Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jetta schreef:Zou je wat aan de oorzaak doen? Als je pony natte mest heeft, moet er waarschijnlijk
iets aan het voerbeleid veranderen.
tamary schreef:Advies 1 : vlecht de staart in. Daar zit nl het grootste deel van de viezigheid in. Als die schoon blijft smeert die ook niks over de benen de hele dag door. Hier nu ook weer die ellende, vlecht zorgt dat staart ver genoeg opgetild wordt en (bijna) alle viezigheid op de grond beland.
Zo'n spuit ding/douche heb ik ook wel naar gekeken, maar normaal gesproken te weinig nodig om interessant te zijn. En als ik hem wel nodig heb zou ik er dan weer voor naar huis moeten rijden, want daar laten staan = accu leeg als ding nodig is. Er is er ook 1 die zonder accu, etc. werkt via een soort ballon die je met water vult en omdat die opgerekt is wil krimpen en dus water er uit duwt. Rinsekit heet het, wat meer info : https://www.landbouwwinkel.nl/webshop/m ... ouche.html
Redford schreef:Hier ervaring met beide. Ik heb eerst de easywasher gehad, maar toen deze kapot ging en niet meer te maken was heb ik gekozen voor de aqua2go. Deze is lichter door de losse en kleinere accu. Ook is deze makkelijker te laten, doordat je de accu los kunt maken ( is een soort zaklamp)
In het gebruik bij het wassen zijn ze praktisch gelijk. Ik vind het ideaal om in te winterperiode onze pony te kunnen wassen voor cc, op stal hebben we geen warm water bij de was plaats. Wel moet ik het was apparaat nog een keer vullen als ik de pony helemaal was, er past niet genoeg water in voor 2 keer afspoelen.
De straal is zeker niet te hard voor de pony, meer vergelijkbaar met een douchekop op de zachte stand, maar ook kun je de staart er prima mee uitspoelen. Kortom ik vind het een ideale uitvinding en zou niet meer zonder kunnen.. Ook voor jezelf zoveel fijner, wassen met warm water
ikkeniet schreef:Ik wist niet dat deze dingen bstonden.
Het zou voor mij ideaal zijn om mijn bonte in de winter iets schoner te houden.
Twijfel alleen tussen de aqua2go en de aqua2go pro.
De laatste kan ongeveer 30minuten water geven.
Redford schreef:ikkeniet schreef:Ik wist niet dat deze dingen bstonden.
Het zou voor mij ideaal zijn om mijn bonte in de winter iets schoner te houden.
Twijfel alleen tussen de aqua2go en de aqua2go pro.
De laatste kan ongeveer 30minuten water geven.
Wij hebben de pro, deze is door de losse batterij makkelijker in gebruik en lichter dan de andere versie. Ik zou je de pro dus aanraden