Wildcamera maar geen beeld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Wildcamera maar geen beeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 22:29

Hoi
Ik had een tweetal weken een wildcamera bij kennissen op de wei geplaatst ivm vermoedens dat er mensen de wei betreden.
Echter toen ik het geheugenkaartje eruit haalde en thuis op computer wou bekijken stonden er geen bestanden in.

Camera heeft een bereik van 20m maar hangt op 10m van de poort dus moet sowieso beweging gedetecteerd hebben (van.ons toch sowieso).

Ik heb hem wel in een.boom hangen en weet niet of het dan te hoog hangt voor beweging aan de poort vast te stellen?

palousa_boy

Re: Wildcamera maar geen beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:46

Is er misschien iets in de instellingen niet goed? Of het kaartje niet goed?

Op zich zou 20 meter genoeg moeten zijn voor een hek dat op 10 meter hangt, of dat dan naar beneden, of naar boven is.

Zitten er geen takken of bladeren voor het "oog" waarmee hij de beweging mee zou moeten waarnemen?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 00:04

Vraag Gohya op bokt, zij had ook problemen met wild camera, maar nu weet ze wel goed hoe het werkt

robert45Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 00:25

Staat hij wel goed aan? En hoe hoog heb je hem hangen? Als je hem getest hebt neem ik aan dat je ook beeld hebt?

Ik heb hier een in de tuin staan voor de steenmarter en deze staat op een tuinstoel iets schuin naar beneden gericht. Zit infraroodlicht op en als je zelf je hand ervoor beweegt zie je de leds wat oplichten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:00

Dan heb je de instellingen niet goed staan,en waarschijnlijk de opname tijd niet goed.
Bij mij stond er ook steeds niks op het kaartje,ik had de opnametijd verkeerd ingesteld,die stond op 1 seconde opname ingesteld.
Is je beeld op de p.c. wit of zwart? als het wit is dan is het overbelicht,bij zwart staan je instellingen verkeerd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 09:21

Dank je vandaag de camera maar even van de boom afhalen en eens bekijken.
Bij de test had ik wel beeld op het schermpje aan de binnenkant.
Maar ik hoorde hem wel geregeld filmen. Alleen de map op computer is leeg ??

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:28

Toen ik hem aan zette zag ik ook beeld op het schermpje,maar ik had steeds geen beeld op het kaartje.
Het kan natuurlijk van alles zijn,maar er zit vast iets niet goed bij de instellingen.