Daar ligt precies een hele mooie paardenaccommodatie ...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_Belle

Daar ligt precies een hele mooie paardenaccommodatie ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 16:03

hallo bokkers,

denken jullie even mee hoe ik iemand kan “overtuigen” om zijn piste te mogen gebruiken :-D

Even een uitlegde:

Ik heb mijn paarden op verschillende weides, nu heb ik een nieuwe weide sinds een jaar in mijn straat (lange straat helemaal op t einde in een “boerenslag”).
Gisteren ging ik de paarden daar zetten en toen ik de omheining rondging om te inspecteren zag ik door de bomen 15m verderop in de slag een accommodatie dat op die van paarden leek. Het was een mooie houten omheining die er duur uitzag en van ver zag ik blekere grond wat wel eens op een piste kon lijken. Aangezien mijn paarden daar enkel staan in de zomer heb ik het nooit kunnen zien omdat de bomen dan al teveel bladeren hebben, maar gisteren had ik er dus een mooi zicht op omdat de wilgen nog niet in blad staan.
Ik ben er naar gaan kijken op het veld dat ernaast ligt, het is dus weldegelijk een mooie iets kleinere geopad piste met mooie houten omheining en aan de ondergrond te zien heeft daar de ganse winter geen enkel paard op gelopen, alles ligt perfect plat zonder één hoefafdruk. Er staat wel een hondekennel erop, precies om er even vanaf te zijn. Naast deze piste is een kleinere weide (van gegokt 2000 a 2500 m2) ook weer met mooie houten omheining, mooie poorten eraan, … en ook aan het gras te zien heeft die al een ganse winter geen paarden erop gehad. Natuurlijk gingen de radartjes in mijn hoofd op volle toeren: van wie is dit, waarom staat het leeg en dan kwam heel snel de gedachte … kan ik dit huren? Het zou me heel goed uitkomen omdat ik dan niet steeds een halve kilometer moet lopen om terug thuis in mijn eigen piste te kunnen rijden (die niet eens zo mooi is of zo’n goede ondergrond heeft).
Ik zag achter de piste en weide ook stallen die vol zaten met materiaal en een magazijn, dus heb ik via google maps kunnen zien hoe de eigendom loopt, het is een huis in een andere straat waarvan het einde van het domein dus uitkomt in mijn slag.
Ik heb natuurlijk die meneer zijn telefoonnummer opgezocht en gebeld, op de klop in mijn keel uitgelegd wie ik was en wat ik daar deed en natuurlijk gevraagd of er iemand de piste en weide gebruikte.
Wat me goed is bijgebleven uit het gesprek is dat hij gromde dat hij nog niet wist wat hij ermee ging doen. Hij vroeg me wat ik ermee wou doen, dus ik zei periodiek de paarden erop laten en als het afgegeten is ze er weer af halen.
Toen zei hij vrij nors dat hij erover ging nadenken en dat was zo’n beetje het einde van het gesprek. Ik heb een half uurtje later nog een beleefd sms’je gestuurd met mijn info en dat ik geïnteresseerd was voor lange of korte periode. Maar niets meer teruggehoord. Nu gaat de hele gedachte niet meer uit mijn hoofd.
Via via al vernomen dat zijn vrouw bij hem weg is en dat het haar paarden waren (die ze uiteraard heeft meegenomen) maar dat is dus alles wat ik weet.

Wat ik wel weet is dat de weide naast de piste te klein is om daar permanent een paard op te houden en de stallen zitten vol dus die kunnen ook niet gebruikt worden. Mijn paarden lopen 24/24 in de wei dus stallen heb ik niet nodig :-D
Maar die piste … die gaat niet uit mijn hoofd …

Maar nu … hoe lang moet ik wachten eer ik nog eens bel of bel ik beter niet en stuur ik een sms?
Wat zouden jullie doen en hoe?
Stel dat hij wil verhuren, wat is zoiets waard? Ik ga het zeker niet wekelijks gebruiken maar enkel als mijn paarden in de boerenslag staan.
En dan waar ik het meeste met zit: ik heb heel veel van mijn voordelen vergeten zeggen: we hebben alles in eigen beheer dus ook tractor+sleep om weides en piste met te onderhouden. Stroomklok, bedrading .. Hij zou eigenlijk niets moeten voorzien enkel misschien water, maar in nood kan ik naar mijn weide die daar dan weer 15m van ligt :-)

Helpen jullie meedenken hoe ik deze mini-droom kan laten uitkomen?

