Easy washer & aqua2go ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Easy washer & aqua2go ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 21:28

Doordat mijn pony chronisch last heeft van te veel mestwater is het wassen van staart, achterbenen en billen een wekelijks ding voor ons. En we zijn beide het koude water verschrikkelijk beu ondertussen.

Na wat gegoogled te hebben kwam ik de easy washer en aqua2go tegen. Nu ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Is de straal krachtig genoeg om shampoo goed uit te spoelen? En toch zacht genoeg zodat het niet onprettig is voor de pony? Pony heeft namelijk niet alleen een hekel aan koud water maar ook aan een harde straal water. Van de twee filmpjes op youtube werd ik niet heel veel wijzer, vond de straal daar vooral erg hard en onprettig lijken.

Zijn ze verder een beetje degelijk en handig in gebruik? En waarom heb je voor het ene merk gekozen en niet het ander? Tot nu toe valt vooral het prijsverschil op.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want het zou zonde zijn om zo veel geld uit te geven als het vervolgens tegen valt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Easy washer & aqua2go ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:32

Ik verplaats dit topic naar Verzorging, stalling en weide.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:44

Zou je wat aan de oorzaak doen? Als je pony natte mest heeft, moet er waarschijnlijk
iets aan het voerbeleid veranderen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:49

Advies 1 : vlecht de staart in. Daar zit nl het grootste deel van de viezigheid in. Als die schoon blijft smeert die ook niks over de benen de hele dag door. Hier nu ook weer die ellende, vlecht zorgt dat staart ver genoeg opgetild wordt en (bijna) alle viezigheid op de grond beland.

Zo'n spuit ding/douche heb ik ook wel naar gekeken, maar normaal gesproken te weinig nodig om interessant te zijn. En als ik hem wel nodig heb zou ik er dan weer voor naar huis moeten rijden, want daar laten staan = accu leeg als ding nodig is. Er is er ook 1 die zonder accu, etc. werkt via een soort ballon die je met water vult en omdat die opgerekt is wil krimpen en dus water er uit duwt. Rinsekit heet het, wat meer info : https://www.landbouwwinkel.nl/webshop/m ... ouche.html

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:09

Hier ervaring met beide. Ik heb eerst de easywasher gehad, maar toen deze kapot ging en niet meer te maken was heb ik gekozen voor de aqua2go. Deze is lichter door de losse en kleinere accu. Ook is deze makkelijker te laten, doordat je de accu los kunt maken ( is een soort zaklamp)
In het gebruik bij het wassen zijn ze praktisch gelijk. Ik vind het ideaal om in te winterperiode onze pony te kunnen wassen voor cc, op stal hebben we geen warm water bij de was plaats. Wel moet ik het was apparaat nog een keer vullen als ik de pony helemaal was, er past niet genoeg water in voor 2 keer afspoelen.
De straal is zeker niet te hard voor de pony, meer vergelijkbaar met een douchekop op de zachte stand, maar ook kun je de staart er prima mee uitspoelen. Kortom ik vind het een ideale uitvinding en zou niet meer zonder kunnen.. Ook voor jezelf zoveel fijner, wassen met warm water ;)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 23:18

Jetta schreef:
Zou je wat aan de oorzaak doen? Als je pony natte mest heeft, moet er waarschijnlijk
iets aan het voerbeleid veranderen.

We zijn erg druk bezig met een behandeling te vinden die aan slaat. Onze huidige dierenarts wil nog iets proberen en als dat niet baat worden we doorgestuurd naar Utrecht.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 23:42

tamary schreef:
Advies 1 : vlecht de staart in. Daar zit nl het grootste deel van de viezigheid in. Als die schoon blijft smeert die ook niks over de benen de hele dag door. Hier nu ook weer die ellende, vlecht zorgt dat staart ver genoeg opgetild wordt en (bijna) alle viezigheid op de grond beland.

Zo'n spuit ding/douche heb ik ook wel naar gekeken, maar normaal gesproken te weinig nodig om interessant te zijn. En als ik hem wel nodig heb zou ik er dan weer voor naar huis moeten rijden, want daar laten staan = accu leeg als ding nodig is. Er is er ook 1 die zonder accu, etc. werkt via een soort ballon die je met water vult en omdat die opgerekt is wil krimpen en dus water er uit duwt. Rinsekit heet het, wat meer info : https://www.landbouwwinkel.nl/webshop/m ... ouche.html

Staart vlechten heb ik geprobeerd maar dit werd helaas een erg grote smeerzooi.

De rinsekit is een erg cool ding maar ik ben bang dat deze niet voldoende kracht gaat hebben om shampoo uit een vrij dikke wintervacht te krijgen.

Maar wel heel erg bedankt voor je suggesties! :)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 23:52

Redford schreef:
Hier ervaring met beide. Ik heb eerst de easywasher gehad, maar toen deze kapot ging en niet meer te maken was heb ik gekozen voor de aqua2go. Deze is lichter door de losse en kleinere accu. Ook is deze makkelijker te laten, doordat je de accu los kunt maken ( is een soort zaklamp)
In het gebruik bij het wassen zijn ze praktisch gelijk. Ik vind het ideaal om in te winterperiode onze pony te kunnen wassen voor cc, op stal hebben we geen warm water bij de was plaats. Wel moet ik het was apparaat nog een keer vullen als ik de pony helemaal was, er past niet genoeg water in voor 2 keer afspoelen.
De straal is zeker niet te hard voor de pony, meer vergelijkbaar met een douchekop op de zachte stand, maar ook kun je de staart er prima mee uitspoelen. Kortom ik vind het een ideale uitvinding en zou niet meer zonder kunnen.. Ook voor jezelf zoveel fijner, wassen met warm water ;)

*\o/* Dit is precies de reactie waar ik zo op hoopte. Wat fijn dat je zulke goede ervaringen hebt met beide apparaten!

Ik ga er in ieder geval 1 bestellen. Bedankt voor je review!

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 07:37

Ik wist niet dat deze dingen bstonden.
Het zou voor mij ideaal zijn om mijn bonte in de winter iets schoner te houden.
Twijfel alleen tussen de aqua2go en de aqua2go pro.
De laatste kan ongeveer 30minuten water geven.

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:14

ikkeniet schreef:

Wij hebben de pro, deze is door de losse batterij makkelijker in gebruik en lichter dan de andere versie. Ik zou je de pro dus aanraden

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 20:42

Redford schreef:
ikkeniet schreef:

Wij hebben de pro, deze is door de losse batterij makkelijker in gebruik en lichter dan de andere versie. Ik zou je de pro dus aanraden

Ik ga inderdaad ook de pro bestellen. Buiten dat deze 30 minuten mee gaat ipv 15 is de losse accu wel een hele grote plus. Kan ik hem mooi thuis opladen.

Overigens bestaat easy washer niet meer dit is nu de aqua2go geworden.