Ik heb mijn pony bijna een jaar (8 mei). Toen ik mijn pony kreeg mocht ze staan waar ik al jarenlang de pony's verzorgde, hele fijne mensen die voerden en hooi gaven, ik hoefde alleen de wei te doen. Toen het kouder begon te worden vonden ze dat ze het niks vonden dat ze buiten stond (er zou misschien voor haar een stal bij gemaakt worden maar toch niet), precies toen ik haar 6 maanden had verhuisde we naar een pensionstal.
Dit was all-inclusive, binnenbak, buitenbak, gewoon een stal etc. Nadeel komt maar 3 uur buiten (paddock & stapmolen). Het voordeel was ik kon rijden en gaan wanneer ik wou omdat je altijd droog zat
dit was voor mij heel fijn aangezien ik wedstrijdruiter ben en elk weekend op wedstrijd ga en paar keer per week les heb. Nu omdat het zomer begint te worden zou ik haar eigenlijk naar een stal willen waar ze veel meer naar buiten kan en gewoon ook op de weide. Nu heb ik een stal gevonden waar ook alles word gedaan, met weide en stapmolen etc. , maar alleen een buitenbak is (wel met all-weather bodem). Ik heb al gekeken naar een binnenbak in de buurt maar dat is €10,- per keer dus dat word behoorlijk prijzig. Ze wende snel aan een andere stal, alleen mij gaat het er alleen om dat ze veel naar buiten kan. Zou ik naar deze stal gaan. Ergens is het voor haar natuurlijk ook weer raar om weer weg te gaan, maar ik wil daar dan gewoon blijven staan.
Op deze stal is het ook dat er alleen maar volwassenen zijn en ik ben 16. Op die stal organiseren ze veel activiteiten zijn ook veel meer pony's en ook meer van mijn leeftijd.
Ik hoor graag wat jullie er van denken..
Alvast bedankt