Selka

Re: Daar ligt precies een hele mooie paardenaccommodatie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:07

Ik zou als ik jou was een keertje langsgaan. Met een aardige glimlach face to face bereik je toch vaak meer dan met een telefoontje of een sms.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:21

Geef die man even een week bedenktijd. :) Ik denk, als je vandaag weer belt of langs gaat hij je wel eens lastig zou kunnen vinden. En dat werkt dan niet in je voordeel. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:25

Eerlijk? Hij reageerde als ik jou begrijp niet positief. Als hij zelf geen contact meer opneemt zou ik het laten rusten. Als hij echt enthousiast was en er voor open had gestaan had hij echt wel anders gereageerd.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:34

Ik zou het twee weken laten en dan even langs gaan. Face to face kan je ook beter peilen hoe hij erin staat.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:39

Ik zou ook langs gaan binnen een weekje ofzo. Lijkt mij dat vooral de piste voor jou interessant is om te gebruiken? Ik zou ook eerder daarop focussen dan en kijken of je deze niet mag gebruiken op voorwaarde dat je alles natuurlijk netjes houdt (mest eruit halen, regelmatig slepen, ...)? Naar mijn ervaring blijft een piste dan ook mooier als ze in gebruik is en onderhouden wordt dan wanneer ze zo blijft liggen (vaak begint er dan toch gras in te groeien en dergelijke). Misschien kan je gewoon iets overeen komen dat jij ze mag gebruiken in ruil voor onderhoud?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:42

Het kan natuurlijk wat zijn overvallen zo ineens en sommige mensen komen dan wat nors over. Ik ken ook zo iemand, die kon ook nogal nors overkomen maar draaide daarna weer wat bij. Ik zou er een paar dagen of weekje overheen laten gaan en dan nogmaals langsgaan :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:52

SusanH schreef:
Eerlijk? Hij reageerde als ik jou begrijp niet positief. Als hij zelf geen contact meer opneemt zou ik het laten rusten. Als hij echt enthousiast was en er voor open had gestaan had hij echt wel anders gereageerd.

Dit.. Vooral als zijn vrouw net weg is, is dit misschien niet het ding waar hij nu over denkt

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 16:55

bedankt voor de goede tips!

Een paar verduidelijkingen: ik zou hem niet direct nors noemen aan de telefoon maar ook zeker niet enthousiast. Eerder wat gehaast alsof hij met iets bezig was.

Ik ga het een weekje aankijken (of misschien 2) en dan eens aan de deur gaan en vriendelijk vragen. Mijn paarden staan daar toch en ik kijk ook steeds of ik niemand zie lopen.
Ik ben vooral ook bang om hem niet te stalken tot hij het vervelend vindt.
Maar t is inderdaad een goede raad dat het beter is voor zijn piste! bedankt Izzy19! Hopelijk lukt het zonder huurgeld maar enkel met onderhoud.

Nu is de vraag: hoe diep moet mijn decolleté zijn :-D
ik denk niet dat ik het beste mijn versleten paardenkleren aandoe ;-)

en wat zouden jullie betalen voor een mooie piste + kleine weide.

de stalling 1 straat verder kost 115 euro per maand, “doe het zelf”-stal met beurtrol, ex hooi stro … ook met zelfde geopad piste.
(We zitten hier tussen de boeren dus weides genoeg. Maar mooie piste’s … daar droom ik nog steeds van.)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:56

Ik zou ook even wachten, gelijk binnen 1 of 2 weken daar langs gaan kan als drammerig gezien worden en bij iemand die het al niet zo zag zitten kan je dan gelijk je goodwill verspild hebben.

