeken wat voor hem werkt.Ik vind jou verhaal ook best wel een heel"ik wil "verhaal.Geld van verhuur zou ik bij de hypotheek doen.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:17

Sierro schreef:
Lily_Fee, dat is exact het plan. Hij komt zo thuis, en dan krijgt hij dit topic voor zijn neus. :D

We hebben pas een nieuwe trailer gekocht, en deze werd wel van ons geld betaald. MAAR deze is dan ook van ons allebei.

Maar inderdaad, 'leuke spulletjes', dus uitgaven die niet moeten, vallen voor mij ook onder eigen uitgaven. Ik beschouw mijn paard nu ook een beetje als ons paard, maar ja dat is dan vooral emotioneel. Het is echter wel de bedoeling dat we zijn voetbalkosten OOK van ONZE rekening zullen gaan betalen... Als hij na de training/match blijft hangen en nog wat drinkt, betaalt hij het zelf. Nieuwe voetbalschoenen? Onze rekening.

Dan nog een vraag: Hoe zit het met grote aankopen voor jezelf? Ik wil eind dit jaar op zoek naar een tweede paard. Aangezien we samen een mooie spaarpot hebben, maar ikzelf eigenlijk geen spaargeld heb owv onze regeling (elk 100 euro 'zakgeld' over per maand), zal ik 30j moeten sparen eer ik zelf een nieuw paard kan kopen. Is het dan eerlijk om het paard van ons geld te kopen, en ons beiden als eigenaar laat noteren. Als hij bijvoorbeeld een biljarttafel wil, vind ik dan ook dat dit van ons geld moet kunnen komen. Wat denken jullie?


Lastige vraag. Mijn vriend en ik hebben dan geen eigen stallen. Maar van begin af aan afgesproken dat ik mijn eigen paard koop en alle kosten voor mij zijn. Het is dan ook mijn paard.

Als hij het geen probleem vindt om van jullie geld een eigen paard te kopen wat dan dus ook deels van hem is dan is dat prima toch?

Sierro

Berichten: 97
Geregistreerd: 24-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 22:20

Beatje: Wat bedoel je met een 'ik wil'-verhaal? :) Het klopt inderdaad dat het voor iedereen anders is... Daarom dat ik ook diverse meningen en verhalen wilde, in de hoop dat er oplossingen aan bod komen waar wij nog niet aan gedacht hebben. En dat is inderdaad zo, dus daar ben ik erg blij mee.

We zijn er ondertussen overigens uit:
- lidgeld voetbalclub (hij) en rijvereniging (ik) van gemeenschappelijke rekening
- Dierenarts, hoefsmid, ontworming,... dus 'noodzakelijke' verzorging ook van gemeenschappelijke
- Zijn voetbalschoenen en nodig materiaal voor zijn hobby ook gemeenschappelijk
- Wedstrijden betalen we elk zelf
- Niet noodzakelijke spullen ook zelf
- Grote dierenartsrekeningen/noodsituaties zijn een uitzondering en bekijken we gewoon hoe het op te lossen valt

En voor de rest heb ik hem toch aan zijn hoofd kunnen brengen dat we elkaar ook gewoon wat moeten gunnen. We werken allebei erg hard, zowel thuis als op ons werk, en dan moet het ook kunnen dat we een bepaalde gunfactor hebben naar elkaar toe. Dus als ik straks een nieuw zadel nodig heb, maar zelf niet genoeg heb kunnen sparen, dan kan het wel zeker worden opgevangen door het gemeenschappelijke budget. En omgekeerd ook. En ... de tijd zal zeker uitwijzen wat het beste werkt. :)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Samenwonen & paard(en) aan huis: hoe kosten verdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:16

Je wil alsmaar dat hij denkt zoals jij denkt omdat het in jouw ogen de juiste visie is.Hij moet veranderen.Je bent niet van plan in te zien dat hij ook wel eens gelijk kan hebben.

Maar fijn dat julie er uit zijn.Een relatie werkt het beste met regels die julie samen goed vinden en niet wat anderen er van vinden.