Zou wel vooraf bedenken wat je zou willen betalen aan huur wanneer je er langs gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 16:57

Als hij gehaast klonk kan langsgaan nog wel werken. Heb je het iig geprobeerd :j ik zou gewoon normaal gekleed gaan. Qua kosten, geen idee. Wij betalen volpension, zou niet weten wat een normale prijs is voor bak en weide huur.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 17:00

Gianti schreef:
SusanH schreef:

Dit.. Vooral als zijn vrouw net weg is, is dit misschien niet het ding waar hij nu over denkt

zijn vrouw zou ondertussen een jaar weg zijn (gehoord van een collega dus of dat zo betrouwbare info is …) en ze hebben 2 jonge kinderen.
Ik snap ook wel dat dit misschien even te confronterend is, dus ik ga hem (nog) niet stalken ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:06

Je wil een paardenpiste huren en vraagt je af hoe diep je decolleté moet zijn?

Is dit een grapje?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:12

Anoniem schreef:
Je wil een paardenpiste huren en vraagt je af hoe diep je decolleté moet zijn?

Is dit een grapje?

Dat vroeg ik me ook af
Al was t met een glimlach erachter !
Wilde je in natura de huur onderhouden soms ;-),

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:15

Als de piste mooi vlak ligt, reken dan maar dat hij ze netjes onderhoud. Anders staat er na een jaar gegarandeerd gras op.

En dan nog... je eigen piste ligt verdorie 500m verderop! Sorry hoor, maar ben je dan echt zo gemakzuchtig (of beter gezegd: lui) dat je die korte afstand niet eens wil afleggen om te rijden? Enig idee wat al die investeringen die man hebben gekost? Ik zou ook niet happig zijn om daar zomaar de eerste beste onbekende beller op toe te laten. Waarschijnlijk moet je dan langs zijn huis om er te geraken... Zo niet blij worden van altijd onverwacht ineens iemand die mijn domein op loopt hoor.

Ik heb op 200m van mijn weide ook iemand met prachtig weiland, alles in hout omheind, mooie piste etc. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daarnaar te gaan vragen. Met de trailer sta ik op 20min op het gratis oefenterrein van onze club. Ik rij daar wel naartoe ipv iemand lastig te gaan vallen.

FFDP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:21

Je hebt een eigen piste, waarom heb je die andere piste dan nog nodig?
(gewoon nieuwsgierig)
edit: typfoutje

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:25

Varekaj schreef:
Als de piste mooi vlak ligt, reken dan maar dat hij ze netjes onderhoud. Anders staat er na een jaar gegarandeerd gras op.

En dan nog... je eigen piste ligt verdorie 500m verderop! Sorry hoor, maar ben je dan echt zo gemakzuchtig (of beter gezegd: lui) dat je die korte afstand niet eens wil afleggen om te rijden? Enig idee wat al die investeringen die man hebben gekost? Ik zou ook niet happig zijn om daar zomaar de eerste beste onbekende beller op toe te laten. Waarschijnlijk moet je dan langs zijn huis om er te geraken... Zo niet blij worden van altijd onverwacht ineens iemand die mijn domein op loopt hoor.

Ik heb op 200m van mijn weide ook iemand met prachtig weiland, alles in hout omheind, mooie piste etc. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daarnaar te gaan vragen. Met de trailer sta ik op 20min op het gratis oefenterrein van onze club. Ik rij daar wel naartoe ipv iemand lastig te gaan vallen.

Vind ik een beetje overdreven reactie, ik mocht ook gratis gebruik maken van de bak van de buren (drie buren zelfs die een bak hadden, twee mochten gebruikt worden 1 nooit gevraagd - luxe probleem :D Al mocht het van die derde ook sowieso als ik het gevraagd had)

Maar hoezo zou dat raar zijn om te vragen? Wij lieten dan de 'buurvrouw' (paard stond hier maar woonde in een naastgelegen dorp) bij ons achter een keer haar paard wassen (had een container als stal) in return en bij de andere buurman reed ik een pony bij. Voor wat hoort wat, dat vind ik zeker wel, maar waarom zou je geen gebruik mogen maken van een bak .. Ik snap echt niet wat daar raar aan is. We hebben niet eens zo'n vredelievende buurt. Ja wanneer je gaat rijden wanneer de ander rijd is het misschien een ander verhaal maar op 24 uur op een dag lijkt me dat sterk.

En het oefenterrein van de club lag op 5 min stappen, maar dat was gras.

Had ik het dan zo goed? Sorry ik vind het gewoon echt geen rare vraag en zeker niet als je 20 min moet rijden voor een bak. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:29

Ons clubterrein is zand met geopad voor dressuurpiste en springpiste. "cross" terrein (groot woord) is gras en er zijn maar 5 hindernissen.

Als je zelf geen bak hebt begrijp ik de vraag wel. Ik vind het alleen persoonlijk wel idioot als je zelf een bak aan huis hebt die amper 500m verder ligt. Dat is 5 minuten te voet. Hooguit.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 17:37

Varekaj schreef:

Ja de piste ligt mooi vlak, er groeit nog niets op in grote hoeveelheid maar ze ligt wel vol met gevallen takjes van de bomen errond. Je kan zien dat er al maanden niets meer op gedaan is.

Mijn eigen (gewone gefreesde) piste ligt inderdaad verderop (ik heb het via google even uitgezocht, t is exact 1 km)
en ik heb geen excus, het is inderdaad uit luiheid. Maar ik zou uiteraard betalen voor mijn luiheid of toch zeker alles onderhouden, dus zo lui is dat toch niet?

Die investering zal inderdaad veel gekost hebben, maar nu zijn vrouw er niet is heeft hij er 0 komma 0 aan dus dan is het toch voor iedereen een win/win situatie?

Ik hoef niet voorbij zijn huis, de accommodatie ligt op het einde van zijn domein en dat komt uit op die slag 15 m van mijn wei vandaan, dus hij zou het zelfs niet zien dat ik er ben. Er zitten eerst nog magazijnen tussen en dan zijn stockage van materialen, dan pas de wei en piste.

ow ja, ik heb geen trailer, dus als ik me verplaats met mijn paard is dat te voet.
Maar ik snap je reactie Varekaj, ikzelf zou ook niet happig zijn maar ik gebruik mijn eigen accommodatie. Die waarvan ik van spreek kan je echt zien dat daar niets met gedaan wordt.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 17:37

ps dat van de decolleté was inderdaad een grapje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 17:48

Nu, als jij die gaat gebruiken en zoals je zegt "hij zou het zelfs niet zien dat ik er ben", hoe kan hij dan weten hoe vaak je er bent? Stel dat je afspreekt om voor €10/keer te mogen gebruiken, hoe gaat hij weten of je correct betaald en niet stiekem de helft te weinig? Stel dat je valt, je breekt iets of er gaat iets stuk van de omheining, wie is er dan verantwoordelijk? Wat als hij met vakantie is?
Hoe vaker jij die piste gebruikt, hoe meer werk hij er aan zal hebben om ze te onderhouden: slepen, vlak leggen, spuiten tegen droogte etc. Nu zal dat hooguit af en toe eens rondje rijden zijn tegen het onkruid.
En wat ga je dan met de mest eventueel doen? Dan zit hij met een mesthoop van een ander.
Om nog maar te zwijgen, als een ander het ziet dat ze dan misschien allemaal aan zijn deur staan.

En knotwilgen rond een piste zijn geen zegen in de zomer wat vliegen betreft :') Ik heb altijd op mijn weide gereden, staan ook wilgen rond. Man man man... ellende! Ben dus ook blij dat ik nu het terrein van de club kan gebruiken, maar dat is inbegrepen in ons lidgeld.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-17 18:01

Varekaj schreef:
Nu, als jij die gaat gebruiken en zoals je zegt "hij zou het zelfs niet zien dat ik er ben", hoe kan hij dan weten hoe vaak je er bent? Stel dat je afspreekt om voor €10/keer te mogen gebruiken, hoe gaat hij weten of je correct betaald en niet stiekem de helft te weinig? Stel dat je valt, je breekt iets of er gaat iets stuk van de omheining, wie is er dan verantwoordelijk? Wat als hij met vakantie is?
Hoe vaker jij die piste gebruikt, hoe meer werk hij er aan zal hebben om ze te onderhouden: slepen, vlak leggen, spuiten tegen droogte etc. Nu zal dat hooguit af en toe eens rondje rijden zijn tegen het onkruid.
En wat ga je dan met de mest eventueel doen? Dan zit hij met een mesthoop van een ander.
Om nog maar te zwijgen, als een ander het ziet dat ze dan misschien allemaal aan zijn deur staan.

En knotwilgen rond een piste zijn geen zegen in de zomer wat vliegen betreft :') Ik heb altijd op mijn weide gereden, staan ook wilgen rond. Man man man... ellende! Ben dus ook blij dat ik nu het terrein van de club kan gebruiken, maar dat is inbegrepen in ons lidgeld.

goede opmerkingen Varekaj! ik probeer feedback te geven:

Ik hoop geen 10 euro per keer of zelfs überhaupt per keer te betalen maar eerder een vast bedrag per maand of jaar. Voor 10 euro kan ik de piste huren van de stal verderop met nog veel meer accommodatie, maar dat is nog verder stappen maar daar zijn wel vriendinnen dus dan pas ik liever.

Als ik nu rij kan ik ook vallen, dat is het risico van paardrijden, en daar ben ik voor verzekerd :-)
Ik ben altijd alleen als ik rij, thuis ook. Niemand van de familie of in mijn directe omgeving die iets met paarden heeft. Gelukkig zijn ze wel te vinden voor tractoren :-) dus op dat gebied heb ik wel hulp.

Als ik iets breek van de man dan laat ik mijn man het repareren of betaal ik eerlijk voor een nieuwe. Daar ben ik echt eerlijk in. Het zou trouwens enkel mijn schuld kunnen zijn aangezien ik de enige ben die daar dan komt. Dus liegen of zo laten heeft geen zin.

Over hoe vaak ik de piste ga gebruiken en hoeveel extra onderhoud er aan zal zijn daar heb ik nog niet over nagedacht, maar we hebben thuis wel een traktor + sleep dus is het maar een kleintje dat als we de wei komen slepen dat we dan de piste snel even meenemen, het is echt maar 15m verder.

Ook de mest uit de piste kan ik toch gewoon komen halen en naar mijn weide brengen. Als ik de wei kan bijhuren dan slepen we die ook. Indien nodig haal ik er de mest uit en breng die naar mijn weide.

Aangezien het in een slag is waar niemand moet zijn enkel de boer die naar zijn veld gaat of ikke die naar mijn paarden ga zullen ze nog niet in grote getale in zijn deur platlopen. Misschien heeft hij vrienden die het willen, dan heb ik pech en leg ik er me bij neer.

ps t zijn populieren rond de piste, geen idee of dat ook zoveel vliegen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 18:44

Populieren weet ik niet. Verliest wel veel blad in het najaar.

Als je kan slepen is het interessant natuurlijk, voor wat hoort wat. Ik zou voor de verzekering eens kijken of die enkel bij jou thuis ongevallen dekt, enkel op een erkend terrein voor paardensport of overal. Bij VLP weet ik dat je als basisverzekering alleen op specifieke locaties gedekt bent. Je kan wel een uitbreiding pakken en dan ben je overal verzekerd als je paardensport doet. Ale, voor lichamelijk letsel. Voor schade aan materiaal zou je het ook eens moeten uitzoeken hoe en wat als je particulier een terrein gebruikt.